Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!

Anbefalte innlegg

Å være uncrushable trenger du ikke tenke på før sent i karazhan, type curator og vidre. De andre bossene kan crushe, men de slår ikke veldig hardt uansett.

Gear wise kan du fint tanke level 70 normal mode instancer i hovedsaklig quest-rewards, med instance dropps og rep rewards går heroics også. Badge gearet er noe av det beste man kan få tak i, i alle fall før mh/bt(og til en viss grad ssc/tk, så badge of justice is your friend!

For heroics burde man ha ~485 defence, for å ikke bli critta, mens i raids må man ha 490. Avoidance messing burde du ligge på ca 30-35% avoidance før du tenker på å tanke de siste delene av karazhan, høyere content vet jeg ikke mye om. (har bare tanka kara + litt za + add på mualgar). Mobs i heroics og normal instances crusher ikke.

Som paladin må man ha relativt mye (i forhold til warriors) avoidance + block for å bli uncrushable. Man må ha 72.4 kombinert Dodge + Parry + Block + Mobs chance to miss på deg, i tillegg til Holy Shield for å være uncrushable.

Til aoe tanking er Block Rating og Block Value fine ting, da man gjærne tanker mer mobs enn Holy Shield sine charges varer. Normalt sett aoe-tanker man ikke ting som kan crushe, men blocka anngrep = mindre skade tatt en ikke blocka anngrep, og man bygger en god del threat når man blocker i form av Holy Shield og Blessing of Sanctuary.

Ser nå at det ble en ganske rotete post, men orsker ikke endre den nå, kanskje jeg gjør det i morgen. Anyways: http://maintankadin.failsafedesign.com/ er ei fin side for info om paladin tanking.

Edit: Må sies at det kanskje er lettere å få seg gruppe som holy, da man ikke er like gearavhengig da, og det er generelt mindre fordommer mot holy.

Edit 2: Ser nå at det var snakk om protection i forbindelse med leveling, jeg må lære meg å lese skikkelig før jeg svarer:P

Forøvrig, som prot paladin er spell power hovedstatten din når det gjelder damage og threat, men det er ikke en veldig høyt prioritert stat når man tanker. Selv ligger jeg på 260 unbuffed spell power, og tanker helt fint med dps som ikke outgearer meg helt fulstendig. Har problemer med de som begynner å bli mer eller mindre fullt tier 5 nivå gear though.

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting er snikkers og twist, skal man heroics eller 5man så velger alle en blue tankadin mot en t5 t6 warrior.

Tankadinen holder mobsa mens warrioren klager på low rage doge miss block parry x 100

Alle tanks i guildet spekker dps mens noen palas tanker , fungerer mye bedre i raid også.

På min egen warrior tanker jeg heroic bedre om jeg tar av 3-4 gear.

Endret av War
Lenke til kommentar

Har nettopp begynt på en paladin og synes at tanking er gøy (har spillt warrior før).

Har sett at mange anbefaler Retribution spec for levling, men jeg har lyst til å tanke litt instancer på veien frem mot 70 også.

Går det greitt med Retri spec og tanking på vanlige 5 man instancer sånn opp til f.eks. level 60 eller så?

Dvs litt som med warrior og fury build, det funker jo helt greitt også til tanking mens en levler.

Eller må jeg ta prot med en gang om jeg skal tanke nogenlunde brukbart som paladin?

I fall jeg må over i prot, noen som har en link til en prot build som er grei å bruke også til solo levling?

Bryr meg utelukkende om egenskaper som solo-pve og tanking i instancer, PVP er helt uinteressant for meg.

Lenke til kommentar
Har nettopp begynt på en paladin og synes at tanking er gøy (har spillt warrior før).

Har sett at mange anbefaler Retribution spec for levling, men jeg har lyst til å tanke litt instancer på veien frem mot 70 også.

Går det greitt med Retri spec og tanking på vanlige 5 man instancer sånn opp til f.eks. level 60 eller så?

Dvs litt som med warrior og fury build, det funker jo helt greitt også til tanking mens en levler.

Eller må jeg ta prot med en gang om jeg skal tanke nogenlunde brukbart som paladin?

I fall jeg må over i prot, noen som har en link til en prot build som er grei å bruke også til solo levling?

Bryr meg utelukkende om egenskaper som solo-pve og tanking i instancer, PVP er helt uinteressant for meg.

Prot og aoe funker helt fint fra 30+ og. Må si det er en brukbar spec å levele med, og går vel omtrent like fort som Ret.

Lenke til kommentar

Tja, har en pala med holy/prot build og questing er ufattelig lett selv med mobs 2 til 3 levler høyere enn meg. Er heller ikke vanskelig for meg med den builden å ta 2 til 3 mobs på meg så fremst de er 1 eller 2 levler under meg. Ved samme levle klarer jeg 2 mobs samtidig uten noe problem.

Lenke til kommentar

Har brukt talent på holy/protection frem til nå, hvor mest er lagt i protection men en liten del er lagt i holy. Har og som sagt ingen problemer å ta 2 til 3 mobs samtidig om de er 2 eller mer levler under meg og på samme level som meg klarer jeg 2 samtidig.

Lenke til kommentar

Dette; Tænk er min Tankadin, jeg synes jeg begynner å få greit gear, men sliter mye med de defensive statsene mine =( Mangler mye block og parry før 25manns, noen som har noen tips til hvor jeg finner gear upgrades? Skuldre og neck sliter jeg litt med å finne bedre i.

Guilden min driver nå med ssc tk og gruul, vil helst joine de fortest mulig!=P

Har litt lav stam og=/

Lenke til kommentar
Dette; Tænk er min Tankadin, jeg synes jeg begynner å få greit gear, men sliter mye med de defensive statsene mine =( Mangler mye block og parry før 25manns, noen som har noen tips til hvor jeg finner gear upgrades? Skuldre og neck sliter jeg litt med å finne bedre i.

Guilden min driver nå med ssc tk og gruul, vil helst joine de fortest mulig!=P

Har litt lav stam og=/

Head: Tier 4

Neck: Maiden eller badge-neck (ettellerannet Jaggernaut)

Shoulders: Tier4/5 eller de fra ZA er vel de som er lettest å få tak i, er vansklig å finne noe pre-raid

Chest: Badge chest eller Panzar'thar Breastplate

Wrists: Maiden eller badge-wrists

1h: Gladiator eller det fra za er de beste alternativene pre-raiding hvis du ikke orsker arena

Shield: Skjoldet fra ZA er litt bedre

Gloves: Mer avoidance på både de fra Maiden og badge-hanskene

Belte: Badge-belte, blacksmithing ssc pattern belte eller maiden belte har alle bedre stats for deg.

Bukser: Badge-bukser har mindre pure avoidance, men gjør opp for det med MYE mer stam og block rating/value

Sko: Badge eller bs sko har mer spellpower og stam, mindre avoidance though.

Ringer: Er en fin ring i ZA, samt Aran dropper en ring som ligner veldig på violet eye exalted ringen. Er også en fin en fra ssc/tk trash.

Trinkets: Za har en parry trinket, darkmoon faire deck: furies gir en 51 stam trinket og det er en defence trinket fra hydross i ssc.

Det var i allefall de letteste oppgraderingene jeg kunne se.

Edit: Hvis guilden din er mer eller mindre tier 5 geara, burde du i tillegg til avoidance og hp, blanne inn mer spellpower (nei, spell power bare fra våpen er ikke nok). Uncrushable er dog første prio som pala tank i et 25-mans raid.

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar
Har brukt talent på holy/protection frem til nå, hvor mest er lagt i protection men en liten del er lagt i holy. Har og som sagt ingen problemer å ta 2 til 3 mobs samtidig om de er 2 eller mer levler under meg og på samme level som meg klarer jeg 2 samtidig.

Jeg har ingen problemer med å ta 2-3 stk samtidig som tilfeldig klasse uten talents i det hele tatt, sånn til informasjon. Klarer =/= effektivt.

Lenke til kommentar

Kjører som deg holy \ protection og er level 49 nå.

Funker fint som bare det, og det er utrolig lett å få seg gruppe til instancer.

Man er jo alsidig å kan både steppe inn som healer eller tank etter behovet i gruppa man blir med i.

Dessuten blir det ikke fort så kjedelig når man har valgfrihet i spillestilen sin. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...