Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok snart 70 med palaen min som skal bli tank (er 67 no) og har noken spørsmål.

 

Statwise, what to choose first og slikt. Skjønner at +def til caplimit er pri 1, men ka er den beste for pallys? dodge? parry? block? etc...og i ka rekkefølge bør det stackast?

 

Er det noken som har en "how to pull mobs (and bosses) in dungeons (and raids) 101" også? Spellrotasjon som funker og lignande. gjerne forskjellig av om det er trash og bosser (om det er tilfelle).

 

merciless mace vil funke fett som threatgainer for pala right?

og legenchant, which way to go? enchants generelt...kun stam? Har skjønt at stam er noke som skal i samtlige sockets, uansett setbonus.

 

Alle svar mottas med takk. =)

Lenke til kommentar

Generelt sett så er det Dodge > Parry > Block, men å komme seg over 102.4% har første prioritet, så om du har en item med 1.2% parry og 1.5% block så må sistnevnte favoriseres. Alt for å nå 102.4%, som gir crushimmunity. Etter det så dyttes 'Block' av hittable så snart man får avoidance over 102.4% etter det jeg har forstått.

 

Av enchants så er +15agi bedre enn +10sta på gloves etter min mening, samtidig så er +12 defense rating bedre enn +12 dodge rating på cloak. Bortsett ifra disse så er resten så og si rett frem.

Lenke til kommentar

Gem stamina (evt. def/stam eller noe slikt socket bonusen er f.eks 6stam) overalt, det å buffe hpen er nødvendig. Hvis ikke blir du for squishy. Det PSV sier er sant, defence cap og crush immunity er første prioritet.

 

Se på avoidance og stamina fra gear, og socket stamina. Leg enchant er 50stam/12 agility, chest enchant er 15defence, cloak er 12defence og gloves er 15agi(med mindre du skal raide eller ha til threatgear). Resten er rimelig rett fram.

Lenke til kommentar
Synd du ikke er horde på sylvanas atm :(

Da hadde du hatt free healbot helt til 70 :)

 

Forresten, er det noe en warrior kan gjøre for å stunne, interrupte (bare ett eller annet) mot en person i BoP, sikkert litt rart sted å spørre, men er da en paladintråd.

 

Blood elves kan interrupte spells kasta fra BoP. Nå kan man riktignok ikke velge BE warrior, men jeg har ikke tenkt særlig over den interruptinga før i det siste. Litt fett for rogues hvertfall, gjør at BE har en LITEN fordel over UD i noen tilfeller.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Muligens et ekstremt dumt spørsmål men når du når defcap, noke poeng i ha meir enn det då? Hjelper det til noke?(F.eks om du har nådd defcap, og ikkje har enchanta chest (som kan enchantast med def)).

 

Takker for svar ellers. Trudde det var block som var første pri eg, i stacking..ser du ka eg veit ^^

Lenke til kommentar

Du skal ikke ha prio på defence, nei. Siden jeg regner med at du referer til enchantanbefalingene mine:

 

12 defence på cloak gir deg mer samlet avoidance (dodge+parry) enn det 12 dodge gjør. Alternativene til 15defence på chest er 6stats og 150hp. Her ville jeg også forsøkt å få ut så mye avoidance som mulig (spesielt med tanke på at 150hp ikke scaler og at 6agi+6stam gir deg totalt 66hp og 0.18(?) dodge.

Lenke til kommentar

Fant for øvrig kor eg hadde lest det med block value, på Wowhead sitt forum, og paladin tank-guiden:

Stats

Need I say it? Once you are close to uncrushable, stamina is king. Then spell damage, and lastly block value.

 

As for reaching towards uncrushable:

Block rating, not block value > Dodge rating > Defense rating > Parry rating

 

Block rating increases the chance to block and block value increases the damage absorbed by the block.

 

Plan? =)

 

Edit: Trur eg har blanda crit og crushable. Kanskje det har noke med saken å gjere...

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

Foretrekker 12dodge på cloak over 12defense om defense cap er nådd, heller mer + dodge en + litt av alt. er også minimale forskjeller mellom de to når man tenker imot de magiske 102,4.

 

Men jeg ville samtidig tatt så mye def som mulig for i late tier 5 /tidlig tier 6 er defense utrolig hardt og holde oppe som pally - om du bruker litt av det nye badges gearet da dette er lav på def. Måtte personlig droppe Mining og skille opp alchemy for +defense trinket =P litt kjipt og miste 51stam fra DMC:V menmen, kanke få alt her i livet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...