Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Diskuter din Paladin her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Satte 1 poeng i Vindication for å procce JoW oftere (hjelper mye).

Skjønner ikke helt hva du mener her, mulig jeg har misset noe fundamentalt men har rett og slett ikke snøring på hvordan den skal øke proccs på JoW (j. of wisdom?)

JoW proccer på alle spells og physical hits, selv om spellen (Vindication) blir resista som immune så gir proccer den likevel JoW. Med den høye procraten på Vindication etter buffen er det også snakk om ganske mye passiv mana regen når JoW er oppe, og så absolutt verdt det. Derav er også 1 poeng nok, siden procraten er den samme uansett om du har 1/3 eller 3/3 Vindication.

Lenke til kommentar

Takk Zepticon, det ser ut som du vet ganske mye om paladins.

Har noen spørsmål.

Jeg tror jeg ikke bruker skills'ene mine helt ut, det jeg gjør i combat er og ha på Divotion Aura, Blessing Of Might, og Seal of Rightenouss.

Jeg bruker aldri de andre seal spellsene, noe som jeg kanskje burde gjøre?

Kan du kanskje gi meg en god taktikk for og bli bedre i combat.

Lenke til kommentar

Fikk Season3 hjelmen i dag og lurte på hvilken meta-gem jeg burde putte i den? Har bare røde og/eller gule sockets og selvfølgelig retribution spec med Pursiut of Justice.

Har brukt denne: http://www.wowhead.com/?item=25894 (Swift Skyfire Diamond) frem til nå men lurte på om det var noen bedre som passer med mine sockets?

http://www.wowhead.com/?item=25895 denne for eksempel?

Lenke til kommentar
Takk Zepticon, det ser ut som du vet ganske mye om paladins.

Har noen spørsmål.

Jeg tror jeg ikke bruker skills'ene mine helt ut, det jeg gjør i combat er og ha på Divotion Aura, Blessing Of Might, og Seal of Rightenouss.

Jeg bruker aldri de andre seal spellsene, noe som jeg kanskje burde gjøre?

Kan du kanskje gi meg en god taktikk for og bli bedre i combat.

Har en pally main ja, men som du ser over er det en del som veit meir enn meg om Paladins:)

Bruk en treg 2hander, Sanctity Aura og Seal of Command (SoC). SoC er det beste damage sealet om du er retri. Sats på Attackpower/Strength på gear. Har du mana problemer kan du vurdere å bytte ut Blessing of MIght med Blessing of Wisdom og judge wisdom på mobben til å begynne med.

Lenke til kommentar

Selv liker jeg 12agi/3% crit. Tingen er jo som kjent at denne krever to blå (tok drepen på noen av gemsene til roguen min. :()

Siden du har Pursuit of Justice er +runspeed ganske bortkastet. Du trenger to blå for den, og jeg anbefaler at du tar de i chesten din med lilla gems: stamina/strength epic gems fra SH Heroic, evt. jewelcrafting, nå som gode gems derfra er noe rimeligere.

12agi/3% crit er jevnt over en bedre gem enn 12crit/5% snare root, så jeg anbefaler deg å gå for den. Håper samtidig at flere tar seg tid til å se på dette, gjerne folk med mer ret-erfaring enn jeg har selv. Kan være et gem jeg har oversett. :)

Utover det: Resocket chesten din, bruk 2 blå og bruk 12agi/3%crit.

Lenke til kommentar

Thelios:

Ikke tenk for mye på tanking ennå. Paladintanking funker relativt dårlig før du er 42 og har 2/2 imp. holy shield (protspec er nesten et must, retritanks tåler lite etter min erfaring).

Som Zepticon sier, dropp Blessing of might. Bruk Sanctity Aura, Blessing of Wisdom, treg two-hander og Seal of Command når du quester/grinder. Judge kun når sealet er i ferd med å gå ut (1-3 sekunder igjen, time ift. swings). Strengthgear er veien å gå, plukk med deg crit der du kan. Ha med deg bandasjer, mat og vann, så skal du se ting går unna.

Red.: Selv ville jeg speccet sånn her på level 33, for så å ta poeng i Vengeance etterhvert som du levler.

Red. 2: Ta poeng i imp. Sanctity Aura de neste to levlene, så bygger du opp i Vengeance.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar
Er bare level 33, hvis du kunne bygget opp en Solo/Tank build til den levelen, hadde jeg blitt glad.

Du kan kjøre Protection som et levelingspec allerede fra 30 av, i motsetning til det Lycantrophe hevder. (Det blir likevel mer effektivt ved 40) Her er et build for level 33, maks ut Reckoning (5/5) før du begynner på Blessing of Kings. (Blessing of Sanctuary er så utrolig mye bedre, på tross av hva mange mener om den). Devotion aura er stort sett ubrukelig, kjør på med Retribution aura.

Leveling er raskere med Retribution, men det går som Protection også. Som Protection er det litt vanskeligere, men fungerer effektivt når du får det til. Cluet er å samle opp så mange mobs du klarer på en gang (~3-5 melee mobs burde være lett), ha Sanctuary oppe og vente på at Redoubt/Reckoning proccer. Consecrate om nødvendig, og bruke Seal(judgment) of Light/wisdom for å holde deg selv oppe, Righteousness er stort sett bare fin mot enkelte mobs og ikke store grupper når du aoe-tanker.

Lenke til kommentar
Selv liker jeg 12agi/3% crit. Tingen er jo som kjent at denne krever to blå (tok drepen på noen av gemsene til roguen min. :()

Siden du har Pursuit of Justice er +runspeed ganske bortkastet. Du trenger to blå for den, og jeg anbefaler at du tar de i chesten din med lilla gems: stamina/strength epic gems fra SH Heroic, evt. jewelcrafting, nå som gode gems derfra er noe rimeligere.

12agi/3% crit er jevnt over en bedre gem enn 12crit/5% snare root, så jeg anbefaler deg å gå for den. Håper samtidig at flere tar seg tid til å se på dette, gjerne folk med mer ret-erfaring enn jeg har selv. Kan være et gem jeg har oversett. :)

12 agi/3% crit er den beste ja, de andre duger ikke, særlig ikke når man som paladin har Freedom og effekten av snare-resist således blir mindre.

Til pvp (3v3 arena med windfury fra shaman og som Blood elf paladin) så er faktisk Thundering Skyfire Diamond veldig hendig, med Seal of Blood og WF totem så erdet snakk om en helt vill dps-økning over 10 sekunder (burst!), sammenlignet med den statiske verdien fra Relentless-gemen. Relentless er riktig nok en bedre gem i det lange løp, men i 3v3 med Seal of Blood og WF er en bonus på 325(?) haste en helt vanvittig burst, som jo hele oppsettet (warrior, paladin, shaman) bygger på.

Lenke til kommentar
Er bare level 33, hvis du kunne bygget opp en Solo/Tank build til den levelen, hadde jeg blitt glad.

Du kan kjøre Protection som et levelingspec allerede fra 30 av, i motsetning til det Lycantrophe hevder. (Det blir likevel mer effektivt ved 40) Her er et build for level 33, maks ut Reckoning (5/5) før du begynner på Blessing of Kings. (Blessing of Sanctuary er så utrolig mye bedre, på tross av hva mange mener om den). Devotion aura er stort sett ubrukelig, kjør på med Retribution aura.

Leveling er raskere med Retribution, men det går som Protection også. Som Protection er det litt vanskeligere, men fungerer effektivt når du får det til. Cluet er å samle opp så mange mobs du klarer på en gang (~3-5 melee mobs burde være lett), ha Sanctuary oppe og vente på at Redoubt/Reckoning proccer. Consecrate om nødvendig, og bruke Seal(judgment) of Light/wisdom for å holde deg selv oppe, Righteousness er stort sett bare fin mot enkelte mobs og ikke store grupper når du aoe-tanker.

Jeg levlet selv som prot fra level 34 av, og tanket fra den levelen. Jeg merket bare at det var lite juling jeg tålte, og lite threat output før etter holy shield.

Jeg hevdet aldri at det var umulig å levle som prot, bare noe tregere. Selv levlet jeg på aoe-grindingstaktikker, samt 2h mot singlemobs, og var fornøyd med det. :)

Lenke til kommentar

12 agi/3% crit er den beste ja, de andre duger ikke, særlig ikke når man som paladin har Freedom og effekten av snare-resist således blir mindre.

Til pvp (3v3 arena med windfury fra shaman og som Blood elf paladin) så er faktisk Thundering Skyfire Diamond veldig hendig, med Seal of Blood og WF totem så erdet snakk om en helt vill dps-økning over 10 sekunder (burst!), sammenlignet med den statiske verdien fra Relentless-gemen. Relentless er riktig nok en bedre gem i det lange løp, men i 3v3 med Seal of Blood og WF er en bonus på 325(?) haste en helt vanvittig burst, som jo hele oppsettet (warrior, paladin, shaman) bygger på.

Kjører 3v3 med shammy og warr ja, er dog Draenei så er ikke no seal of Blood å bruke.

Regner med å bytte ut de røde socketene i Hjelmen og Shoulders med str/stam slik at jeg får 2xblå. CHest har allerede 24ap og 20ap gems så dem rører jeg ikke (bruker den som DPS chest også)

Så var det valget da. Så vidt jeg veit har ikke Paladins noe vidre bruk for Agi, siden vi ikke får AP fra dem, og siden man må ha 25 for å få +1% crit kjapt og grovt regnet vil den metaen da gi med +3.6%crit. Leste litt rundt ang den siste haste-metaen, og det koker vell i grunn ned til om hvorvidt SoC scaler med Windfury og Haste.

Rådvill... Metaen er foresten for 100% PvP pruk.

Link til Armory, dog med PvE-specc...

http://armory.wow-europe.com/character-she...&n=Ananchel

Lenke til kommentar
Kjører 3v3 med shammy og warr ja, er dog Draenei så er ikke no seal of Blood å bruke.

Regner med å bytte ut de røde socketene i Hjelmen og Shoulders med str/stam slik at jeg får 2xblå. CHest har allerede 24ap og 20ap gems så dem rører jeg ikke (bruker den som DPS chest også)

Så var det valget da. Så vidt jeg veit har ikke Paladins noe vidre bruk for Agi, siden vi ikke får AP fra dem, og siden man må ha 25 for å få +1% crit kjapt og grovt regnet vil den metaen da gi med +3.6%crit. Leste litt rundt ang den siste haste-metaen, og det koker vell i grunn ned til om hvorvidt SoC scaler med Windfury og Haste.

Rådvill... Metaen er foresten for 100% PvP pruk.

Link til Armory, dog med PvE-specc...

http://armory.wow-europe.com/character-she...&n=Ananchel

Det så si at agility er ubrukelig blir veldig feil, da paladiner er blant de strength-avhengige melee dps klassene som tjener mest på agility. Dette fordi 22 crit rating tilsvarer 1% crit ved level 70, mens bare 25 agility trengs for 1% crit. Med blessing of kings blir det da effektivt 22,5 agility som trengs per 1% crit, pluss at agility gir en saftig dodge bonus i tillegg til rå crit, noe som er livreddende mot rogues.

Selv gikk jeg fra å gemme gear med crit rating, over til å gemme pvp-gearet med rå agility etter å ha regna litt på det. Når det kun er 0,5 stat-forskjell mellom critrating og rå agility så sier det seg selv at det ikke er verdens undergang å gemme agility i steden.

Haste med Seal of Command er jeg usikker på, bruker bare Blood i 3v3. Her tror jeg nesten bare du må gå for magefølelsen, da jeg tror forskjellen mellom de to (med SoC) er minimal uansett.

Endret av Kombat-Kaare
Lenke til kommentar
Såvidt jeg har skjønt reduserer haste SoC procchance per swing (på grunn av PPM-kalkulasjoner)

Procchance spiller ingen rolle da haste uansett vil øke frekvensen på den hvite skaden så lenge det varer. PPM er forsåvidt irrelevant så lenge våpenhastigheten er passe lav. Dersom SoC proccer flere ganger under haste-effekten så vil det i snitt kun føre til at den vil procce sjeldnere utenom, da total procsjanse uansett er låst til ~7 ppm.

Edit: Kort fortalt øker haste i snitt bare den hvite skaden, bonusskaden fra SoC forblir den samme.

Endret av Kombat-Kaare
Lenke til kommentar
Det så si at agility er ubrukelig blir veldig feil, da paladiner er blant de strength-avhengige melee dps klassene som tjener mest på agility. Dette fordi 22 crit rating tilsvarer 1% crit ved level 70, mens bare 25 agility trengs for 1% crit. Med blessing of kings blir det da effektivt 22,5 agility som trengs per 1% crit, pluss at agility gir en saftig dodge bonus i tillegg til rå crit, noe som er livreddende mot rogues.

Selv gikk jeg fra å gemme gear med crit rating, over til å gemme pvp-gearet med rå agility etter å ha regna litt på det. Når det kun er 0,5 stat-forskjell mellom critrating og rå agility så sier det seg selv at det ikke er verdens undergang å gemme agility i steden.

Fant en gul/blå sak i banken med 6stam og 5 resil, regner med å bytte en 8resil mot den, samt en rød 8str mot en 4str/6stam, og så kjøre Agil/Crit metaen.

Men du sier du har Agil i PvP gearet, er det pga Crit? Selv har jeg socketed alle mine etter socket bonuser med enten strength(rød) og resilience(gul) og kun dette (med variasjoner som ap og resil/str). Bæsja på leggen her?

Med de socketene jeg tenker på så ender jeg vell opp med 11khp, 459 resil, 32%ish crit og 1736 AP totalt ubuffet ( + 50% dmg reduction og 20% "tank" avoidance).

Lenke til kommentar
Men du sier du har Agil i PvP gearet, er det pga Crit? Selv har jeg socketed alle mine etter socket bonuser med enten strength(rød) og resilience(gul) og kun dette (med variasjoner som ap og resil/str). Bæsja på leggen her?

Med de socketene jeg tenker på så ender jeg vell opp med 11khp, 459 resil, 32%ish crit og 1736 AP totalt ubuffet ( + 50% dmg reduction og 20% "tank" avoidance).

Gikk for å gemme crit i pvp ja. Jeg vet at strength generelt er bedre enn crit, men på grunn av at retribution er et uhyre crit-avhengig spec, så valgte jeg crit som fokus. Crit mister som kjent litt av verdien etterhvert siden den skalerer negativt (mindre utbytte jo mer man har), men på grunn av resilience-veggen man møter i arena så kan man effektivt kutte det aktive crit-nivået med minst 10% på grunn av resilience. Har man 25% crit (som jo er et rimelig nivå med s2) så har man effektivt bare 15% på grunn av resilience, og 15% er litt for lavt til å garantere god burst og rask oppbygging av Vengeance-stacks. Personlig gikk jeg derfor over til å gemme agility opp til rundt 33-35%, da det tilsvarer omtrent 23-25% aktiv critsjanse og burde være nok til formålet.

Dels kan man jo skylde på det dårlige retribution-gearet som er laget av Blizzard (selv etter revampen), som konsekvent har alt for lite crit på seg i forhold til warrior gear. Arms warriors har som kjent et minimum av 33-34% crit på seg selv uten å gemme for det, noe som er latterlig mye om man sammenligner med den innsatsen retribution trenger for å nå de samme akseptable verdiene.

Lenke til kommentar
Gemme resilience er vel litt bortkastet.

@ Kaare: Procchance per swing kan ha noen innvirkninger mtp. burst, som senker verdien av haste noe. Haste øker heller ikke command-damage, såvidt jeg har skjønt, kun den hvite delen bak det. Blood, derimot, scaler 100% med haste.

Det stemmer at haste ikke har noen som helst effekt på command skade.

Det som ikke stemmer er at haste går negativt ut over skaden med SoC. Det er ingen intern cooldown på SoC, og den kan procce flere ganger på kort tid selv med over 30% aktiv haste (gem proc). SoC proccer på en sjanse per hit, men det totale antallet procs kan ikke overskride 7 procs per minutt (i snitt, det går an å få mer enn 7 per minutt over korte tidsrom). Om du da får mange SoC procs på grunn av haste så går det kun ut over antallet procs du får senere. Dette fungerer selvsagt andre veien også, tidligere procs kan minske sjanse for SoC proc under haste effekten, derfor opererer jeg med snitt når jeg regner, og snittet viser at procsjansen på SoC ikke øker under haste, kun den hvite skaden. Likevel gir en slik gem en god økning i burst, da også en 30% attack speed økning på hvitt også er en god økning i skaden, selv om den er mindre relevant enn med Blood som seal, der en gem proc betyr ~25% reell skadeøkning i 10 sekunder dersom du klarer å henge på målet hele tiden under de 10 sekundene.

Endret av Kombat-Kaare
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...