tflovik Skrevet 12. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2008 Uansett hva du mener E7ite, så er min mening at hvis jeg tanker for gruppa så har jeg førsteretten på tank gear. Hvis jeg er med som dps så tar jeg kun tank gear hvis ingen andre trenger det. Samme når jeg tanker, tar aldri dps gear hvis andre needer på det. Den druiden som jeg nevnte har kan jo annonsere seg som tank når han skal gjøre en instance for å få dette gearet. Men enkelte synes det er lettere å være dps for å kunne snylte på andre. Og det var ikke slik at druiden sa at han hadde tenkt å tanke i gruppa, jeg joinet gruppa etter han etter at de spurte etter en tank. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 12. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2008 Heldigvis har jeg ikke vært i noen grupper enda hvor folk er tilnærmet idiot og amøbe så et vennlig lite "Can I need that?" er alltid velkommen og om vi har en tank med som og trenger det så bruker han å spør "That's better then the one I have, can I have it, please?" noe som resulterer i et "Of course". Ufattelig hvor langt man kommer med litt vennlighet og normal toneleie. Var å tanket i en instance tilbake i TBC, tror det var Slavepens. Det droppet noe som var brukbart både for vår paladin healer og for meg som tank. Etter litt vennlig snakk tilbydde jeg at paladin kunne få det, men hun mente vi begge burde neede på det, noe vi gjorde og hun vant. Tror spillet hadde vært mye bedre hvis folk hadde oppført seg litt mer enn de gjør i dag. Og det er ikke guild grupper jeg er med på heller men slike jeg aldri har møtt. Selvfølgelig finner jeg et råttent egg i ny og ne jeg og, men ikke så mange av dem. Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 12. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2008 Da har jeg kommet meg til lvl 80. Respeccet til Holy, clearet naxx10 og fått meg noe greit heal gear. Jeg leser om paladins som ligger på topp i healing og som virkelig gjør det bra i raids. Selv er jeg langt under priest og druid med tanke på mengden healet. Til dere holy paladins @ 80 som er på topp i healing i naxx 10 and beyond, kan dere fortelle litt om hvordan dere spiller? Hvilken rekkefølge gjør dere ting, fokuserer dere på FOL eller HL? Hvordan bruker dere spells som beacon og sacred shield mest mulig effektivt for å få mest mulig healing ut av dem. Hvordan legger dere opp judning osv osv. I det hele tatt så er jeg ute etter en veldig basic og enkel opplisting av hvordan DU healer i instances. Hvilke addons foretrekker du, hvilke flasks foretrekker du, hvilken fud buff liker du best, hvilke macroer bruker du eventuelt. Akkurat nå har jeg 2009 SP buffet og 1755 ubuffet. ca 15k stamina og ca 17500 mana (ubuffet) 30 % crit buffet og 23.8 ubuffet. Hvilke stats bør jeg satse mer på. Min build er 53/0/18. Den fant jeg via diverse sites til å være en critadin build, noe som egnet seg bra for raiding. Takk for innspill og hjelp til å gjøre en bedre jobb i healing Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 12. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) Addons jeg bruker er Grid (og Pallypower). Har som regel beacon på tank (eller offtank), kjører alltid seal of wisdom og judgement of light, bruker mye holy shock for Infusion of Light.... Blir veldig mye FoL... med Judgements of the Pure og litt haste gear (samt Infusion of Light nevnt over) går det kjapt unna Endret 12. desember 2008 av pax1 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 12. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2008 Wowaddict;Så den mentaliteten din kan du stikke opp i rævo Takk det samme. Way to go med usakligheter. Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 12. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2008 Da har jeg kommet meg til lvl 80. Respeccet til Holy, clearet naxx10 og fått meg noe greit heal gear. Jeg leser om paladins som ligger på topp i healing og som virkelig gjør det bra i raids. Selv er jeg langt under priest og druid med tanke på mengden healet. Til dere holy paladins @ 80 som er på topp i healing i naxx 10 and beyond, kan dere fortelle litt om hvordan dere spiller? Hvilken rekkefølge gjør dere ting, fokuserer dere på FOL eller HL? Hvordan bruker dere spells som beacon og sacred shield mest mulig effektivt for å få mest mulig healing ut av dem. Hvordan legger dere opp judning osv osv. I det hele tatt så er jeg ute etter en veldig basic og enkel opplisting av hvordan DU healer i instances. Hvilke addons foretrekker du, hvilke flasks foretrekker du, hvilken fud buff liker du best, hvilke macroer bruker du eventuelt. Akkurat nå har jeg 2009 SP buffet og 1755 ubuffet. ca 15k stamina og ca 17500 mana (ubuffet) 30 % crit buffet og 23.8 ubuffet. Hvilke stats bør jeg satse mer på. Min build er 53/0/18. Den fant jeg via diverse sites til å være en critadin build, noe som egnet seg bra for raiding. Takk for innspill og hjelp til å gjøre en bedre jobb i healing Sliter med litt det samme selv egentlig. Dette kommer også ann mye på hvor gode druidene och prestene er til og heale også. Men for og komme høyrere opp er HL veien og gå, bruke Divine Plea og Divine Illumination så fort de er oppe. Siden for og boste deg selv så sleng opp Judgment of light selv at jeg hater at holy paladins gjør dette, men gir en boost på ego-meters. MEn variasjonen i spilel stil har wotlk blitt mye beedre en hva tbc var. Samme gjeler for prot men for retrib er det ikke mye nytt. Lenke til kommentar
faldmo Skrevet 12. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2008 Før neste patch kommer nok priests og druid alltid ligge øverst så lenge det ikke er spesielle fights, som feks patchwerk hvor jeg hadde 45% av total heal engang, mangel på hots/aoe gjør fortsatt så vi ender under andre healere, men etter patch vil nok dette endre seg litt. Hvordan jeg healer? først, har 1800 Spellpower ca unbuffed (fått noe healinggear siste ukene men har ikke vært holyspecced så aner ikke eksakt tall), hadde 23500 Mana buffet forrige gang jeg var holy (med Distilled wisdom) og hadde 41% crit + 2piece t6 bonus. Spammer for det meste FoL på Maintank og har innimellom Bacon of Light oppe på OT, men gidder ikke bry meg om det så lenge jeg vet at de andre healerene klarer holde oppe OT/raidet. Bruker HL når jeg ser det blir hektisk, feks når mitt target på patch går nedover i HP selvom jeg spammer som en idiot, da er det 1-3 HL's også er det tilbake til FoL, veldig trist at de fjernet downranking for det var så konge på Brutallus når jeg kunne spamme HL i 6min uten av manaen gikk nedover ^^ Så pga de fjernet det så er ikke HL spam over så veldig lange perioder noe man kan satse på, man kan jo få flaks og gå på en skikkelig Critstreak men for mye RNG til å satse på det. Så blir nok FoL som er den du spammer mest også bruker du HL når du føler det er nødvendig. Addons, bruker Xperl sin raidframes, AG sine unitframes og det er vel det jeg har av addons som kan "hjelpe" med healing. Flask så bruker jeg fortsatt Distilled Wisdom siden mana var det store problemt for meg når vi gjorde Naxx de første par gangene, men tror nok jeg ville tatt den om jeg skulle healet idag også og foodbuff da tar jeg bare hva en som er i baggen. Bruker somregel Divine Illumination i starten av hver fight for da er den sansynligvis oppe igjen mot slutten, bruker Divine Plea _hver_ CD på de fleste fights, er jo noen fights man ikke har manaproblemer men 20% mindre healing fra bare deg har som regel lite å si, men bruk den med omhu er alt jeg har å si. Du eller pallytonken skal alltid være de som holder Judge of Light oppe om dere har en ret i raidet så Judge of Wisdom alltid er oppe, viss ikke så burde du bruke Judge of Wisdom. Til slutt, drit en lang vei i healingmeters, det er så total waste of time og se på dem, seriøst bare slett recount om du bare healer- Sorry for wall-of-text men var alt jeg kom som kanskje kan være nyttig \o/ Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 12. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2008 Til slutt, drit en lang vei i healingmeters, det er så total waste of time og se på dem, seriøst bare slett recount om du bare healer-Sorry for wall-of-text men var alt jeg kom som kanskje kan være nyttig \o/ Ganske enig i den. Eller, man bør ha healingmeter for å se om man faktisk gjør jobben sin godt nok, men det å kjempe for å havne øverst der blir bare feil. Om man har en druid healer kan du jo for eksempel heale de druiden har hot'et, og slik ødelegger du hans healing. Totalt unødvendig, men du klatrer på healingmeter. Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Takk for innspill Ang healing meters så bruker jeg det som et verktøy for å se om jeg overhealer. Det er de andre healerene som poengterer at jeg er lavt på lista. Testet noen av innspillene i går og fikk veldig nytte av dem. Å rappe healing fra druids hot er jo bare dumt, det kommer jeg ikke til å gjøre. Poenget er ikke å komme høyt bare for å komme høyt, det er for å vise at palas fremdeles er bra healers og at guilden bør ta oss med i raids. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Slette Recount? Recount er utrolig nyttig for å gå gjennom hvilke heals folk faktisk bruker så du kan se om de gjør noe feil. F.eks om tanker dør på Patchwerk og du ser i recount at en annen Pala ikke har brukt noe annet en Flash of Light så får du jo en god indikator på hva som er feil Lenke til kommentar
faldmo Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Slette/skru av/ikke bry seg. point is, drit i det fordi healingmeters are serious business Lenke til kommentar
eXa Skrevet 14. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2008 Det kommer ann på hvordan du bruker recount... om du kun kikker på healing done og ikke noe annet så kan du likegodt disable recount ja. Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 14. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2008 Poenget med pala healing i raid sånn jeg ser det nå. Er vel ikke at vi nødvendig vis skal være den som healer mest. Men vi har fortsatt "best" singeltarget healing. Å vil derfor være veldig nyttige å ta med for å heale tanks. Men Priests å droods vil somregel heale netto mer, pga de healer flere samtidig. Ingen ting en paly kan gjøre med det. Men så lenge vi holder tanken i livet å bossen dør er det vel GG? Jeg vill iallefall være mere fornøyd med at vi klarer en boss, enn at vi whiper og jeg er øverst på healing meteret. Lenke til kommentar
faldmo Skrevet 15. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) SÅnn det alltid har vært, når en paladin først begynne å pumpe ut heals er det ingen annen healer som kan matche på HPS, se på patcwerk feks, ligger milevis forran andre healere. Endret 15. desember 2008 av Cosha Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 15. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) SÅnn det alltid har vært, når en paladin først begynne å pumpe ut heals er det ingen annen healer som kan matche på HPS, se på patcwerk feks, likker milevis forran andre healere. Må... vise... tissen.. Endret 15. desember 2008 av -Grendel- Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 15. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2008 I det hele tatt så er jeg ute etter en veldig basic og enkel opplisting av hvordan DU healer i instances. Har ikke healet veldig mye selv ennå men har begynt å skjønne (tror jeg) noen sentrale ting rundt paladin healing: - Begynner alltid å heale med FoL-spam, hvis jeg ser at HP til target bare synker tar jeg frem HL. - Bruker HS kun i "oh shit"-tilfeller, gjerne kombinert med abilitien som gir 100% crit chance (divine illumination?). Da får du i tillegg en instant heal rett etterpå. - Bruker beacon når jeg vet at det blir en del damage på flere personer, beacon går på en tank. - Jeg er også veldig obs på blessing of protection og å bruke den i nødstilfeller (ikke på tank) Har ikke raid-healet ennå, men punktene over er ganske "basic" i 5-mans. Det er sjelden behov for å fokusere veldig mye på alle buffs som gir mana tilbake og redusert mana-kostnad. Disse blir vel mer aktuelle i raids. Guildet mitt bruker WWS-stats så jeg har ikke behov for noe healing meter. Synes det er bedre å analysere i ettertid. Som holydin er det vel nær sagt opplest og vedtatt at du vil ende opp med masse overhealing, det er bare sånn klassen fungerer. Det liile jeg har sett på WWS-stats for guilden min viser som andre nevner at priests og druids havner på topp. Og jeg ser også at ganske habile paladins overhealer masse. Av add-ons har jeg kun Grid. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 15. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2008 Divine Favour. Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 16. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2008 Er i en diskusjon som går på Elixir of spirit versus Elixir of Mighty Mageblood. Kan noen fortelle meg hvorfor vi paladins foretrekker Elixir of Mighty Mageblood fremfor Elixir of spirit? Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 16. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2008 Paladins får ingenting ut av spirit. Det er ubrukelig for oss. Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 16. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2008 Det vet jeg og, men trenger å dokumentere svaret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå