Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt resilience fra gear, crit (agi) på resten frem til du har en rimelig høy base crit. Strength er for warriors som kan tillate seg slikt, med mindre du skal drive BG pvp der målet er å oneshotte tullinger i grønt gear.

 

Edit: Personlig mener jeg at man som ret burde gå for enten strength eller crit, ikke en mellomting. Å sitte med 25-29% ubuffa crit er tull, da kan man like greit kutte ut crit gear siden man uansett har en effektiv crit på 10-19% i arena, og heller fokusere kun på strength. Eller man fokuserer fullt ut på crit, da man må slå gjennom resilience veggen hvis man i det hele tatt har tenkt å critte.

Endret av Kombat-Kaare
Lenke til kommentar

Hvis man skal ha crit hvorfor er ikke rene crit gems bedre enn agi?

Får jo mer crit per gem da, og agi gir jo ellers bare litt dodge? Eller er den lille ekstra dodgen du får i tillegg verdt å miste litt crit for? :)

Lenke til kommentar
Hvis man skal ha crit hvorfor er ikke rene crit gems bedre enn agi?

Får jo mer crit per gem da, og agi gir jo ellers bare litt dodge? Eller er den lille ekstra dodgen du får i tillegg verdt å miste litt crit for? :)

 

22 crit rating per 1% crit, 22,5 agility per 1% crit (med kings).

 

Å hevde at agility ikke er verdt det blir galt, da forskjellen er minimal i tillegg til at man får masse dodge om man går inn for det.

Lenke til kommentar
Dels kan man jo skylde på det dårlige retribution-gearet som er laget av Blizzard (selv etter revampen), som konsekvent har alt for lite crit på seg i forhold til warrior gear. Arms warriors har som kjent et minimum av 33-34% crit på seg selv uten å gemme for det, noe som er latterlig mye om man sammenligner med den innsatsen retribution trenger for å nå de samme akseptable verdiene.

 

Selv om dette desverre er veldig sant for blant annet gearet man får fra Honour akkurat nå, så skal det sies at Season3 og Season4 (hhv. 153 og 175 crit) var et stort fremskritt fra Season1 og Season2 (hhv. 96 og 100 crit).

 

Full Brutal Retri. Paladin 0/20/41 (ferdig enchantet uten sockets):

10697HP, 1726 AP, 32.24% crit, 8.45% hit. (322 ArP)

 

Full Brutal Arms Warrior 35/23/3 (ferdig enchantet uten sockets):

12924HP, 1734 AP, 32.66% crit, 5.64% hit. (574 ArP)

 

Kommer til å gå 0.5% crit til i Warriors favør på grunn av socket bonuser, hvor Warriors merkelig nok har fått +crit som socket bonus, mens paladins sliter med +resilience i alt unntatt chesten. Det skal sies at Paladin ikke har noen Libram i denne sammenligningen.

 

Paladinen har kjørt fullt Scaled gear, men hadde kommet ut på toppen med Plate gear (fra Honor) istedenfor Scaled gear. (fra Honor) Hvorvidt dette er lurt med tanke på Mana er dog usikkert.

 

Trinkets det er kjørt med er Medallion og Battlemaster, mens resten er det beste av det beste innenfor Arena/Honour gear. Det er kjørt helt uten buffs også, så Paladinen har ikke Kings, og Warrior har ikke Battle Shout.

 

--

 

Når det gjelder Agility/Crit/Strength, eller gemming generelt, så kjører jeg normalt Strength i røde gems, og Crit/Strength i gule gems.

Endret av PSV
Lenke til kommentar
Dels kan man jo skylde på det dårlige retribution-gearet som er laget av Blizzard (selv etter revampen), som konsekvent har alt for lite crit på seg i forhold til warrior gear. Arms warriors har som kjent et minimum av 33-34% crit på seg selv uten å gemme for det, noe som er latterlig mye om man sammenligner med den innsatsen retribution trenger for å nå de samme akseptable verdiene.

 

Selv om dette desverre er veldig sant for blant annet gearet man får fra Honour akkurat nå, så skal det sies at Season3 og Season4 (hhv. 153 og 175 crit) var et stort fremskritt fra Season1 og Season2 (hhv. 96 og 100 crit).

 

Full Brutal Retri. Paladin 0/20/41 (ferdig enchantet uten sockets):

10697HP, 1726 AP, 32.24% crit, 8.45% hit. (322 ArP)

 

Full Brutal Arms Warrior 35/23/3 (ferdig enchantet uten sockets):

12924HP, 1734 AP, 32.66% crit, 5.64% hit. (574 ArP)

 

Kommer til å gå 0.5% crit til i Warriors favør på grunn av socket bonuser, hvor Warriors merkelig nok har fått +crit som socket bonus, mens paladins sliter med +resilience i alt unntatt chesten. Det skal sies at Paladin ikke har noen Libram i denne sammenligningen.

 

S4 kjennre jeg ærlig talt ikke altfor mye til, da jeg sluttet en uke etter etter å ha stanget hodet i veggen over det håpløse personal rating systemet. Hva angår season 1-2-3 var det i alle fall en stor forskjell, der paladin gear hadde noe mer strength, men langt mindre crit/stamina, som jeg jo vil hevde er de viktigste statene til pvp.

 

Glem for øvrig ikke at guardian gearet til warrior er langt bedre enn retribution gearet. Jeg vet at paladiner kan plukke opp warrrior gear om de ønsker, men i praksis er jo ikke dette et reelt valg siden man da går glipp av all intellecten som man så sårt trenger siden ret sliter med mana i pvp. Her sitter warriors med en stor fordel, desverre.

Lenke til kommentar

Hm, sitter og funderer på professions til paladinen min når Wrath of the Lich King slippes, har kommet frem til at Mining/Blacksmith muligens er det beste:

 

Mining: +35 stamina & +64 attack power buff. + Thrown våpen. (Toughness & Miner's Revenge)

Blacksmithing: Socket Gloves, Socket Bracers & Socket One-Hand (40str/132heal/90sta til gear cirka.)

 

Noen som vet om professions som foreløpig gir bedre ''buffs'' ? Det er det eneste jeg ser etter i et profession.

 

Edit: Ja, jeg holder på å levler for øyeblikket, og valgte kombo gir meg Stormherald også for øyeblikket til levlevåpen. (/lolevåpen frem til WotLK.)

Endret av PSV
Lenke til kommentar

Hvor mye spelldmg er det man trenger på de forskjellige nivåene som prot palla egentlig? Er 34 nå, burde jeg bruke spellbladen fra SM isteden for Sword of omen?

 

Og hvilken seal og sånn burde jeg bruke? Går sammen med en holy prest hele tiden så hp er ikke noe problem...

Endret av Orcuz
Lenke til kommentar
Ok, protpala, spelldmg eller 2% threat enchant på gloves?

Kommer ann på gear ellers, dersom du har lite spelldmg går du for det, dersom du har mye går du for threat.

 

Dersom du ligger på mer enn 500 TPS (Threat per Second) vil +2% threat være bedre, da det scaler bedre med gear derfra og ut, enn de statiske ~10 TPS som +20 spelldmg gir ved optimal rotasjon. (ref Maintankadin)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...