Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men da et item gir mer stamina og sånn så er jo det er fordel. Så lurer egentlig bare på hvordan spellpower scaler i forhold til ap? De 2 itemene er jo helt like ellers... Så vil 40spellpower gjøre opp for de 80 ap jeg mister?

 

Mye av spelsa våre er jo sånn at de scaler både mot ap og spellpower, men vet ikke hvor mye spellpower man må ha for å dekke opp apen, noen som kan denne formelen? 10ap = x spellpower?

 

Hvis du skal benytte itemet til å tanke med så skal det inneholde : Strenght, Stamina, defence + evt. dodge/parry/hit/expertise.

Regner med at det itemet du har som inneholder spellpower ikke har strenght. 1 strenght= 2 attackpower. Og det er untalented. I tillegg så gir strenght blockvalue som er med på å begrense all skade som du blokkerer + threat fra lvl75 og opp med pala sin shield slam.

Spell power skal aldri benyttes for andre enn Holy pala.

Lenke til kommentar

Men itemet jeg hadde har ikke str det heller bare ap, (er et lowlvl item sån jeg ikke har fått byttet ut) Så lurer fremdeles på hvis et gear er 100% likt på alle måter, men det ene iteme har spellpower og det andre har ap. Hvor mye spellpower må man da ha for å dekke opp apen? Hvordan scaler spellpower teoretisk i forhold til ap? Vi har jo nytte av spellpower hvis ikke hadde vi ikke fått spellpower fra stamina... Ingen som kjenner denne formelen?

Lenke til kommentar

Hotr drar nytte av dps til våpenet du benytter + atackpower, du får muse over den i talenttreet og se hvor mye den drar nytte av attackpower.

Uansett så vil du snart bytte ut denne itemen i løpet av levlinga mot lvl80 så det er vel ikke noe å stresse med.

Når det gjelder consecration så er det vel den som vil dra mest nytte av en spellpower item, men som sagt så skal man ikke geare med spellpower lengere. For solo levelling vil ihvertfall denne itemen suge maks.

Hvis jeg ikke tar helt feil så tror jeg at 1 atackpower tilsvarer 2 spellpower, rett meg hvis jeg tar feil.

Endret av Wowaddict
Lenke til kommentar

Hotr Scaler med weapon dps og strength\ap, så å bruke ett spell dmg våpen vil være katastrofalt for HotR alene.

ShotR scaler kun med block value, og block value får vi fra strength (2STR=1BV). Spell dmg våpen har ikke strength, noe meele våpen ofte har.

Seal of vengeance scaler både med AP og med SPP, men mest med AP [.15 AP + .088 SP]

Consecration scaler likt med AP og SPP, så der er 1AP=1SPP

Avenger Shield scaler som consecration, likt med Ap\SPP.

Holy shield: "Holy Shield also benefits from 5.6% of your Attack Power plus 9% of your Spell Power for each charge." Så der er 1SPP verdt litt mere enn 1 AP

 

Det finnes heller ikke tanking gear med spp lengre, så er dere ute etter mere dmg så er str gear mye bedre enn spp gear.

Det er rettogslett ingen grunn til å gå for spp gear.

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Jeg er klar over at det ikke lønner seg med spelldmg geat, men som sagt så er jeg ute etter det teoretiske bak. Hvis jeg har 2 items som begge har: (vet dette ikke finnes, men alikevel) 50str, 50sta, og 50defense. Det ene iteme har 40 ap og det andre har 80 spellpower. Hvilket item ville da teoretisk sett hvert best? Og hva med hvis det hadde vært 40ap mot 40spellpower? Eller 40ap mot 150spellpower?

 

Lurer kun på hvor mye 1 spellpower er i forhold til 1 ap...

Endret av Orcuz
Lenke til kommentar

Jeg har jo svart på det du spurte om.

Og hvis du ikke tror på det så er det jo bare å gjøre litt research selv, drep noen mobs med spellpower itemen og noen med attackpower itemen og sammenlign hva du gjorde mest skade med. Og som jeg har sagt tidligere du levler og finner snart noe bedre så det er ikke noe å stresse med. Spellpower items er nogo for prot pala nå.

Lenke til kommentar

Ja det har jeg skjønt, så har solgt det itemet som saken gjeldt, så den saken er avslutta. Prøver bare å få frem noe therorycrafting her. Hvis 2 items hadde hatt like stats (50str 50sta 50def) og det ene hadde hatt 20 ap og det andre hadde hatt 150 spellpower hadde jeg helt klart gjort mer skade med spellpower itemet...

 

Dessuten får du ikke bare spellpower av spellpower items, du får det fra stamina, så da jeg samenligner 2 items med ratingbuster hadde det vært kjekt å vite hvor mye 1 spell power er verdt i forhold til 1 ap.

 

Det pleier å finnes en tabell over hvor mye hver stat er verd, men finner ingen sånn tabell for prot palla.

Endret av Orcuz
Lenke til kommentar

http://www.failsafedesign.com/maintankadin...pic.php?t=16385

 

Her har du det du spør om, forøvrig er dette det beste web forumet jeg vet om for prot pala.

Der står alt du trenger å vite + mer til.

 

Allt gear i wotlk for tanks har str, stam, defence og evt block/parry/dodge. Finnes ingen slike items som kombinerer spellpower og heller ikke atackpower da 1 strenght=2,3 atackpower hvis du har 5 poeng i talentet som øker verdien av strenght(dette bør forøvrig både prot og retri benytte).

Det eneste Plate gearet du finner spellpower på er designet for Holy pala, og de du finner attackpower på er designet for Retribution Pala/fury-arms warrior/dps Deathknight.

 

Sier det igjen, hvis du benytter gear med spellpower på som prot pala så gjør du noe feil. Gear med attackpower på skal du heller ikke benytte når du skal tanke, men når du skal soloe går det an å benytte atackpower dps gear.

Endret av Wowaddict
Lenke til kommentar

Og jeg svarer igjen at det ikke er snakk om gear med spellpower på, men gear med stamina på som blir til spellpower pga spekk, men når man samenligner i ratingbuster regner den ut spellpoweren du får fra stamina =) Så har fremdeles ingen ting med spellpower items å gjøre

 

Så når man samenligner 2 items med ratingbuster hender det at det ene itemet gir der litt mindre ap (fra str) men litt mer spellpower (fra stamina) så derfor lurte jeg på hvordan det var treatg messig med de ekstra spellpowerene (fra stamina) isteden for ap (fra str)

 

Skjønte du bedre hva jeg mente nå?

 

Det itemeter her Link er så absolutt et tanke item, men det gir masse spellpower i ratingbuster =)

Endret av Orcuz
Lenke til kommentar

Jeg gir opp :(

 

Edit: Har noen få visdomsord likevel, stamina på tank items kommer naturlig med på kjøpet og fordi en item kan ha mere stam enn en annen betyr ikke at den nødvendivis er bedre. Det som er viktigst er evnen til å motstå skade ikke å lage skade da du som prot pala ikke burde ha noe som helst problem med å holde aggro.

En viss mengde stamina er jo som regel et minimumskrv, vil si at for å starte å tanke Heroics bør du ha ca 22K HP. Men det viktigste er at defence rating er minst 535 for heroics eller 540 for raids. Og så må man bygge opp dodge, block rating, parry.

Det er også flere detaljer hvis du ønsker å bli en god tank, men dette kan du vel lese deg til selv på den sida som jeg linket til.

Endret av Wowaddict
Lenke til kommentar

Er mitt innlegg usynlig?

 

@Orcuz. Ikke så lett å gi ett skikkelig svar når spørsmålet ditt egentlig er helt irrelevant.

Er du tank så sammenlginer du ett tanking item mot ett annet tanking item, og da ser du ikke på hva som gir mest spp tilslutt, men f.eks EH eller avoidance...

 

@ wowaddict: Og si at 1ap = 2 spp stemmer ikke

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Ja bare glem det =) Var bare ute etter litt mer hardcore therorycrafting rundt dette. Hadde vært gøy med noen formler jeg kunne regna litt på. Er tross alt kvadratrotsdag idag vet dere =) Men får da det et annet sted tror jeg =) Elitistjerks eller noe.

Endret av Orcuz
Lenke til kommentar
@ wowaddict: Og si at 1ap = 2 spp stemmer ikke

 

Stemmer tror 0.86 ap er 0.78 spellpower eller noe, men 1 spellpower koster like mye som 2 ap(item budget)så scalingen blir dårligere, men nvm tar dette et annet sted hvor folk ikke henger seg opp i så mye detaljer jeg =)

Endret av Orcuz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...