Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!


Anbefalte innlegg

Trenger vurdering av Retrigearet mitt. Farmer badges til badgeøksa og trenger 5 og 8 of blessings for trinket. Men hva annet burde jeg skaffe?

 

http://armory.wow-europe.com/character-she...st&n=Loriel

 

 

Ting jeg ville siktet etter:

 

Brutal Gladiator's Scaled Gauntlets - beste hansker i spillet for ret, og veldig enkelt å skaffe seg!

 

Angelista's Revenge - 60 badges

 

Shard of Contempt - fra heroic MGT

 

Et bedre våpen slik som du nevner, du kan også kvitte deg med 10hit rating når du får anledning til det siden du er over grensa ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte å være MP5 pala med 290 regen while casting

sammen med 2109+heal buffed.

Crit 17%

 

 

--------------------

Bt guildet krever critpala og da ble det

180 mp5 casting

1830+heal

30% crit

 

Bortkastet synnes jeg, flashet mye mer i regen og høy +heal

tok 6 bosser i BT første gangen jeg var der og brukte holy light kanskje 5 ganger.

 

Men nå er det jo sånn at 75%av pallas har tunellsyn på crit

Og når disse er offiser/classleader i et guild man er på prøve i

blir det kjipt ja.

Lenke til kommentar

Mmm, regner med at samtlige paladins her inne har sett WotLK talents. Noen talents er helt vanvittig rå.

 

Retripaladins kommer til å heale evig mye bedre, da de med litt gear får Holy Light helt ned på 2 sec cast og med 30% crit. (krever en del critrating og hasterating, men får 8% crit og 3% haste bare fra talents..)

 

I tillegg får vel en paladin noe mellom 500 og 1000 spellpower oppå der igjen, som gir opptil +2000 ''healing'', som igjen betyr noe oppimot 6-7k normale Holy Lights og 10k Holy Light crits.

Lenke til kommentar
Mmm, regner med at samtlige paladins her inne har sett WotLK talents. Noen talents er helt vanvittig rå.

 

Retripaladins kommer til å heale evig mye bedre, da de med litt gear får Holy Light helt ned på 2 sec cast og med 30% crit. (krever en del critrating og hasterating, men får 8% crit og 3% haste bare fra talents..)

 

I tillegg får vel en paladin noe mellom 500 og 1000 spellpower oppå der igjen, som gir opptil +2000 ''healing'', som igjen betyr noe oppimot 6-7k normale Holy Lights og 10k Holy Light crits.

 

Jeppers, ingen hemmelighet at jeg nok tar opp min gode gamle ret paladin i WotLK ;)

 

Divine storm og judgements of the wise hjelper også en god del må jeg si!

Lenke til kommentar

Dropper retribution (desverre) for godt, syntes "buffene" ble alt for dårlige i forhold til hva som trengtes. Er i grunn faktisk overrasket at så få har klaget over retribution til nå, og heller velger å applaudere Blizzard's endringer. Mulig dette har å gjøre med at Retribution har vært et sulteforet spec i så mange år nå at enhver forbedring ses på som positivt. En skal jo ikke lenger enn et halvt år tilbake før alle retribution paladiner jublet over alle de "kjempemessige" buffene som kom, da spesielt med undispelable seals, crusader strike tilbake til 6 sekunder og ekstra 30% threat reduction.

 

Tingen med disse buffene er akkurat den samme som buffene i patch 2.3 og BC release patchen. De ser fine ut på papiret, og for en sulteforet paladin er de gode. Problemet ligger derimot i at buffene ikke fikser de gjennomgående problemene til klassen, da spesielt i pvp, og heller kun gir buffs som mer kan betraktes som "fixes" til en dårlig designet klasse. Faktisk vil jeg gå så langt som å hevde at retribution har fått en nerf (pvp) til live WotLK da retribution ikke er blitt buffet godt nok relativt til de andre klassene, og fortsatt vil trekke det korteste strået i arena spesielt.

 

 

Har sett flere idioter som har påstått at retribution kommer til å "outlaste" healere fra nå av, i steden for å gi ret en mortal strike effekt eller en god spell interrupt. Dette er tull. For det første ser det ut til at retribution paladiner ikke får en eneste del med intellect på plate gearet lenger fra nå av, og det mangler et talent som gjør strength om til intellect. Ergo vil en gjennomsnitts retribution paladin være enda mer åpen for mana burn enn før, da en prest/hunter/warlock kan tømme en retribution paladin for mana dobbelt så fort som før. Judgments of the wise skal liksom fikse dette, men det skjer ikke. For det første er ikke judgments of the wise annet enn et talent som skal spare paladinen for mana i det lange løp, men i tillegg vil jo ikke paladinen i det hele tatt kunne få mana tilbake på denne måten når han først er tom. En aktiv mana regen skill mangler fortsatt, noe som er et enormt problem i pvp, og en lavere manapool med warrior gear hjelper ikke. I tillegg kommer det problemet at judgment of the wise i tillegg kan targete andre enn deg selv i partyet.

 

Divine Storm ser fin ut på papiret, men i praksis er den ikke spesielt fin i pvp. Potensialet for å heale når man slår er i grunn enormt, men i praksis har jeg sett pvp filmer der en trippelcrit med Divine Storm (og det skjer vel heller sjeldent i pvp at man trippelcritter 3 stykker som står ved siden av hverandre i arena) bare fyller opp usle ~15% hp. Dette er ikke nok til å outlaste en healer på noen som helst måte, spesielt ikke siden en gjennomsnittlig divine storm bare vil fylle opp ~5% og bare kunne brukes hvert 10. sekund!

 

En skill for å hjelpe å drepe healere/castere trengs virkelig. Uten dette vil retribution fortsette å være et generelt svakt spec i arena sammenlignet med rogue, warrior og etter de siste wotlk buffene, også enhancment shamaner. Ja, så dårlig er retribution på dette nå at det rett og slett er pinlig. Hadde en krangel for noen uker tilbake med en kjepphøy elitist av en resto druid som hevdet at jeg bare måtte lære meg å spille å klage over hvor dårlig retribution er. Kampen varte i underkant av 3 minutter, hvorpå druiden bare sto stille i caster form og kontinuerlig holdt 3 stacks med lifebloom på seg seg, uten å kaste en eneste spell, bear form eller i det hele tatt gjøre et forsøk på å stikke av. Selv med Avenging Wrath og HoJ stun fikk jeg vedkommende kun ned til 40% på det laveste, hvorpå han ble healet rett opp igjen etter at bursten var overstått. Deretter var jeg tom for mana, og han kunne wrath-spamme meg til døde. Jeg ble vel bare "outskilled" antar jeg. Unødvendig å si, men her trenger retribution å stoppe healere. Ikke nødvendigvis md en direkte blåkopi av mortal strike/earth shock, men definitivt noe sterkere enn den patetiske judgment of the wise og divine storm.

 

Ser for øvrig at retribution har fått en kraftig buff til healing spells. Selv om dette forsåvidt er flott, så har Blizzard ignorert to vesentlige ting:

1. En retribution paladin kan bare heale seg med Holy Light. Holy light er komplett umulig å få kastet i pvp med mindre man er i divine shield, spell pushback og interrupts gjør det umulig.

2. Med omtrent halvert manapool i WotLK kan en gjennomsnitts retribution paladin bare kaste ~2 Holy Light før vedkommende er i store mana vansker og må spare på manaen for i det hele tatt å kunne drepe hva enn han sloss mot.

 

 

Kort oppsummert har retribution endelig fått skikkelige pve buffs som gjør en retribution paladin nærmest et fast syn i ethvert 25 mann raid, men vil dessverre i pvp fortsette å være helt patetisk med mindre de grunnleggende problemene til klassen fikses. Har forsåvidt sluttet med warcraft nå fordi jeg var dritt lei av å bli voldtatt av nærmest hva som helst når jeg spilte retribution, i tillegg til at innføringen av personal rating i arena gjorde det komplett umulig å ha noen som helst moro med characteren min. Til sammenligning tok det meg nesten 3 døgn med arena pvp for bare å slite til meg 1550 rating for s4 buksene, da arena var vanvittig vanskelig den første uka s4 kom ut. Min blå-gearede resto druid fikk jeg derimot til 1700 rating allerede første uka jeg hadde kommet til level 70. Antar vel at jeg enten suger, eller at alle resto druider bare er vanvittig gode spillere.

Lenke til kommentar

Er fullstendig enig med deg. Spiller selv som retri og har helt og holdent gitt opp PvP. Irriterer meg også over småting som at BoF bare kan spellsteales uten noe nevneverdige problemer, noe som gjør det klin umulig å ta mages. Har en magevenn som jeg har duellert mye mot. Selv med mye bedre utstyr har jeg ikke sjangs i havet til å få drept han da jeg aldri kommer meg inntil.

Cleanse for å countre nova kan også glemmes da jeg må cleanse meg gjennom 2-3 winters chill og frostboltdebuff

Lenke til kommentar

Man må se litt mellom linjene når det gjelder retribution paladin buffs:

 

- Hammer of Justice får man ned i 20 sekunder cooldown nå, den varer i 6 sekunder. (riktignok med Prot talent, men de aller fleste paladiner som kjører arena har minst 18 poeng i Protection uansett på grunn av -cooldown på Hammer of Justice. Jeg tror den kommer til å bli deilig. (Dette forutsetter at man også finner -10 sekunder på retribution settene i Wrath of the Lich King.)

 

- Man kan plukke både Top-tier Retribution, +15% strength OG Improved Hammer of Justice nå, der man tidligere kun hadde mulighet til å ta enten eller mellom strength og hammer of justice. Å få +15% strength man normalt ikke ville hatt tilgang på er ikke småtterier for en paladin som kjører PVP. Snakker minst 300 ekstra attack power her.

 

- Avenging Wrath, blir riktignok nerfa til 20%, men den gir ikke Forbearance lengre, og cooldown går ned til 2 minutt med talents. Denne ignorerer også i tillegg 50% av alt som heter damage reduction effekter, denne er jeg spent til å se. Jeg er rimelig sikker på at den ignorerer Power Word: Shield, og dermed gjør paladins til bedre classes for å slåss mot priests enn warriors. (0 dmg = 0 rage.) I tillegg kan det legges til at Hammer of Wrath blir en mye mer pålitelig finisher, da den kommer til å ligge på 70-80% crit. En liten til ting som jo kan nevnes er at Hammer of Wrath skifter fra 20% til 35% som gjør at det blir lettere å burste ned ting.

 

- 'The Art of War' talentet skal heller ikke ignoreres, jeg vet ikke hva paladins som critter 18-25k på Judgement i betaen skyldes, men tror dette talentet spiller inn en hel del. Enten skyldes det at Judgement of Command har fått en bredere damage coefficient, eller så skyldes det rett og slett en bug. Om førstnevnte skulle være tilfelle, så vil Judgement of Command fungerer mye bedre når det blir spleiset sammen med Sheath of Light-talentet. Dette er dog ting jeg er usikker på, og om noen som har litt mer beta kunnskaper kunne svare så hadde det vært flott.

 

Liker det nye Seal of/Judgement systemet veldig godt, der man kan judge hva som helst mens man beholder sin gamle Seal. (Blant annet kan man judge Judgement of Justice mens man denger på target med Seal of Command. Det at auraer blir såpass buffet gjør meg forsåvidt heller ikke noe, såfremt ikke Blizzard legger mye spell penetration på items har paladins nå rundt 32.5% mindre damage tatt fra fiender totalt uten spell penetration såfremt riktig aura blir brukt. (Sjekk tidspunktet det er skrevet på hvis dette er feil.)

 

- Det at -BEGGE- spellsa som paladins fikk på henholdsvis 75 og 80 var Protection-relatert syns jeg dog var den største skuffelsen for meg, hadde forventet meg noe veldig fint av disse. Det man heller nå kan konstatere er at Protection Paladins nok også kommer til å rocke WotLK som de har gjort i TBC, da de får både Shield Slam (som gjør mye damage) og noe Power Word: Shield lignende greier som virket lite gjennomtenkt. En annen ting som gjør meg irritert er Blessing of Sacrifice-nerfen, som er gigantisk og gjør paladins mye mer kontrollerbare for CC. Denne merkes nok mye bedre med Holy enn Retribution dog.

 

Kombat-Kaare: Jeg syns det er merkelig at du trengte nesten 3 døgn for 1550 rating på paladinen din. Spilte du 2v2 eller noe slikt? I 3v3 hadde du sikkert fått det lett på bare noen få matcher gitt all den dobbel melee dominansen som eksisterer i dag. Vil trekke frem RestoShaman/Retripaladin/Warrior som et eksempel, hadde sikkert fått legsa dine på noen få kamper eller noe slikt, gitt at alle tre kunne minstviten om sin egen class. I 2v2 er paladin sterkest sammen med Mage etter min mening, tett fulgt av Rogue. (selv om det dog skal sies at jeg ikke syns retripaladin ikke er noen stor 2v2 class.)

 

-Grendel-: Har du ikke Repentance? Normalt den som er nøkkelen til å slå mages. Bruk Blessing of Freedom kun til å kontre Frost Nova, da disse to har like lang cooldown (Ok, igjen ikke helt reelt, men de 4 sekundene klarer du deg.) , og Spellsteal koster en god del mana. Elementalen tar du (med litt gear) i en weaponswing, og burde derfor ikke være noe stort problem. Bruk gjerne stuns på water elementalen for å hindre at den novaer deg, og når du slåss mot en cooldown klasse som for eksempel mages. Glem ikke at du har Lame on Hands om det virkelig skulle skjære seg. Du trenger normalt bare komme inn på frost magen en 3-4 ganger før han dør hvis du har en svær fin 2hander. Husk og alltid be om best av 3 dueller mot klasser som har en del cooldowns som de eventuelt popper. Tar det som en selvfølge at du bruker Frost Resistance Aura.

 

Stoicism burde være inkludert i speccen din forresten, 30% miss chance på Spellsteal er en 30% mana cost økning på Spellsteal. (Blindt sagt, men noe i den duren er det iallefall.) Ellers anbefales 0/20/41 på det varmeste for paladins.

 

For å avslutte, så må jeg si at ja, jeg levler en Blood Elf Paladin for øyeblikket, som kommer til å bli min andre retripaladin.

 

Edit: 'Art of War' ble endra i siste patch notes, til å gi Blessing of Freedom (jeg klarer fortsatt ikke akseptere at den ble skiftet navn på til 'Hand of Freedom') 100% sjanse for å fjerne stuns. Talentet gir i tillegg 3% mindre total damage taken. Dette gjør en del for paladins, som nå sikkert blir stunlock target istedenfor den som paladinen spiller sammen med. Jeg er usikker på om dette talentet også gjør immune mot stuns i den tiden Freedom varer også.

Endret av PSV
Lenke til kommentar

Kåre:

Er ikke noen hemmelighet at Retpala omtrent bare fungerer til visse gimmick-comps i 3v3, som blir eid hardt av RMPs og annet.

 

1700 tidlig i sesongen med blues er ikke så ille, kanskje du burde spille druid videre?

 

Trodde kjærligheten din til Retpala var så sterk at du aldri kom til å gi deg, men der tok jeg feil :p. Lykke til videre.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Det stemmer at hammer of justice går ned i en 20 sekunders cooldown, som forsåvidt er bra, men det er ikke nok til å kunne drepe ting effektivt da det på ingen måte er en skikkelig spell interrupt. Folk sier arcane torrent er dårlig, men jeg synes den er så uunnværlig fordi paladiner ellers ikke kan interrupte noe, noe som ikke nødvendigvis forteller at arcane torrent er så grusomt bra, men at ret har for få sjanser til å stoppe spell casts.

 

 

Grendel:

Enig i at cleanse er for dårlig nå, den er så latterlig dårlig at jeg vil hevde den er blant de absolutt dårligste dispelene i pvp. På papiret er den jo kjempefin, som tar 3 stykker debuffs på en gang, men i pvp er det noe helt annet. I sin tid var jo cleanse kjempefin, men etter introduksjonen av en milliard trash debuffs og i tillegg dispel resistance på toppen av det igjen, så er det bare å gi opp. Å bli kvitt crippling poison med 5x wound poison oppe er omtrent klin umulig, det samme går for en uheldig frostbite når du har frostbolt slow og 5x winter's chill oppe eller en viper sting som går sin gang mens snake trap har gjort det umulig å bli kvitt den før det er for sent.

 

Selv når man ikke har et akutt behov for å fjerne en viss debuff og kan gjøre det i ro og mak over en viss tid, så ender det opp med at man konstant cleanser og bruker global cooldowns, og dermed er redusert til å autoattacke fordi man ikke kan bruke en ussel crusader strike en gang. I tillegg kommer det faktum at ret har en dårlig manapool og egentlig lite mana å avse til cleansing, noe som blir enda verre i WotLK når paladiner får nøyaktig 0 intellect ut av plate gear. Cleanse må økes til å ta 2x debuffs av hvert slag, det er egentlig så åpenbart at det burde være unødvendig å si. Prester sin dispel tar riktig bare magic effects, men kan brukes offensivt også. Shamaner har poison cleansing totem som sparer dem for mye tid, og nå får de en spell som tar curser også, og curser er lette å dispelle siden de ikke har en million trash-curser i veien. Druider har abolish poison som er blant de beste dispelene i pvp akkurat, i tillegg til at de er immune mot mange magic effects (frost nova kan shapes ut av, dots kan kontres med hots).

 

Artig å se at det bare er holy som får en buffa cleanse, helt meningsløst i grunn. For øvrig er en 30% resistance mot nye dots helt ubrukelig i pvp, ettersom man gjerne begynner å dispelle etter at man har fått mange debuffs på seg. I tillegg er dette uten effekt på f.eks. rogues, da poisonene deres vil fortsette å ramle inn selv med en 30% sjanse til å feile. Som en annen sa: 30% resistance betyr bare at 2/3 debuffs fortsatt til treffe deg.

Jeg tror rett og slett at en haug med paladiner som jubler over disse endringene kommer til å våkne opp til en skikkelig blåmandag når det gjelder som mest i pvp.

 

 

EDIT: "Divine Storm: Mana cost changed to 20% of base mana up from 12%"

Leste dette på mmo-champioon, og det viser jo at Blizzard ikke har skjønt noen ting, da 20% base mana cost er nettopp 20% av en ret paladins mana. Triste greier.

Endret av Kombat-Kaare
Lenke til kommentar
I tillegg kommer det problemet at judgment of the wise i tillegg kan targete andre enn deg selv i partyet.

 

 

Mye er fortsatt uklart angående dette talentet, men ifølge en kar som har testet det i betaen gir den alltid mana tilbake til deg i tillegg til 2 andre.

 

manaen blir heller ikke delt opp, hver enkelt som får mana får like mye hver.

 

F.eks: Man får 1200mana fra en judgement.

Hver enkelt som får mana fra paladinen får 1200 hver altså:

 

1200+1200+1200 =3600mana totalt fordelt på 3 stk.

 

Ikke slik:

 

1200/3 = 400+400+400

 

 

 

Ta det med en klype salt men, det er mye som kan forandre seg.

Lenke til kommentar
Det er mer eller mindre irrelevant hvor mye judgments of the wise fyller opp og hvem den treffer. Med mindre den er så kraftig at den hjelper deg å tjene veldig mye mer mana enn du bruker (kommer neppe til å skje), så vil 0 intellect på gear føre til at ret blir ubrukelig i skikkelig pvp.

 

 

Min kommentar var rettet til at paladinen alltid blir valgt som en av de 3 spillerene, ikke hvor brukbar den er i PvP eller om den sørger for at du alltid har mana nok. Husk å ta med JoW som nå også vistnok skal scale med utstyr så har du en god del mana regen derfra også.

Lenke til kommentar
Det er mer eller mindre irrelevant hvor mye judgments of the wise fyller opp og hvem den treffer. Med mindre den er så kraftig at den hjelper deg å tjene veldig mye mer mana enn du bruker (kommer neppe til å skje), så vil 0 intellect på gear føre til at ret blir ubrukelig i skikkelig pvp.

 

 

Min kommentar var rettet til at paladinen alltid blir valgt som en av de 3 spillerene, ikke hvor brukbar den er i PvP eller om den sørger for at du alltid har mana nok. Husk å ta med JoW som nå også vistnok skal scale med utstyr så har du en god del mana regen derfra også.

 

Som jeg skrev, så er mana regen irrelevant, med mindre mana regenen er så stor at den fyller opp betraktelig mer enn den bruker, noe jeg ikke finner sannsynlig. Husk nemlig at Blizzard har lagt det opp slik at en enkelt ussel Divine Storm nå koster 20% av manabaren din, og når heals samtidig er buffa (talents) så sier det seg selv at det er meningen at ret skal beg ynne å heale i kamp. Dette vil ikke være mulig å vedlikeholde over lang tid med mindre judgments of the wise gjøres skikkelig overpowered, manapoolen økes eller ret får en slags mana regen skill på lik linje med shamanistic rage, innervate eller shadowfiend, og ikke en channeled evocation-lignende sak som ble presentert i dag.

Lenke til kommentar

Med scalingen som kommer på Judgement of Wisdom og Judgement of Light tror jeg ikke det blir så veldig ille, jeg må vel kanskje prøve selv før jeg er motbevist at det er krise i Ret-leiren.

 

En Paladin i WotLK har vel cirka 3000 attack power selfbuffed med litt gear. (spesielt med kjempebuffen som Blessing of Might fikk.)

 

Da får Judgement of Wisdom en sjanse (40-50%, usikker) til å gi tilbake 351 mana per slag. Denne stiger vel kanskje opp til 500 fullt raid buffet, og da er det aldri noe som heter OOM for Ret paladins i WotLK. Hvor brukbar denne blir i PVP derimot, gjenstår å se.

 

Mens Judgement of Light med samme stats har en sjanse for å gi tilbake 702 health per slag. Denne stiger vel da opp til muligens 1000 i raids, og da har plutselig healers også fått ferie.

 

Seals er også buffet til 2 minutter, så man bruker vel ikke så mye mana på Seals lengre.

 

Warriors og muligens Rogues blir ikke mye stress i WoTLK med Judgement of Light forandringene, da man bare kan bytte til 10000 armor skjoldet sitt og få på en rask 1hander og bare melee de ned.

 

Edit: Skrivefeil.

Endret av PSV
Lenke til kommentar

Det er godt mulig de nye endringene fører til at en ret paladin stort sett er ved 100% mana hele tiden, som jo trengs med en å lav manapool, men det betyr samtidig at JoW og JotW vil gi så store mengder mana at det etterhvert vil nerfes i pve, da man kan risikere at en ret paladin blir bedre enn en shadowpriest, og disse har allerede blitt nerfet så mange ganger på grunn av deres enorme manaregen for gruppa, og således tror jeg heller ikke blizzard vil gå den veien lenger. Dette er selvsagt synsing fra min side, det kan godt hende at blizzard ønsker en langt større passiv mana regen i raids på grunn av at potions nå kun kan brukes 1 gang per gang man er i combat, noe som betyr at man ikke lenger kan drikke mana potions hver cooldown.

 

Hva angår taktikken med skjold og 1hander så fungerer den ikke nå og vil neppe fungere i WotLK heller, tenker da primært mot warriors. En god rogue kan lett plukke ned selv en protection paladin så lenge han spiller feigt og bruker stuns aktivt, og da ser jeg neppe hvordan en ret paladin kan klare det.

 

Tror rett og slett jeg legger retribution på hylla inntil det er bevist at specet duger på level 80 (21000 holy damage judgment crits i beta beviser ingenting), nekter å risikere å kaste bort så mye tid på en klasse som må sloss fem ganger hardere enn den gjennomsnittlige rogue/warrior/druid for å få pvp gear, spesielt etter den idiotiske introduksjonen av personal rating på alt gear.

Lenke til kommentar
Personal rating-kravene er latterlige fordi enkelte klasser fungerer langt bedre i 2v2 enn andre, og det er i 2v2 det er lettest å få rating.

 

Ville ikke 2v2 eksistert, ville personal rating krav vært helt "ok" for alle klasser (ikke alle specs).

 

En pala *må* ut i 3v3 eller 5v5.

 

Enig der, og det hadde forsåvidt også vært greit om alle klassene var balanserte til en jevn ytelse uavhenging av spec/klasse, slik at det var en noe jevn overgang fra innsats til resultat, noe det på ingen måte er. Irriterer meg fryktelig over druider som hevder at de bare er gode i 2v2 og ubrukelige i 5v5, for slik å skape inntrykk av at alt er balansert. Ser man derimot på antallet druider (resto selvfølgelig) så er de overrepresentert blant de som har s3 shouldere eller annet som krever mer enn 1900 rating.

 

For min del ble 5v5 og til dels 3v3 utelukket, da raiding og farming tok nok av tid, om man ikke da i tillegg skulle brukt all sin tid på mer komplisert pvp som 5v5 jo er med tanke på at man først må finne 5 faste medlemmer, og så investere mye tid i godt samarbeid og kommunikasjon.

 

Er fullstendig i mot personal rating med mindre alle klassene blir balanserte opp mot hverandre slik at alle må jobbe like hardt for samme resultat. Siden dette aldri vil komme til å skje (åpenbart, men jeg skylder ikke på blizzard av den grunn siden det å skape 100% rettferdighet er umulig), så må fokuset bli å fjerne personal rating og heller finne andre mekanismer for rettferdig belønning.

Lenke til kommentar

3v3 burde være helt fint å få til, men 5v5 er et herk. Det letteste er å få guildmedlemmer med, for da har dere samme timeplan nrå det kommer til raiding.

 

Jeg gidder ikke vente på folk som ikke klarer å bestemme seg ingame, inviterer dem likeså gjerne til MSN, og har dem i en gruppe der.

Lenke til kommentar
Personal rating-kravene er latterlige fordi enkelte klasser fungerer langt bedre i 2v2 enn andre, og det er i 2v2 det er lettest å få rating.

 

Ser man derimot på antallet druider (resto selvfølgelig) så er de overrepresentert blant de som har s3 shouldere eller annet som krever mer enn 1900 rating.

 

Litt "morsomme" tall fra SK-Gaming.com:

I 2vs2 Arena på ratings over 2200 har over 57% av alle teams en Restodruid..

26,3% av de med Warrior

20% med Rogue

10,7% med Warlock

++

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...