Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Diskuter din Paladin her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen spørsmål:

Har spilt som ret. siden 70, men valgte å re-specce ved 75 som prot. (Tank er noe morsommere for meg.)

Samlet sammen noe gear mens jeg har levlet, og hadde planer om å nå def. cap før 80, men det skulle vise seg å være vanskeligere enn ventet. Dum som jeg var/er, trodde at 1 defense på equipment, utgjorde 1 på defense skill. Det gjorde det altså ikke. :) Hvordan er dette regnestykket?

Er det mulig å oppnå 540 før 80, eller skal jeg la det ligge?

Hvor mye HP burde man ha for å tanke HC? (Sett at def. cap er nådd)

Burde jeg gå etter annet enn stam/def. på eq. eller er block etc. like viktig for en paladin?

Mange spørsmål her nå, men er litt nysgjerrig siden jeg har planer om å "satse" litt på denne karakteren.

Hvis dere vil sjekke ut karakteren: Upsidedown, Khadgar (Horde)

mvh

Daniel

Lenke til kommentar
He he, Loken-trinket, Eternally folded blade og Crest of Lordeaeon på en dag, første runnet i begge instancene. :)

Irriterende, vil ha den trinketen fra Loken men vær gang jeg er med dropper den aldri.

E1:

@Kransen

1 defense er ca 4.92 defenserating, men jo mer defense rating du har jo mer trenger du for å oppnå defense.

Last ned et addon som heter Tankpoints, finner det på curse. Du trenger 689 defense rating for å bli uncritable i raids og rundt regnet 669 (defense 535) for å bli uncritable i heroics.

Vet ikke om det er mulig å nå 540 før du kommer til 80 men daunting handguards og daunting legplates gir brukbar defense rating.

Du trenger minimum 20k HP for å tanke heroics fremst du har 535 defense. Trenger ikke gå for 540 hvis du ikke skal tanke raids med en gang.

Sjekk sist men ikke minst ut Be Imba når du kommer til 80, så får du gode pekepinner på hva du trenger.

Kan anbefale å få revered på wyrmrest accord og argent crusade for et par gode tanking plates. Samt få tak i en eternal belt buckle som setter 1 gem slot på beltet uten at du trenger noe blacksmithing.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Jeg slet en del med defense på DK-en min, men på paladinen var det ikke særlig stress. Du trenger ikke å være defcappet for raid med en gang du dinger 80, du trenger en del repgrinding og heroic-loot før det blir aktuelt. Fire items du kan plukke opp og ha klar til 80, Refined ore gloves, Tattered castle drape, Burning skull pendant og Waistguard of the risen knight. Stoneguard band og Tempered saronite bracers på 77. På 74 går du til Zul'drak og gjør The storm king's vengeance og Ragemane's flipper, de gir kanongode rewards som glatt varer til 80.

Om du ikke har gjort det, gå tilbake til Netherstorm og ta questen for Dabiri's enigma.

Selv begynte jeg med heroics i går, gikk inn med rett under 21k hp. Har fått litt oppgraderinger og har sjonglert litt gear siden da, og ligger nå på 22.5k. Men, ikke fokuser utelukkende på stamina. Selvfølgelig er det tøft å løpe rundt med 27-30k hp, men ikke om det går på bekostning av avoidance og mitigation (dodge/parry og block/armor hhv).

Lenke til kommentar

Akkurat angående det. Blizz: Palas can't have a blue rage bar, because warriors don't start a fight with a full rage bar.

Noe som det ble sagt.

For det første, warrs bruker ca. 2 slag på å få full rage bar, og i arena har jeg aldri sett en warrior slite med rage, selv når vi jobba for å rage starve han med cc.

For det andre, DEATHKNIGHT. De har alltid alle runes klare og runic power trengs egentlig ikke for å gjøre damage, det gir bare en masse ekstra bonus damage i tillegg omtrent. Og dk har også masse healing og greier.

Jeg skjønner ikke hvorfor ret-pala sin mana måtte nerfes, men det er kanskje bare meg. :roll:

Lenke til kommentar

Nå er det ikke meningen at retri skal solo-heale arena heller da. Jeg kan holde på i det uendelige når jeg gjør quests og i raids, bortsett fra når jeg kjører full dps og burner alt.

retri is fine, l2p etc.

Merk: ikke det at jeg har raidet så mye ennå, men... ja.

Endret av .tomf
Lenke til kommentar

Jeg kan og holde på i det uendelige når jeg quester.

Men når du trenger cons for å breake stealth osv osv i arena og du MÅ sløse med mana, i motsetning til levling der du har god tid og ikke trenger å bruke mana i like stor grad, da går du, tro det eller ei, relativt fort tom for mana.

Du får uansett ikke solo-heala en dritt i arena pga. interrupts og mangel på instant heal mm.

Det er kun snakk om å få slengt på et par ekstra heals mens man er i bubble og lignende, men nå har du rett og slett ikke mana til det en gang. :)

Lenke til kommentar
Nå er det ikke meningen at retri skal solo-heale arena heller da. Jeg kan holde på i det uendelige når jeg gjør quests og i raids, bortsett fra når jeg kjører full dps og burner alt.

Arena er overhode ikke i nærheten av grinding by far. man må ha MAX dps konstant, og da er det over etter 1min stort sett uansett hva du gjør... Har dem roges så er jeg på 50% før noen ahr angrepet i det hele tatt....

Lenke til kommentar

Arena er overhode ikke i nærheten av grinding by far. man må ha MAX dps konstant, og da er det over etter 1min stort sett uansett hva du gjør... Har dem roges så er jeg på 50% før noen ahr angrepet i det hele tatt....

Sant det, men poenget står fortsatt. Det er teit å forvente at man skal kunne heale decent uten å gå tom for mana fort som retri. Problemet er at man ikke kan buffe retri i PvP uten at vi blir OP i PvE eller omvendt. Jeg synes dog Blizzard burde gitt muligheten til å downranke consecration, er idiotisk at rank 1 koster mer enn rank 8.

Lenke til kommentar

Greia er nettopp den at retribution kommer til å suge vanvittig i arena etterhvert som folk får resilience, dette er så åpenbart fordi den eneste grunnen til at ret fungerer så bra nå er fordi vi har god burst og kan twoshotte folk under riktige omstendigheter. Ta fra oss muligheten til å twoshotte f.eks. cloth og du sitter igjen med en warrior uten MS, pummel, hamstring, intercept og 0 rage etter ett minutt. Akkurat som i TBC. Vet at ret lett kan klare 2000 rating nå, men poenget er ikke at ret er bra nå, poenget er at ret kommer til å bli dårlig fordi enkelte åpenbare problemer melder seg allerede. (Ingen måte å drepe gode healere på, ingen mana)

Lenke til kommentar

Har ikke Blizzard sagt at det skal kunne gå an å burste ned healers selv uten interrupts og crowd control?

At Ret kommer til å bli dårligere, er åpenbart. Men kommer til å bli ''dårlig'' syns jeg er å dra den litt langt. Dette gjenstår dog å se.

Lenke til kommentar

Syns det er morro med prot pala også i pvp. Har ikke spillet så mye pvp ennå men liker det godt. Eneste store minuset er mana. Erger med litt over hvordan prot pala er nå i forhold til andre tanks. Vi savner mye hp dessverre. Den eneste prot palaen som vi hadde har nå måttet gå retrib. Jeg er hovedsaklig holy men respeccer for heroics og 10-mans raid. Men jeg har ca samme gear level som en druid, jeg har 33k hp og han har 45k hp. Klart nå har jeg satset med på avoidance kanske men dog. Har buffet 72% avoidance med block og uten HS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...