Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ret har ingen spell interrupt, ingen snare til å låse målet fast til seg, og kanskje verst: ingen mortal strike som kan hindre den kjipe healeren fra å heale seg selv mens han ler av tullebursten som ikke er nok når folk får 20000 + i hp. Ret trenger den bursten for å drepe noen i arena, problemet blir jo da at ret gruser alt og alle i AV.

 

Spell interrupt ala Pummel hadde vært på sin plass. Jeg hadde foreslått noe så enkelt som å forandre Glyph of Hammer of Justice til å redusere cooldown til 10sec for så å fjerne stuneffekten, slik at man kun fikk spellinterrupt. Evt. at man legger inn en helt ny ability, men da må Prot talents som minsker cooldown på Hammer of Justice gå tilbake til 5/10/15 sekunder (i beste fall) for å ikke gjøre paladins helt umulig å kaste spells med casting time på.

 

Jeg ser også at paladins gjerne hadde fått en måte å låse targets fast til seg, men da må Judgement of Justice gå, ærlig talt. Judgement of Justice syns jeg i veldig mange tilfeller er bedre enn mange andre abilities som brukes til det samme.

 

Denne ''mortal strike'' tingen er en potensiel 2.effekt som legges til på Crusader Strike i nærmeste fremtid. Blizzard har sagt at Crusader Strike skal få en 2.effekt som er PvP-vennlig, og har også presisert at de kan gjøre det så enkelt som å la den få MS effekt.

 

Når det gjelder den forandringen som gjelder Divine Shield/Avenging Wrath så må selv du kunne forstå at disse to kombinert ikke går an. Paladins gjør rett og slett for mye damage da, mens de selv ikke på noen annen måte enn Mass Dispel kan hindres. En fjerning av 30sec cooldown hadde vært på sin plass, men Divine Shield burde fortsatt gi -50% damage.

 

Manadelen er jeg -fullstendig- enig i. Nå fikk man riktignok en buff når det gjelder mana burns, men likevel så forsvinner manaen altfor fort. Enten så må man gjøre slik at Divine Plea gir tilbake 100% av base mana (istedenfor 25% av total) eller så må Judgement of the Wise buffes tilbake. 20% av total mana var for bra, men 33% av base burde gå, i verste fall ned mot 25-tallet.

 

Jeg tror Ret kommer til å bli endra på mange måter frem mot eller under sesong 5.

Endret av PSV
Lenke til kommentar
Jeg er delvis enig med Kaare, derfor kommer jeg til å spille Holy i arena nå uansett. Satser på PvE ved siden av for å geare opp, regner med PvE-gear med flere hundre spellhaste fortsatt topper over PvP-gear

 

Jeg er nesten sikker på at Holy kommer til å bli nerfet i løpet av eller før sesong 5 starter. Jeg tror Holy Shock kommer til å gå opp til minst 10 sekund cooldown, mens Judgements of the Pure (som nå visstnok skal buffes) kommer til å bli nerfet på et eller annet vis. Men hvem vet, jeg er usikker på om jeg i det hele tatt kommer til å ha en 80 paladin klar til Sesong 5 eller ikke, tiden vil vise.

Lenke til kommentar
Når det gjelder den forandringen som gjelder Divine Shield/Avenging Wrath så må selv du kunne forstå at disse to kombinert ikke går an. Paladins gjør rett og slett for mye damage da, mens de selv ikke på noen annen måte enn Mass Dispel kan hindres. En fjerning av 30sec cooldown hadde vært på sin plass, men Divine Shield burde fortsatt gi -50% damage.

 

Har aldri tatt til orde for at de to skal kunne brukes samtidig, det var heller ikke intensjonen min. Men som det står nå, så er det to momenter som melder seg:

 

1. AW må tilbake til 30% mer skade. Den ble nerfa til 20% for å brukes sammen med DS, og når DS likevel ikke kan brukes samtidig, og DS selv nerfes enda mer, så er det rett og rimelig at AW får tilbake sin tidligere styrke.

 

2. DS kan rett og slett fikses slik at den ikke kan brukes når AW er oppe (og omvendt), eller at den kansellerer AW når DS kastes. Hvor forbanna vanskelig kan det egentlig være å gjøre denne endringen? Dersom det er for vanskelig å scripte en autocancel av AW ved kasting av DS så skal jeg lage en jævla /cancelaura Divine Sield macro selv, no problem, bare endre den jævla spellen! Problemet med DS/AW i sin tid var at man ikke turte å bruke AW i arena fordi man da risikerte å bli drept uten mulighet for DS senere. Problemet med 30s cooldown vedvarer altså enda, og vi er ikke nærmere noen god løsning på området. DS kunne brukes ved behov, særlig når hele paladinklassen er designet rundt spellen. Jeg kommer ihvertfall aldri til å bruke AW lenger i arena. (Går vel tom for mana uansett før jeg kommer så langt)

Lenke til kommentar
Spør igjen.. kanskje noen vet.

 

Noen som kan bekrefte/avkrefte at Conviction og Sanctified Seals bidrar til crit-chance for healing/holy spells?

 

Jeg bestemte meg for å sjekke med en GM, og etter en del diskusjon og testing sa han at de begge fungerer og at ingen av de gir synlig (på character sheet) crit-bonus... Om dette er med hensikt (skal være en hidden bonus) eller ikke har jeg ikke fått noe svar på, men i følge denne GM'en, i hvert fall, så skal det fungere. Til info :)

Lenke til kommentar

Er usikker på hvor jeg skal plassere talentene mine hen, men hva synes dere om dette?

5/5 - Deflection (øker parry-sjansen med 5%)

2/2 - Improved Blessing of Might (øker effekten med 25%)

2/2 - Improved Judgement (korter ned ventetiden med to sekunder)

1/3 - Heart of Crusader (øker crit-sjansen med 1%?)

 

 

Alle er i retribution-treet. Tilbakemeldinger?

Må forøvrig si jeg synes protection-paladiner virker uovervinnerlige, i hvert fall når man ser litt på talentene.

Lenke til kommentar
Er usikker på hvor jeg skal plassere talentene mine hen, men hva synes dere om dette?

5/5 - Deflection (øker parry-sjansen med 5%)

2/2 - Improved Blessing of Might (øker effekten med 25%)

2/2 - Improved Judgement (korter ned ventetiden med to sekunder)

1/3 - Heart of Crusader (øker crit-sjansen med 1%?)

 

 

Alle er i retribution-treet. Tilbakemeldinger?

Må forøvrig si jeg synes protection-paladiner virker uovervinnerlige, i hvert fall når man ser litt på talentene.

 

Til hvilket specc?

Lenke til kommentar

Hvis det er til en prot spec så er det 5/60/6 som er det beste.

I retribution bruker du da 5/5 deflection og 1/2 Improved judgement.

Hvis du har 2/2 Improved Judgement så blir det rot med rotaitions. De som er numbercrunchere har kommet fram til at det er det beste for prot.

 

Edit. Her er link til build:

http://www.wow-tools.org/talent-calculator...000000000000000

 

Hvis du ikke trenger kings i prot treet så kan du da putte 5 talent poeng mere i retribution treet.

Dette er vel helst hvis du gjør 25 man raid da det vil være andre som kan buffe kings. Hvis du bare gjør 5/10 man er det nok best å ha kings.

Endret av Wowaddict
Lenke til kommentar
Hvis det er til en prot spec så er det 5/60/6 som er det beste.

 

Nei, ikke nødvendigvis

 

5poeng i holy er ikke nødvending, threath er ikke noe issue lengre.

Selv går jeg alltid for runspeed fra retri treet. Det er jaggu ganske nice.

Endret av eXa
Lenke til kommentar
Hvis det er til en prot spec så er det 5/60/6 som er det beste.

 

Nei, ikke nødvendigvis

 

5poeng i holy er ikke nødvending, threath er ikke noe issue lengre.

Selv går jeg alltid for runspeed fra retri treet. Det er jaggu ganske nice.

 

Vel, når du er prot spec så slipper du jo ikke unna å gjøre ting solo iblant, dailies m.m. og da vil de 5 poengene i holy hjelpe på med økt dps + at du også som en bonus får økt tps når du tanker.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke SotR enda, men tviler på at 15% på seal utgjør så veldig mye når man dreper mobs solo. det at man løper fortere fra mob til mob utgjør sikkert like mye sånn tidsmessig i enden. Men klart... man dreper ikke spess fort som prot så alle monner drar vel. Men nå speccer jeg aldri for solo heller da....

 

Tps står jeg ganske hardt på at ikke er noe issue lenger at all, så den biten bryr meg lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...