Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva trenger jeg på Dodge/parry og block før jeg kan Main tanke Kara?

11k liv holder vel?

Målet ditt bør være 102.4% på dodge/parry/block/miss totalt. Da kan ikke en raidboss få crushing blow på deg sålenge du har dette. Er selvfølgelig inkludert Holy Shield.

Er vel strengt tatt ikke noen grense for hvor mye hp du må ha, men jo mer jo bedre. Rundt 14.5-15k buffet burde være greit.

Lenke til kommentar

Når det gjelder paladin tanking stats så er det veldig enkelt, du trenger 490 defense, og 102.4% avoidance. - Avoidance ser du enkelt med å lage en macro som følger og kjøre den når du har holy shield oppe.

/script DEFAULT_CHAT_FRAME:AddMessage("Need 102.4 combined avoidance. Currently at:",0.8,0.8,1) 
/script DEFAULT_CHAT_FRAME:AddMessage(GetDodgeChance()+GetBlockChance()+GetParryChance()+5+(GetCombatRating(CR_DEFENSE_SKILL)*150/355+ 20)*0.04,1,0.5,0)

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Har netopp tatt over en (rl)venn/guilides paladin. Den er for tiden holy specca (greit gear, 5/5 tier 4, 1800ish + healing), men siden tanking er det eneste jeg ikke har prøvd endgame enda, har jeg lyst til å prøve ut Protection.

For tiden har jeg en blanding av karazhan/heroics/5 man prot gear, er også revered/exalted med outland factionene, så er litt gear jeg kan kjøpe ut. Er litt usikker på hva jeg burde fokkusere på though, avoidance eller stamina. Planen er å kjøre heroics og etter hvert karazhan/gruuls lair.

Vet at man må ha 102,4% total avoidance for å være crush immune, men er det strengt tatt et must for heroics/karazhan?

Lenke til kommentar

Lekte litt rundt med den macroen og litt forskjellig armor, det var ikke noe problem å komme over 102.4% med normal/heroic gear. Har Boots of the protector og Faceguard of determination utenom neck/gloves/bracers fra kara, men Strength of the untamed/Self-correcting gloves er greie alternativ til de to første. Bracers er det verre å finne alternativer til, Vambraces of courage er nydelige.

Uansett, en del turer gjennom de forskjellige instancene bør du ta. Shattered halls anbefales på det sterkeste, der kan du bare drite i CC og pulle hele rom. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...