Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Diskuter din Paladin her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
pvp og pve er helt forskjellige ting, og man gearer også helt foskjellig

Vel jo, men det er jo 3 deler ~90 resi

Om da en god del av statsen på pvp bracerne er dårligere enn PvE bracers bør jo det være et bedre alternativ?

Droppe 90 resi for overall bedre stats? :p

Lenke til kommentar
Poenget, om du leser min post på forrige side, er at mer intellect og crit er veien å gå. ;)

EDIT: Litt mp5 er såklart greit, men man bør ikke gå så veldig aktivt inn for å stacke det, mp5 bør bare være en bonus på allerede gode items.

joda, vet jo at int\crit er mat for palas.

Men for første gang siden wotlk kom så gikk jeg tom for mana på patchwerk.

Pleier å spamme hl, og har ikke gått oom før nå.

Plutselig ble det greit å være alchemist og, med trinketen. Brenner jo mana pots som bare det nå.

litt kjipern å gå fra 2300 sp til 2100 bare pga at jeg må regen litt mana :(

Lenke til kommentar

Jeg har et par ting som jeg lurer på i og med at jeg er ganske "fersk" på paladin.

Jeg driver nå og levler en Belf pala (lvl 74)som prot atm. Retri var mucho fun men lite ettertraktet i "low-lvl" WOTLK instancer. Det jeg lurer på er om holy eller prot er mest ettertraktet for raiding. Jeg ønsker også og kjøre litt arena + casual pvp, så jeg har et lite dilemma på angående spec. Har jo litt og si hva jeg velger så jeg slipper og grinde rep med 100 forskjellige factions for gear og crafted recipes.

Hvis jeg i så tilfelle bestemmer meg for det ene eller det andre, hvilke stats burde jeg satse på med tanke på tank / holy gear.

Lenke til kommentar
Jeg har et par ting som jeg lurer på i og med at jeg er ganske "fersk" på paladin.

Jeg driver nå og levler en Belf pala (lvl 74)som prot atm. Retri var mucho fun men lite ettertraktet i "low-lvl" WOTLK instancer. Det jeg lurer på er om holy eller prot er mest ettertraktet for raiding. Jeg ønsker også og kjøre litt arena + casual pvp, så jeg har et lite dilemma på angående spec. Har jo litt og si hva jeg velger så jeg slipper og grinde rep med 100 forskjellige factions for gear og crafted recipes.

Hvis jeg i så tilfelle bestemmer meg for det ene eller det andre, hvilke stats burde jeg satse på med tanke på tank / holy gear.

Holy:

1. Intellect

2. Haste

3. Alt annet

Seriøst, intellect gir deg alt du trenger. Haste øker HPS betraktelig.

Prot:

1. 540 defense (slutt og stack etter 540. Dette er for å ikke kunne crittes på.)

2. Stamina (Mer HP = bra.)

2. Avoidance (102.4% burde være målet, da man mitigater hver eneste hit.)

Lenke til kommentar

I alle fall på min server er tank og healer en mangelvare så er for tiden tank og koser meg med det. My 2 cents:

Når du finner blue gear, stack gjerne litt over 540 defense ettersom du får utstyr senere som går ned i defense rating til fordel for andre stats. Mener å huske at platen som selges av Wyrmrest har 77 defense rating mens platen du kjøper fra emblems (T7?) har "bare" 69 men mye mer stamina samt flere "on equip" stats.

Så i starten ville jeg stacket litt over 540 defense slik at du har litt slingringsmon ettersom du får mer utstyr. Se deg ikke blind på defense rating og døm ikke kun ut etter den :)

Stamina sier seg selv, mer liv, men mer stamina = mer spellpower. Er vel 30% av stamina går og på spellpower. Så om du har 1600 stamina får du 480 spellpower. Er dog ikke 100% sikker på prosentsatsen. Samt dette er noe du må specce deg til men regner med de fleste gjør det.

Avoidance på 102,4% er ikke en nødvendighet for å bli uncrushable men som PSV sier det burde være målet å komme seg dit. Men merk du trenger det ikke lengere for å gå raids, så har du "bare" 50% går dette fint. Men absolutt verd å strekke seg etter 102.4%.

Holy er jeg ikke sikker på, var holy speccet fra 76-78 men hadde såpass dårlig utstyr at det ble kjedelig og tok sinsvak lang tid å levle. Regner med at med korrekt utstyr går det litt kjappere. Likte bedre å levle som retribution :)

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

btw, er det ingen andre retriloladins på det forumet her? føler meg så ensom blandt all holy/prot-praten : (

Og hva i patchen gjør så holy paladins går oom? Angående mp5 vil jeg si at man kan bruke samme regelen som i TBC, man burde ha noe, jeg hadde 90 ca gjennom hele TBC bare for å få noe mana i tilfelle jeg fikk en skikkelig non-crit-streak. - i mitt holy gear nuh har jeg vel 130, men gemmer såklart ikke for det.

Greia med at int/crit er veien å gå er jo Divine Plea, jo mere mana du har jo mer får du av plea så om du har sykt mye mana og bruker plea hver CD så er det inndirekte ganske mye mp5.

Lenke til kommentar

Så det er slikt og forstå. Har bestandig vært litt svak for healing så tror jeg vil specce Holy og teste det ut i noen lvls. Raidet mye som dr00d healer i tbc men hadde 5stk forskjellige lvl70 da så ble egentli ikke noe kontinuitet i det. Har jo 80 prot warrior så tror jeg blir lei av tanking hvis jeg skal gjøre det på begge :)

Ettersom jeg leser her så er det bare å maxe manapool, "drite" i mp5 og ta andre bonuser som spellpower og slikt som det kommer? Hva skal jeg da evt gemme med på gear? Int fremfor spellpower/evt andre stats.

Kan virke som n00b spørsmål, men greit å få info fra folk som har hatt pala som main class i en stund. Noe jo da jeg også skal ha Palaen som fra nå av :)

mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...