Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Diskuter din Paladin her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At Ret kommer til å bli dårligere, er åpenbart. Men kommer til å bli ''dårlig'' syns jeg er å dra den litt langt. Dette gjenstår dog å se.

ingenting riktig setup og skills ikke kan kompansere for, men at der blir vanskeligre å facerolle til gladiator er ganske åpenbart.

Men tror nok jeg respeccer holy for arena uansett ganske snart x) - bare farme 2-300k honor først...

Lenke til kommentar
Noen spørsmål:

Har spilt som ret. siden 70, men valgte å re-specce ved 75 som prot. (Tank er noe morsommere for meg.)

Samlet sammen noe gear mens jeg har levlet, og hadde planer om å nå def. cap før 80, men det skulle vise seg å være vanskeligere enn ventet. Dum som jeg var/er, trodde at 1 defense på equipment, utgjorde 1 på defense skill. Det gjorde det altså ikke. :) Hvordan er dette regnestykket?

Er det mulig å oppnå 540 før 80, eller skal jeg la det ligge?

Hvor mye HP burde man ha for å tanke HC? (Sett at def. cap er nådd)

Burde jeg gå etter annet enn stam/def. på eq. eller er block etc. like viktig for en paladin?

Mange spørsmål her nå, men er litt nysgjerrig siden jeg har planer om å "satse" litt på denne karakteren.

Hvis dere vil sjekke ut karakteren: Upsidedown, Khadgar (Horde)

mvh

Daniel

Kan også anbefale "Ratingbuster", det er en addon som konverterer alle ratings. (Den viser hva ratings egentlig tilbyr i en parantes bak ratingen på alle stats.

Sjekk den ut, jeg klarer ikke leve uten den siden jeg begynte å bruke den tidlig i TBC :)

Dnne er god for alle specs, og er høyt anbefalt for retribution også. Gjør det MYE enklere å finne upgrades til gear uten å finne fram kalkulatoren ^^

Lenke til kommentar

Hvor mye HP og ting krever UK normal egentlig? Har tanket der et par ganger, og føler det går elendig.

Har 10649 HP ubuffa, 473 def. Har gått der et par ganger som tank, og hver eneste boss pleier så vidt å ikke drepe meg, ect drepe meg når han er på 5% så tar DPS'ene han. Men hvor mye kreves som sagt?

Lenke til kommentar

Hehe, jeg sluttet og spille WoW noen måneder før TBC kom ut, og nå i det siste har jeg småvurdert å begynne igjen, lell om jeg sa til meg selv jeg aldri skulle gjøre det :p.

Men onT. Jeg fikk nå nettopp vite at søskenbarne mitt hadde accounten jeg brukte da jeg spillte. Å det var en paladin. Den er i lvl 74 nå.

Hvordan er paladinene nå? Før jeg sluttet ble de ganske nerfet og de var kjedelige å spille.

Skal jeg begynne på nytt? Eller fortsette på paladinen? Altså om f.eks de har fått ganske mye nytt fra da jeg spillte, talents osv, om det blir "vannskelig" å lære det, ved å begynne i 74.

Har hørt rykter om at paladinene har blitt ganske OP nå i det siste. :p

Endret av Papirkurrv
Lenke til kommentar
Har hørt rykter om at paladinene har blitt ganske OP nå i det siste. :p

Nei... vi gikk fra å være broken til å være helt OK. Ligger vell blandt topp 5 vanligvis på DPS i 25 mans, ofte på topp i 10mans.

Manaproblemer er fixet i PvE, men gjenstår en del plukk i PvP.

I PvP eier vi mye av folka som daffer rundt uten resilience, men straks man får litt av det så er vi lolret igjen.

Lenke til kommentar
Må man cappe defense for å tanke normal 5 mans? Jeg er level 78 og har skaffet en del bra tankegear, men er ikke defense capped. Kan jeg tanke instnacer?

Nei. Det er 2 tall å gå etter, alt etter hva du skal tanke. Skal du tanke heroics er det et godt mål å gå etter 535 defense (rundt 669 defense rating), da er du uncritable mot alle heroic bosser (som har makslevel 82). Om du skal gå raid trenger du 540 defense (rundt 689 defense rating) og er da uncritable mot raid bosser (som er level 83).

Strev etter 535 først, tror ikke det er noen normal bosser som er over 81 (eller 80) så defense rundt 530 skulle holde i lange baner, men gå nå for 535 så har du mulighet å tanke heroics når du kommer til level 80. Wyrmrest accord har et bar pene ting med + defense så det kan være verd å farme rep for, samme med Argent crusader som har en veldig god head enchant på revered.

Lenke til kommentar
Må man cappe defense for å tanke normal 5 mans? Jeg er level 78 og har skaffet en del bra tankegear, men er ikke defense capped. Kan jeg tanke instnacer?

Du trenger ikke stort mye defense i normal instancer. Ser du er level 78, anbefaler deg til og komme tel til 520 defense ca. ( burde gå bra vist du får crafta blacksmith gearet: Her har du link til itemsene

du burde også dra HoL (Halls of lightning) får og få trinketen fra Loken, gir deg bra defense

så starter du heroics med 535 defense, da er du crit immune får heroic bosser.

Tempered saronite gearet burde du enchanta med noen defense enchants, 22 defense på chest osv.

GL ;o)

edit: Som han over meg sa (bear^) så burde du skaffe rep med wyrmcrest! ekstremt gode items. Også gå for argent crusade. når du er honored får du gode tanke legs med mye defense, å når du er revered får du tanke enchant (head) 37stamina 20defense i belive.

Endret av vegardja
Lenke til kommentar

Nesten død tråd men ikke enda.

Sikkert banalt for mange men om du har 15 badges og skal være tank, invester i Libram of Obstruction. Nå har jeg 546 defense (rundt 12% block). Når Libramet og Holy shield proccer sitter jeg med 72% block.

Hvorfor jeg ikke har investert i dette libramet før vet jeg ikke, men hærlig er det. Nå er målet å få trinketen fra Loken Normal run så er jeg strålende fornøyd.

Lenke til kommentar

Jeg har en pala, ret atm som jeg tror jeg vil gå arena med når kompisen min straks dinger 80 på DK.

Hører jo at holypala/dk er ganske bra nå og lurte på om noen kunne gi noen hint på hvordan spille holy pala, og evt. hvordan sette opp den optimale speccen for nevnte comp. :)

Har egentlig bare spilt som ret, og kan ikke spille holy i PvP, så tips mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Det er usakelig. Om det ikke er libramet som gir block, hvorfor anbefale å bruke 15 badges på det?

Tok feil angående libramet ja, men anbefaler det like fult. En på WoWhead som har en meget nyttig kommentar.

Assuming that every Tankadin specced Redoubt it will provide 457 BV = 457 holy dmg

Calculation with Shield of the Templar and One-Hand Specc

457*1,3*1,1 = 653,5 dmg (or 1774 threat with Righteous Fury (modifiers 1,43 and 1,9)

one optimal rotation takes ~18 seconds with 3 slams (2 with libram / 1 without) ending with a total bonus of ~200 TPS (or ~75 DPS)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...