Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sikkert artig mot rogues når en er protection ja. men protection var en build jeg ikke likte godt. som level 56 da... gikk alt for seint med sword og shield men du hadde jo nesten fullt liv og mana igjen etter kampene. men farta var alt for treig for en som er vant med warlock, warrior og andre dps-klasser. så jeg må levle som retri. men nå sporet jeg av igjen.

 

er spent på om paladin får noen brukbare forandringer i 2.4 patchen. trenger ikke mer skade, men mer utility. jeg liker klassen svært godt hittil. er glad i å tanke og supporte andre i pvp.

Lenke til kommentar
pala må være den dårligste klassen i 1 vs 1? noen synspunkter? og ikke kom med at wow ikke er balansert for 1 vs 1, det vet jeg :)

Jeg eier mages, warriors, hunters uten scorpion, mange rogues, endel enh og elemental shamans og veldig mange feral druids.

Er holy btw.

Så svak er vi ikke imo. men sterke er de ikke.

Lenke til kommentar

Fordeler:

 

# God aggrogenerering.

# AoE-tanking.

# Mana.

# Blessings.

# Lang tauntrange.

# Lay on Hands.

# Blessing of Protection.

# Veldig, veldig morsom.

 

Ulemper:

 

# Tåler by default mindre enn de to andre tankeklassene.

# 15 sekunders cooldown på taunt.

# Mana

# Vanskeligere å geare opp.

 

Red.: Si ifra om jeg har glemt noe.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar
Fordeler:

 

# God aggrogenerering.

# AoE-tanking.

# Mana.

# Blessings.

# Lang tauntrange.

# Lay on Hands.

# Blessing of Protection.

# Veldig, veldig morsom.

 

Ulemper:

 

# Tåler by default mindre enn de to andre tankeklassene.

# 15 sekunders cooldown på taunt.

# Mana

# Vanskeligere å geare opp.

 

Red.: Si ifra om jeg har glemt noe.

Takk for svar =D

Det vil si ugeara så tåler paladins mindre? (Bold text)

Har dette mye å si hvis en paladin og en warrior har ca likt gear? Vil paladinen ha mye mindre avoidance eller HP?

 

Jeg prøvde prot i et par dager, men fikk følelsen av at mange hadde fordommer mot prot palas...

Lenke til kommentar

Med en gang folk prøver seg med en protection paladin pleier det å fikse seg.

 

Såvidt jeg husker har warriors ~1200 mer base hp (rett meg om jeg tar feil her!) enn paladins har. Samtidig må paladins ha spelldamage for å gjøre threat, og har mye vanskeligere for å bli uncrushable (siden holy shield kun gir 30% block, ikke 75%).

 

Men takket være de finfine %scale stamina talentene i protection har jeg f.eks med pre-raid gear og et par badge-saker nådd 13k hp ubuffet, så det er fullt mulig å bli godt gearet opp.

 

Sjekk Destination i signaturen min om du lurer på mer. Her skal det dog nevnes at jeg har valgt Pursuit of Justice over Precision (3% hit vs. -3% incoming spellhit). Lurer litt på å respecce for å øke threatgenerering og minske taunt resists, men det er så fint å resiste skit som Dragon's Breath (Nethermancer i Mechanar) og lignende.

 

Red.: Kort detalj på slutten: AoE-grinding!

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar
Fordeler:

 

# God aggrogenerering.

# AoE-tanking.

# Mana.

# Blessings.

# Lang tauntrange.

# Lay on Hands.

# Blessing of Protection.

# Veldig, veldig morsom.

# Bra aggro på undeads og demoner

Ulemper:

 

# Tåler by default mindre enn de to andre tankeklassene.

# 15 sekunders cooldown på taunt.

# Mana

# Vanskeligere å geare opp.

 

Red.: Si ifra om jeg har glemt noe.

La til en liten sak :)

Lenke til kommentar

jeg og warrioren er nå level 24. vi har det sykt morsomt når vi spiller, og skal snart starte med litt pvp.

 

jeg tør si jeg merker expertise-racialen til humans veldig godt, i forhold til min level 56 paladin-dverg. klaget så mye på dodge og parries før, og jeg tør vedde på jeg merker forskjell med expertise. det er jo 2,5% større sjans for å treffe.

 

hvilket level er fint og respecce til holy i? gjerne så jeg har noen skills som gir litt damage og, så jeg kan hjelpe til med å nuke litt PvP hvis warrioren ikke trenger heals med det første. er vel bare holy shock og SoR som er tilgjengelig som skade på level 24-50ish, bortsett fra hammer of wrath.

 

hvordan er nukeprosedyren til en holy pala? rekkefølgen på spells.

 

jeg finner aldri noe plate/mail of the -owl, -eagle og sånn heller, og hvis jeg kommer over noe på AH er det som regel overprisa.

Lenke til kommentar
jeg finner aldri noe plate/mail of the -owl, -eagle og sånn heller, og hvis jeg kommer over noe på AH er det som regel overprisa.

 

Spirit er temmelig verdiløst for en paladin. Prøv å fokusere på andre stats. Dersom du nærmer deg 60 med paladin'en ville jeg ha spart pengene og heller ventet på noen veldig fine quest rewards fra outlands.

 

Vær heller ikke redd for å bruke en del eller 2 med mail dersom du finner noe med bra stats. Dersom du skal tanke mye må du selfølgelig ikke gimpe Armor for mye heller da, men som sagt så bør det ikke være nødvendig å kjøpe utstyr lengre når du kommer til outlands.

 

Gjør _alle_ quests (hvertfall de du kan solo'e, og det er mange når du er pala) så får du masse bra gear helt gratis, pluss masse gold og rep som kommer godt med på 70 når du skal begynne å kjøpe flygende mount, dyre gems, enchants osv.

Lenke til kommentar
hvilket level er fint og respecce til holy i?

 

Personlig så levlet jeg ikke opp som holy. Hverken fra 1-60 eller fra 60-70. Jeg tror du finner grupper lettere om du går for prot(tank) eller retribution(dps).

 

Healing kommer du til å få gjort nok av på level 70 uansett (tro meg), så det kan være greit å prøve noen andre aspekt med klassen mens man levler opp. Når det er sagt, så kan faktisk en prot/ret paladin heale ganske bra om man har et eget healing-set med seg, faktisk langt bedre enn shadowpriests og feral druids. Det man må huske når man healer som pala når man ikke er holy er at crits er ikke så viktig, så den eneste regen'en man får er fra MP/5.

 

I "old school" WoW kunne vi holy paladins skippe mp/5 også og basere regen 100% på crits, siden vi fikk all manaen tilbake hver gang vi fikk en crit og med brukbart gear var det en smal sak å komme seg opp på 40% crit eller mere for healing spells. Nå har dette imidlertid blitt nerfet til 60% så mp/5 har blitt veldig viktig å få med seg for alle holy paladins også.

Lenke til kommentar

Gir ikke 20+dmg mer threat enn + 2%?

Btw når regnes de ekstra 2%? Er det etter at alle buffs er regnet sammen (RF) og så +2% av det totale?

 

 

Btw, er det noen forandringer dere ville gjort gearwise? Har kara på farm (untatt NB)

Ananchel i signaturen...

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...