Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!


Anbefalte innlegg

Om det er libramet eller hva enn som proccer er det i alle fall helt greit med 72% block :)

 

72% blockchance er greit, absolutt, men siden Redoubt er helt tilfeldig, kan du ikke garantere for mer enn 42% blockchance til enhver tid. Du mangler fortsatt en del til 102.4%.

 

Man trenger ikke 102,4% lengre siden crushingblows er fjerna fra spillet =) Var bare pre Lich King det vettu =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
72% block, så kommer dodge,parry blablabla : )

 

42% block, så kommer resten. Innimellom går man opp i 72%, men det er ikke innimellom man snakker om når det er snakk om avoidance+mitigation. Skal jeg liksom telle med use-funksjonen til Valor medal of the first war (8.51% dodge) når jeg snakker om hvor mye dodge jeg har?

 

Og, jada, jeg vet at crushing bare skjer fra mobs 4 levels over deg (ikke fjernet). 102.4% er likevel noe man bør sikte etter, da alle slag som treffer deg får høvlet vekk 2k+ med ok gear og buffs.

Lenke til kommentar

Crushing blows er ikke en del av spillet per i dag ettersom crushable levelen er satt fra 3 levler over til 4 levler og det er ingen som tar med seg en level 79 tank på naxx run mye grunnet at den tanken neppe har 540 defense ei heller nok HP til å overleve. Men det er ikke fjernet i den forstand at de ikke forekommer for det gjør det, forsøk å ha en level 76 tank når du går HoL normal så får du lett se det (ettersom Loken er 80).

 

Men hva det blir i fremtiden er derimot et annet spørsmål og det kan hende at fremtidige raid bosser går fra 83 til 84, dog dette vil gå hardt utover DK tanker som ikke kan bruke shields og dermed vil ha et stort problem å komme til 102.4% grensen.

Lenke til kommentar

Crushings ER fremdeles en del av spillet, bare at på 80 så påvirker det deg ikke lengre ;)

Men som Psilocybe sier, 102,4 er ikke dumt å ha ettersom man faktisk har en god del block value som pala nå og det utgjør ganske mye når man ikke blir truffet av noen vanlige slag.

Lenke til kommentar

husker jeg gikk til HoL som protection warrior på lvl 76, der tok det en brå slutt på bjarngrim som crushet i vei for 10k ganske ofte. og de små vennene hans krydret det hele.

 

paladinen min derimot står det still med, har ikke testa den etter 3.0 som prot. den er nydinget 80 retribution specced.

Lenke til kommentar

Beltet kan du bytte ut med Risen knight-beltet fra AH, bracers og gauntlets kunne du også fått på AH i form av tempered saronite. Ta VH hc for nye bukser og blocktrinket fra corehounden, kjøp titansteel-skjoldet og hiv på defense-enchant (eller ta strat hc om du er gniten). Med mindre du har mange badges allerede, få defense-enchant på chesten, den er prima. Gundrak hc for skuldre med blockrating, AN hc for stamina-trinketen og UP (eller UK, husker ikke) hc for blockvalue-ring.

 

Edit: Refined ore gloves, Tattered castle drape og Burning skull pendant er også kanonbra saker du får på AH. Du må gjerne sjonglere litt items for å nå 535, men blockrating/value er en fin stat som er viktig å fokusere på. Får ofte høre i heroics at healeren kjeder seg, jeg tar for lite skade, pull en gruppe til. Det er gjerne ofte etter den samme healeren furter fordi jeg bare ligger på 24-25k hp.

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar

Alt handler om å stresse healer minst mulig, med 535 defense er du uncritable for heroic bosser og motar dermed ikke unormalt mye damage som gjør at healeren får problemer med å holde deg, tanken, i livet. Samt at mange heroic bosser har AoE damage og da er det fint med en tank som kan klare seg selv i et par sekunder mens healeren bruker litt tid på å heale andre medlemmer i gruppen.

 

Du er mer tjent på en tank som har 535 defense enn du er med en tank med 520 som blir crittet i eningen.

Lenke til kommentar

Vet ikke hva slags healere du har, må ha typ Tier1? Har ikke hatt noe problemer med å ta 2-3 hits før jeg trenger heal. Alt jeg sier er at dere kan roe ned på hele defense-tullet deres, for man kan faktisk gjøre ting uten den cappen.

Og 520defense er ikke akkurat det samme som "You are getting critted all the time"

 

Edit; Alt handler om å drepe bossen, ikke om å stresse healere mindre, om healer klarer det så ser jeg vitterlig ikke problemet

 

 

Har også tanket en wing i naxx10man uten problemer. Tanket også SSC/TK før jeg fikk 102,2 i TBC mens jeg fortsatt ble gearet opp.

Endret av Cosha
Lenke til kommentar

Ja var litt overdrevet med crittet i eningen, men blir med denne diskusjonen som med 102,4% diskusjonen, det er ikke nødvendig med 102,4 lengere men absolutt et mål å strekke seg etter. Og 535 er så innmari lett å treffe at jeg ser ikke noe grunn til å ikke strekke seg etter det.

 

Samt wiper man og de finner ut at tanken har 520 defense (noe de kan gjøre lett) er det med en gang tanken sin feil (fordi han ble crittet "akkurat" da).

 

Nei anbefaler 535 defense uansett, alt er mulig selvfølgelig, men 535 er så oppnåelig og uproblematisk at det er bare å kjøre på. Et par enchants, titansteel shield og revered med wyrmrest og Argent crusade så er du på 535 om ikke mer. Har 546 nå og sitter kun med 3 epics (libram, neck og shield (titansteel)). Titansteel shield er og såpass billig (og lettere å få tak i enn CoS Hc shielded) samt å oppnå revered med wyrmrest og argent crusade er heller uproblematisk.

Lenke til kommentar

Når det gjelder PuGs har jeg funnet ut at det er mye bedre å oppfylle kravene på 535 fremfor å la være.

 

E1:

 

Fikk et par plutselige ting på hendene og kom i skade for å poste innlegget.

 

Klart har man en god guild og forståelige venner kan man gå heroics selv med 497 defense (noe jeg gjorde) så er enig i hva du sier, man må ikke se seg blind på defense cappen. Dog når folk spør hva de må være for å gjøre heroics så anbefaler jeg 535 defense av god gammel vane.

 

Burde kanskje innkludere og at man ikke må være 535 så der har du et poeng til ettertanke :)

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...