Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Diskuter din Paladin her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt "morsomme" tall fra SK-Gaming.com:

I 2vs2 Arena på ratings over 2200 har over 57% av alle teams en Restodruid..

26,3% av de med Warrior

20% med Rogue

10,7% med Warlock

++

 

Fullstendig klar over det takk.

 

Personal rating må vekk.

Hvorfor må pers rating vekk ?

 

Fordi enkelte cookie-cutter classes some druids har mye lettere for å få høy pers rating en feks en paladin. Hele opplegget med bedre items for høyere rating er også bare piss...

Skal man konkurere på lik linje så skal man ha likt gear.

 

Dagens Arenasystem sørger for at du som fersk lvl 70 må grinde BG i 40 dager for å få nok gear til å gjøre arena, for så å bruke 6 måneder på 1300 rating for å få poeng nok til å kjøpe "bra" gear, for igjen å kunne begynne å jobbe seg opp i rating.

 

Arena PvP er som å kjøre Formel 1 bil mot en Lada, der man enten blir gruset av class-combo eller gear.

 

Og ja, rewards lar seg lett fikse i et "alle er likestillt" system, jo høyere rating jo kulere gear får man. Er jo forskjell på de blå "reputation" greiene og S4, og det kunne gjerne vært slik nå også bare at jo høyere rating jo "kulere" gear fikk man, og at dette gearet kun var brukbart i Arena/BG (og kansje når man er pvp tagged utenfor instance)

Lenke til kommentar

Skulle gjerne sett at S1-4 kun kunne brukes på andre spillere

og ikke mobs.

 

Så hadde det kanskje ikke ødelagt så mye for pve.

Hvem har ikke møtt pve rouges med full green 2x s2 våpen med mongoose og 0 hit LFG

Endret av War
Lenke til kommentar
Hvorfor må pers rating vekk?

 

Eksempel:

Ret Pally med 400 res og godt gear, men uansett partner, så er det uhyre vanskelig å klatre noe særlig høyere enn 1600 rating i 2vs2.

 

Resto Druid med 200 res; opp til 1750 rating easy

 

Det blir for dumt at skills ikke har noe si, men at det heller er viktigere å velge riktig class.

Lenke til kommentar

Leste et godt forslag en gang som nesten ble oversett på wow-forumene, det hadde løst omtrent halvparten av problemene med arena om det hadde blitt gjennomført.

 

Forslaget gikk ut på at alle som bli signa opp for arena automatisk ble strippa for gearet sitt straks de kom inn i arenaen, og at alle der inne ble satt i fullt season 1 gear i steden. Straks man forlot arenaen fikk hadde man sitt vanlige gear på seg igjen, men med poengene man tjente i arenaen kunne man da kjøpe arena gear som man kunne bruke utenfor arenaen også. Synes forslaget var svært så bra, da alle ville hatt relativt likt gear og (foruten class) kjempet på like premisser.

Lenke til kommentar

Har man jobbet lenge for å skaffe seg full S3 osv., så må man jo få bruke det i Arena? Eller mente du at man skal få PVE gear som Arena rewards?

Det er den store balanseforskjellen i 2vs2 som er det store problemet.

Dette forslaget hadde jo bare gjort det lettere for nye chars i Arena.

Endret av squonk
Lenke til kommentar
Har man jobbet lenge for å skaffe seg full S3 osv., så må man jo få bruke det i Arena? Eller mente du at man skal få PVE gear som Arena rewards?

Det er den store balanseforskjellen i 2vs2 som er det store problemet.

Dette forslaget hadde jo bare gjort det lettere for nye chars i Arena.

 

Og det er galt fordi? Du vil kanskje ikke at "skill" skal være det avgjørende?

Hvorfor skal man få dra med seg det beste gearet inn i arenaen? For å få en fordel over folk med dårligere gear? Hvor blir det da av den rettferdige kampen?

 

Hele konseptet arena bygger rundt på en liten, simpel ring der man i bunn og grunn bare dreper hverandre. Slik konseptet bygger på nå, uten stor-skala pvp (alterac valley som et eksempel) eller flittig bruk av strategier innen arenaen, så er det utslagsgivende gear og class combo. Og siden disse i all hovedsak er de definerende faktorene for å vinne, så holder det ikke å la noen vinne på default på grunn av gear!

Lenke til kommentar
Selvsagt skal Arena være skillbasert, noe det ikke alltid er, mest pga class.

Men ville det ikke blitt kjedelig om alle hadde det samme gearet og man ikke hadde noen PvP-oppgraderinger å se frem til?

 

Det får man jo, men gearoppgraderingene gir deg permanent gear som kan brukes utenfor arenaen i steden. Inntil små-skala pvp (les: arena) blir mer balansert, så ser jeg dette som en god løsning. I arena er det jo tross alt ofte veldig små marginer som avgjør kritiske utfall, og disse er gear med på å fylle. Visst er det kjedelig om alle ser like ut (i arena), men er det egentlig noe problem? Jeg vil påstå at utseendet til folk når man sloss i arenaen er et av de tingene man fokuserer minst på når man er opptatt med å vinne kampen.

 

For går jo hele arena-systemet ut på å skaffe seg bedre pvp epics utenfor arenaen også, ser ikke problemet med at man kjemper om disse på mer rettferdige termer inne i selve arenaen der det avgjøres.

Lenke til kommentar

Faktisk enig med Kombat-Kaare i at alle burde få likt gear.

Se på turneringen til blizz, alle får S2 deler.

 

Dette viser jo at de vil ha det mest mulig likt for begge lagene, og det kunne like gjerne vært sånn vanligvis og. Det ville kune latt ubalansen med setup (og min personlige favoritt RNG) være igjen.

Lenke til kommentar
Hva skal man med oppgraderingene da?

Selv bruker jeg kun pvp gear bare i arena og hadde jeg fårr s2 når jeg loadet hva og når skulle man bruket s3-4? på pve server.

 

Jeg snur heller litt på spørsmålet ditt.

Hva skal du med bedre gear i arena? Rulle over alle som har dårligere gear enn deg? Dette kan du allerede gjøre i BG'er eller world pvp.

 

Etter at Blizzard gikk ut og offentlig sa at de planla å gjøre WoW om til en e-sport, så blir jo selve argumentet om å tillate ulikt gear kontraproduktivt. I sport kjemper utøvere på like premisser, hvis ikke har det ingen fremtid. Det vil bli som et Tour de France der man overser at noen doper bedre enn andre.

 

Ekte arena-entusiaster vil jo ikke ha noe problem med dette. For de som genuint er opptatt av en slik form for pvp, så er jo dette en måte der man likevel vil kunne dominere kraftig selv uten å ha langt bedre gear. Noe incentiv for å få bedre gear av mer arena-grinding trengs jo ikke for de som er genuint opptatt av arena som en arena for skill-basert små-skala pvp. Og når det først snakkes om incentiv for å gjøre arena, så får de som vil knuse småttinger i BG/world pvp, den muligheten ved at gearet man kjøper kan brukes utenfor arena, slik det fungerer i dag.

Lenke til kommentar

WoW som en skikkelig e-sport hadde vært kjempegøy, men da må det gjøres om en del:

-Nogenlunde likt gear for alle (Kanskje kun bestemme gems og enchants selv?)

-Fjerne 2vs2 og 3vs3 da det er for mye ubalanse mellom classes på liten skala.

-Dette er bare ett forslag fra en Mage/Ret Pallas perspektiv: Fjern resillience! Er noen critavhengige classer som taper veldig mye på dette i forhold til andre (Nerf Locks!)..

Endret av squonk
Lenke til kommentar
retridin\mage hadde vært balanced uten resilience

 

Amen

 

Ett forslag til:

Fjern alt som heter manadrain! Er sjeldent mye skill innvolvert i å saaaaakte draine motstandere for mana og det er noen classes som er meget sårbare for dette i forhold til andre.

Endret av squonk
Lenke til kommentar
-Dette er bare ett forslag fra en Mage/Ret Pallas perspektiv: Fjern resillience! Er noen critavhengige classer som taper veldig mye på dette i forhold til andre (Nerf Locks!)..

 

Tja, fra Shadowpriest/Warlocks ståsted kan jeg vel bare si ja takk. 10-12% ekstra damage på DoTs gjør meg ingenting, jeg har Soul Link uansett. :)

 

Fjerne alt som heter Mana Drain er tilbakestående, som warlock bruker jeg nesten mer mana selv enn jeg gjennomsnittlig drainer. Samtidig så er en av tingene som gjør at priests får være med i arena at de har Mana Burn. Drainteam komboer blir helt knust av en sånn forandring, det er ''skill'' involvert å i outlaste som enkelte komboer gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...