Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!


Anbefalte innlegg

Somregel når jeg åpner med hammer of justice eller repentance og judger rett etterpå critter jeg fra 1600 til 2200 som til nå er det høyeste jeg har sett char min gjøre av holy crit.

 

Mobs, både elites som vanlig, klarer jeg å feller uten noen nevneverdige problemer. Eneste problemet med elite jeg har hadt er den pels kastende gubben og Borean Tundra.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Andeby, det at du har så lite som 1500 AP kan også ha noe med saken å gjøre, har jo bedre offensive stats som protwarrior enn det du har :(

Jeg vet, men det er det beste jeg har fått til med WotLK quest rewards. Det nye speccet hjalp til da, og håper på at jeg får se store forandringer npr jeg får geara meg opp.

Lenke til kommentar
AP og STR har slik sett ingen nytte for Pala tanks. Shield og sverd med +spellpower og utstyr med fokus på +stam.

 

Paladins får mest ut av threat ved å bruke righteous fury som øker threat generert av holy spells med 90%. Derfor har str og ap veldig lite for seg for en palatank.

 

Gå for spellpower på sverd og skjold og om mulig, spellpower på et par andre items. Men la stamina kommer i fremste rekke.

 

Nå skal det sies at spells også scaler med AP OG SP, så strength er bedre for prot palas i nesten alle tilfeller (eneste er heavy aoe tanking (5mobs+) hvor concecration scaler mye bedre med SP en AP).

 

Jeg er speccet prot og levler nå med retrigear + onehander og shield og dreper ting fortere og levler mer effektivt en i retri spec tbh etter level 75. Tar mye mindre skade, har mye mer hp/armor og med divine plea pluss 30% crit chance og 30% incrased healing på heals så er det ikke mye selfheals som skal til for å få hpen helt opp, pluss at man kan tanke alle instances og soloe alle groupquestene man kommer over (sliter litt med 5mans, men det går ^^, )

 

Så vil anbefale prot til leveling for alle som ikke har prøvd =)

 

Og for dere dpsmeterwhores så vinner jeg nesten alltid dps i instances (med mindre det er en DK med >< men er ikke langt bak :p )

Lenke til kommentar

Ja har sett prot pally ligger godt oppe, men jeg slår di nå med min retpally så det er vel etter hvordan man spiller.

 

Di jeg kriger mest med er mutilate rogues.

 

Ellers så vil jeg vite om protpally er ok som og gå dps i herorics/10 manns raid ?

 

Siden di ligger godt oppe på dps meteret så ville jeg mer gått protection selv, men kansje det generere for mye agro ?

 

Hadde våre max om jeg kunne våre dps/offtank i instancer da :)

 

Håper på svar

Lenke til kommentar

En Prot pala kan gjøre grei dps når han tanker, dette pga bosanc + heals som gjør at man får mana tilbake og kan da spamme consecration + at holy shield også gjør noe dps.

Hvis du skal gjøre dps som prot blir det værre for deg å holde det gående mana messig, må vel antageligvis bruke seal of wisdom som minsker din dps + at du ikke får gjort noe skade med holy shield.

En annen ting er at ingen ønsker en prot specc med som dps i en 5 man. Dette fordi med likt gearede karakterer så vil du ikke klare å gjøre samme dps og også at det er forventet at du tanker når du er speccet for det. Er jo ikke bestandig like lett å skaffe tank. Kanskje du kan få være med som dps hvis det er i guild runs, men tviler på som pug.

I en 10 man raid er det også forventet at du tanker, men da kan du jo være off tank og eventuellt bruke retrigear på enkelte bosser der det bare kreves en tank.

Lenke til kommentar

Som det ble spurt om, "kan man være med i en 5/10 man som prot og gjøre dps".

Så svarte jeg at det er ikke optimalt, blant annet pga manaregen.

En prot pally som tanker får mana i retur pga. bruken av bosanc(blessing of sanctuary) og av å bli healet.

En prot pally som ikke tanker, men er med for kun å gjøre dps vil få manaproblemer. Kan delvis fikse det ved å benytte seal of wisdom som da utgjør lavere dps.

 

Jeg fikk inntrykk av spørsmålet at han ønsket å specce prot for å gjøre dps.

Svaret er ganske enkelt da må han tanke, ellers vil jeg anbefale å kjøre retribution hvis han kun ønsker å gjøre dps. Retribution vil garantert gjøre mere dps og har heller ikke problem med manaregen.

 

Men som flere har funnet ut, en prot pala kan gjøre bra dps. Men det er når han tanker og ikke hvis han prøver å være med som dps'er og da slår a RF for ikke å ta aggro.

Lenke til kommentar
Som det ble spurt om, "kan man være med i en 5/10 man som prot og gjøre dps".

Så svarte jeg at det er ikke optimalt, blant annet pga manaregen.

En prot pally som tanker får mana i retur pga. bruken av bosanc(blessing of sanctuary) og av å bli healet.

En prot pally som ikke tanker, men er med for kun å gjøre dps vil få manaproblemer. Kan delvis fikse det ved å benytte seal of wisdom som da utgjør lavere dps.

 

Jeg fikk inntrykk av spørsmålet at han ønsket å specce prot for å gjøre dps.

Svaret er ganske enkelt da må han tanke, ellers vil jeg anbefale å kjøre retribution hvis han kun ønsker å gjøre dps. Retribution vil garantert gjøre mere dps og har heller ikke problem med manaregen.

 

Men som flere har funnet ut, en prot pala kan gjøre bra dps. Men det er når han tanker og ikke hvis han prøver å være med som dps'er og da slår a RF for ikke å ta aggro.

 

Ok takker for godt svar, jepp lurte på om jeg kunne ver prot og dps i samme spec da det er lettere og aoe mobs og tar mindre skade etc.

 

Da blir det og holde videre på ret spec og fortsette og lete etter et bedre 2h våpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...