Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spec

 

Disse poengene er de som er verdt det i Retribution. Benediction vs. Imp. Blessing of might er en smakssak, avhengig av killtime vs. downtime.

 

Eye for an Eye er litt småtullete, du blir ikke spell-crittet ofte nok. Retribution aura er -søppel-, consecration er ikke nødvendig (mana-sluk så det holder) og sanctity er en nødvendighet.

Lenke til kommentar
Eye for an Eye er litt småtullete, du blir ikke spell-crittet ofte nok. Retribution aura er -søppel-, consecration er ikke nødvendig (mana-sluk så det holder) og sanctity er en nødvendighet.

 

Mobs kan ikke critte med spells, så Eye for an eye er verdiløs for PvE.

 

Dersom man man skal AoE'agroe mange mobs er Ret.Aura definitivt til hjelp, og når det gjelder consecration så er det flotters å bruke en lav rank som "AoE-taunt".

 

Helt enig ang Sanct.

 

Edit: typo

Endret av mythix
Lenke til kommentar
En AoEer ikke med retribution-spec. :) Etterhvert som gearet blir bedre er også retribution litt bortkastet, da du unngår mesteparten. AoEtaunt til levling?

 

Hmm *Pokes mythix on the forehead*

 

Trodde det var en prot spec det var snakk om her ;) Den paranoide websense'n på jobben blikkerer alt som har med spill-sider å gjøre, så wowhead, wow-europe, etc etc kan man bare glemme å se på. Derfor fikk jeg ikke sett på spec'en du linka.

 

Da blir jo posten min temmelig irrelevant, men det om at mobs ikke kan critte med spells står ved lag, så Eye for an eye er 100% verdiløs dersom man ikke har tenkt til å pvp'e mye.

Lenke til kommentar

Men med Retri aura på får jeg ikke mer damage output i samsvar med consecration field? Eller er det bedre med devotion aura da?

 

Blir ikke helt klok på det her nå, er så mange som sier at den speccen jeg legger opp til fra WoWwiki er den definitivt beste måten å levle på mens andre (som deg) sier andre builds. Hvorfor kan det ikke være enkelt :p

Lenke til kommentar

Det er enkelt når du hører på meg. :cool:

 

Nei, Retribution Aura øker ikke damagen til Consecration. Derimot gjør Sanctity det. :) Tenker du på AoEing så gjør det jo forsåvidt det hver gang du faktisk mottar slag, men så lenge du har god avoidance mister den mye av sin kraft. Personlig bruker jeg Devotion, da jeg mottar vanvittig få slag. Men nå er jo jeg greit gearet og level 70, da, litt forskjellig fra levlegearet.

 

Imp. Retribution aura, derimot, vil aldri være bra.

Lenke til kommentar

Men Sancity aura har ingen effekt på andre party members i en instance run ettersom det somregel er kun jeg som gjør holy damage, hvis man da ikke har en annen paladin med seg. Blir ikke det, med instancer og i tanke, bedre med retribution aura på ettersom den utgjør 18 dmg til den som denger løs på party members som f.eks tanken og eventuelle pets som er med? Er jo ikke alltid at jeg klarer å holde dem innenfor consecration fieldet.

 

Samt utgjør det ikke mer dmg med retri aura + consecration en sanctity aura + consecration? Retri aura utgjør 18 dmg per slag som treffer pluss consecration som utgjør 24 dmg, slik jeg ser det om jeg ser det korrekt så utgjør det en større totalt dmg output med retri aura + consecration enn med sanctity aura + consecration når du levler.

Lenke til kommentar

Det er en slags "diminishing return-light" på armor, så ironisk nok er den i gruppa som tjener minst på devotion aura, tanken. I beste fall så kan den redde en mage/priest fra å bli 1-shotta av en melee mob, da 800 ekstra armor betyr ganske mange % mindre melee damage for clothies, mens for en tank utgjør det ingenting.

 

Personlig så raider jeg *alltid* med imp concentration aura, med mindre det er en resistance-fight eller bosser som slår stygg-hardt i melee slik at de "usle" 800 armorene faktisk kan redde tanken fra å dø.

 

Slik jeg ser det så er imp consentration aura bedre for gruppa enn 800 armor for tanken. 45%(?) sjanse til å ikke bli interupt'a på casting og 30%(?) kortere silence effekts kan ofte redde gruppa. Det gjør ikke devotion armor.

 

Jeg vil anbefale alle som spør om "hvordan skal jeg specce på level 26", "hvordan skal jeg specce på level 41" osv om å faktisk prøve seg frem selv, slik at de faktisk forstår litt av logikken og hvordan mekanismene i spillet fungerer i stedet for å levle opp på "templates" der de ikke har peiling på hva de har og evt hva de har gått glipp av.

 

edit:

Når det gjelder aura'er: velg den som gir *deg* mest utbytte. Såpass egoistisk har man lov til å være. Uansett om du er holy, prot eller retri tilfører du masse annet til gruppa. Judgements, blessings, (off)healing, ressing, (off)tanking etc etc etc.

Endret av mythix
Lenke til kommentar

Forresten er ikke armor så dumt som man tror.

 

http://rehfeld.us/wow/effective-health.html

 

Skriv inn 10000 HP og 10000 Armor, så legger du til 861 armor som Devotion rank8 gir og ser hvor mye mer effektiv HP du får. Prøv også med høyere tall på både HP og Armor og legg till 861 for å se forskjell. Står ganske godt forklart her og her hva dette er godt for.

Endret av Smeagoldfish
Lenke til kommentar

Det utgjør ca 1% extra mitigation for meg.

 

Melee skade er ikke noe problem for meg atm, threat er derimot litt av et problem (spiller med tier5 geara dps vanligvis), så all ekstra threat er bra. Dodge/parry(/block) går så klart forran threat, men litt eskstra threat > i underkant av en prosent mitigation fra armor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...