Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!


Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke dette fungerer bra nok om man f.eks kommer i uforutsette hendelser som f.eks at man ender opp med å dra flere mobs enn beregnet. Da synes jeg at retribuild kommer til korte til tross for gear.

 

Hvis det dukker opp sånne ''uforutsette hendelser'' så er det jo ikke retripaladinen som er problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes ikke dette fungerer bra nok om man f.eks kommer i uforutsette hendelser som f.eks at man ender opp med å dra flere mobs enn beregnet. Da synes jeg at retribuild kommer til korte til tross for gear.

 

Hvis det dukker opp sånne ''uforutsette hendelser'' så er det jo ikke retripaladinen som er problemet.

 

Ting kan skje, noen som kommer litt for nært en annen gruppe, blir fearet, fearer med en feil, vandring mobs etc etc etc. Ting kan skje.

 

Forøvrig veldig mange som er veldig flink med konkluderinger her uten noe nevneverdig konstruktivt, si meg, jobber dere for NAV?

Lenke til kommentar

Healet da alle instancer fra 70 til 80 jeg som retlol, dog med healing gear. faktisk veldig deilig, mana er np mtp judgements, og du har en fin liten dot. tankene tok uansett ikke så mye dmg at den ekstra spellpoweren eller den ekstra healing du får ut av Holy build hadde noe å si, så for å avslutte denne tåpelige diksusjonen : det fungerer bra, eod

Lenke til kommentar

Foreslår vi endrer tittelen her på tråden, diskuter din paladin passer ikke som trådtittel. "Den ultimate paladin fasiten" hadde vært bedre, eller "Konklusjon: Slik skal din paladin være". For det er ikke noe diskusjon involvert her, bastantitet fyller sidene og "eod" hele tiden. Med andre ord, diskuter din paladin er feil navn på tråden.

Lenke til kommentar

Takk for mange gode svar. Tror nok jeg skal prøve meg som helar en gang. Det er ikke langt mellom questrewards jeg kan bruke til healinggear. Har bare spilt paladin siden lvl 61(raf), og jeg har healet både underbog og slavepens, ramp og bf og mana tombs. Tror ikke det krever så syke skills å heale som ret. Var bare usikker siden jeg ikke vil drite meg ut om jeg ikke kan heale og har et helt party som er wiped.

Lenke til kommentar

Forbanna søppel av noen endringer, det var synd å skrote en 2 år gammel paladin på hylla fordi jeg til syvende og sist fikk rett i at retribution suger kuk i expansionen.

 

Forresten:

Avenging Wrath (AW) og Divine Shield (DS) skal ikke brukes samtidig i følge Blizzard, som jo selvsagt er forståelig, men da er det et par ting jeg ikke skjønner.

1. AW ble nerfa fra 30 -> 20% fordi den nå kunne brukes under Divine Shield (patch 3.0).

2. Det er fortsatt for sterkt, Blizzard nerfer Divine Shield fra 50% attack speed over til 50% reduksjon i utgående skade.

3. Blizzard er kåte på enda flere nerfs, slenger på 2 minutter med forbearance på AW. Ret har nå fått dobbelt så lang forbearance på AW enn det var FØR patch 3.0, og er nå dårligere på DS/AW-området! (Mista 10% skade på AW, forbearance dobbelt så lang)

 

Reultatet:

4. Blizzard "buffer" problemet, DS/AW gir hverandre nå en 30s felles cooldown. (Problemet er dog ikke løst, fordi en nå fortsatt må velge mellom AW eller DS. Velger en AW, som problemet var i hele TBC, så er en fucked de neste 30 sekundene uten DS tilgjengelig)

5. I tillegg, så velger Blizzard å slenge Hand of Protection (HoP) i denne cooldownen også, og gjøre oss fullstendig ødelagte med tanke på å redde en kamerat i arenaen, siden vi kan velge mellom: A - mer skade til oss selv. B - redde kameraten vår og risikere å dø selv, eller C - redde oss selv og la kameraten vår dø.

 

5. Status quo er at vi sitter igjen med en dårligere DS enn vi begynte med (50% mindre skade), en dårligere AW enn vi begynte med (10% mindre skade), en dårligere evne til å duge i arena (HoP på cooldown).

Den eneste buffen ret har fått på dette området er nå at man kan bruke DS 50% raskere etter AW enn før, men her er ret fortsatt i en dårlig situasjon!

 

 

Er det ville apekatter som Blizzard har ansatt til å fikse retribution? Dette her er det dårligste stykke arbeid jeg noensinne har sett. Og la meg ikke engang begynne om hva jeg synes om møkka-51-pointeren Divine Storm og nerfen på Judgements of the Wise.

Lenke til kommentar
Vil ikke si at jeg merker noe nevneverdig til "nerfinga" av paladins i alle fall PvE messig. Downinga tar nå forferdelig kort tid og kjører gjennom quester som varm kniv gjennom smør.

 

PvE er fint, men PvP suger kuk. Blizzard har ikke fokusert på PvP i det hele tatt, og retribution er i like ræva stand som i TBC, og vi kommer til å se nøyaktig 0 retribution paladiner i turneringer, og under 1% av dem over 2000 rating, akkurat som før.

Lenke til kommentar
Slik som retripaladins er nå ser jeg ingen grunn til å klage. Det ser ille ut på papiret, men er ikke slik i praksis. Får vente å se hvordan det utvikler seg ved arena-tider.

 

Det sier seg selv at de kommer til å suge, og det er rimelig åpenbart hvorfor også. Snakker her selvsagt om arena, og ikke tullete ganking i Alterac Valley eller Wintergrasp. I Alterac Valley klarte jeg selv å drepe 5 alliance mot meg alene, og selvsagt ser jeg at det er for sterkt.

 

Retribution var, og er, avhenging av burst for å kunne drepe motstanderen i pvp. Det er lett å nerfe slikt, problemet er at man da må kompensere med diverse "tools" som de andre klassene i større eller mindre grad har. Ret har ingen spell interrupt, ingen snare til å låse målet fast til seg, og kanskje verst: ingen mortal strike som kan hindre den kjipe healeren fra å heale seg selv mens han ler av tullebursten som ikke er nok når folk får 20000 + i hp. Ret trenger den bursten for å drepe noen i arena, problemet blir jo da at ret gruser alt og alle i AV.

 

Blizzard kunne selvsagt tatt en utradisjonell tilnærming, og i steden for å gi oss MS/hamstring/pummel/charge, så i steden la oss bli en "outlast spec" (som vi også skal være i følge Blizzards offisielle beskrivelse av klassen) av typen SL/SL warlocker. Men selv det går ikke lenger, for nå er JotW nerfa til 15%. Mens Blizzard testa langt om lenge (i følge dem selv) for å sikre at man ikke gikk tom for mana i pve etter endringen, så glemte de pvp, og nå er også visjonen om en SL/SL ret paladin borte. Man har ikke lenger tonnevis med manaregen, manapoolen er minst av alle, og slenger man en eneste Holy Light så har man i grunn tapt arenaen fordi ret paladinen snart er tom for mana. (Hvilken retribution paladin har vel mana potions, judgement of wisdom og en hunter eller SP tilgjengelig for å sikre stabil tilgang på mana i pvp?)

 

Tanken om en healende og evigvarende ret paladin hadde vært interessant i arena, desverre er den nå en saga blott og uten andre tools er ret en forbanna krøplingspec i arena, akkurat slik det var de siste to årene også.

Endret av Kombat-Kaare
Lenke til kommentar

Judgement of Wisdom synes jeg er litt dårlig, i alle fall i forhold til judgement of light. Synes jeg healer oftere med Judgement of light enn jeg får mana fra wisdom. Kombinert med divine storm, consecration og litt småsnacks attåt så er jeg rimelig fornøyd med retribution nå. Går fort å levle i alle fall og det er vel en av hovedpoengene med den builden.

Lenke til kommentar

Jeg er litt uenig med deg, Kaare. Jeg ser tankegangen din, men er uenig. Tingen er at paladin + healer ikke funker i 2v2. Det stemmer, nettopp på grunn av det du sier. Paladin + dps, derimot, funket i både 2v2 og 3v3, nettopp på grunn av den samlede bursten, MSen og stunnen, kombinert med paladinens arsenal som f.eks Blessing of Freedom. Samt den sterkere av de: Cleanse.

 

Så jeg tror det kommer til å ordne seg fremover. Husk at alt må tunes på nytt etter gear og nye abilities.

Lenke til kommentar
Judgement of Wisdom synes jeg er litt dårlig, i alle fall i forhold til judgement of light. Synes jeg healer oftere med Judgement of light enn jeg får mana fra wisdom. Kombinert med divine storm, consecration og litt småsnacks attåt så er jeg rimelig fornøyd med retribution nå. Går fort å levle i alle fall og det er vel en av hovedpoengene med den builden.

 

Levling er dog ikke det samme som arena, og det er her ret suger noe sinnsykt. Ret judger for det første ikke wisdom i arena (justice må judges av åpenbare grunner), og i tillegg kommer store manakostnader i tillegg i form av: Flash of Light, Holy Light, Consecrate for å bryte vanish/stealth, cleanse-spam m.m.

 

Her kan en se med en gang at manapoolen ikke holder med mindre JotW blir satt tilbake til rundt 33%, den vil faktisk gå tom i løpet av under ett minutt på en standard kamp. For helvete, selvr tanken om at en melee-klasse skal gå tom for mana er idiotisk.

Lenke til kommentar
Jeg er litt uenig med deg, Kaare. Jeg ser tankegangen din, men er uenig. Tingen er at paladin + healer ikke funker i 2v2. Det stemmer, nettopp på grunn av det du sier. Paladin + dps, derimot, funket i både 2v2 og 3v3, nettopp på grunn av den samlede bursten, MSen og stunnen, kombinert med paladinens arsenal som f.eks Blessing of Freedom. Samt den sterkere av de: Cleanse.

 

Så jeg tror det kommer til å ordne seg fremover. Husk at alt må tunes på nytt etter gear og nye abilities.

 

Har hørt dette argumentet før, men det er en grunn til at jeg ikke kjøper det lenger:

Vi hadde alle disse spellene også i TBC, uten at retribution var representert i seriøs arena over 2000 i det hele tatt ei heller da.

 

Retribution + dps fungerte heller ikke særlig godt i TBC, det vitner arenastatistikken om. Det eneste setupet hvor Retribution fungerte noenlunde greit (noenlunde som i at de fleste ret paladiner spilte setupet, ikke at de klarte å komme særlig over 2000) var ret/arms/resto shaman, og dette var et 3v3 team, ikke 2v2.

 

Edit: I tillegg kommer de enorme manaproblemene. Klarer man ikke å burste jævelen så er man uansett tom for mana etter 1 minutt og har tapt kampen. Således er vi i dårligere stand enn før. JotW tilbake til 33%, manaen i arena er fullstendig avhengig av det.

Endret av Kombat-Kaare
Lenke til kommentar
Det er ikke nødvendigvis på grunn av en ødelagt ret-spec. Husk hvilken spec som var overrepresentert i 2v2.

 

Ret slet med å banke alle typer healere, ikke bare resto druider. Faktisk var resto druider en av de lettere pga. JoJ (eneste grunnen til at man kunne bruke ret for øvrig). Dettre gjelder for øvrig alle typer healere i arena, fullstendig umulig å få ned, og dette indikerer rimelig klart at retribution suger generelt på å drepe folk i arena med mindre bursten skjer så fort at folk ikke rekker å heale seg. Og DET igjen er for sterkt i vanlig 1v1 pvp i Alterac Valley.

 

Resto druider i patch 2.4 var artige forresten. Kom i klammeri med en drittsekk i guildet som påsto jeg bare klagde for ingen grunn, og duellen gikk som følger:

- Han slengte ut 3 stacks med lifebloom, og sto stille i casterform (leather) med ryggen til (ingen dodge).

- Jeg slenger på AW, stunner ved 50% og går inn for burst. Får vedkommende ned til laveste verdi, 40% hp, før lifebloomene gikk rett til 100% igjen.

- Alt av cooldowns brukt opp, ingen burst tilgjengelig lenger, jeg er tom for mana 1 minutt senere og han dreper meg med moonfire når han selv har rundt 75% mana.

 

 

Dette er det som gjør ret så inni rasshølet ræva i arena, healere og manglende tools til å outlaste/legge press dem. Disc/resto/holy er ikke noe lettere å drepe.

Endret av Kombat-Kaare
Lenke til kommentar
Det er derfor du har en lagkamerat. Er som med elemental shamans. God kontrollert burst gjør de utmerkede i 5v5, mens de taper i 2v2 på grunn av ting du nevner her (+ rogues, skal nevnes).

 

Man hadde lagkamerater også i 2v2 før 3.0, uten at dette hjalp ret setups å vinne. Rogue/ret var en noe populær setup blant de som spilte ret, men skal en være helt ærlig med seg selv så vet alle at roguen bare bedrev u-hjelp siden han kunne klart seg langt bedre med en skikkelig healer.

 

Sammenlignet med 2.4 har lite forandret seg. Noe mer burst, dårligere cooldowns, dårligere mana, ingen nye tools.

 

Dette kommer til å gjenta seg, fordi ingenting har endret seg radikalt for ret paladiner og derfor er det heller ingenting som ligger an til å antyde en markant økning i ret paladiner sammenlignet med før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...