Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Paladins

•Exorcism's mana cost has been lowered

•Holy Wrath's mana cost has been lowered

•Hammer of Wrath's mana cost has been lowered

•Vengeance has been increased to 30 seconds

•Improved Seal of the Crusader effect added to base abilitiy

•Improved Seal of the Crusader now gives the effects of Sanctified Crusader

•New Talent - Sanctified Seals: Increases your chance to critically hit with all spells and melee by 1/2/3%, and reduces the chance your Seals can be dispelled by 33/66/100%

•Crusader Strike cooldown is being reduced to 6 seconds

Uoffisielt

Sanctified Seals er bekreftet av blue her: http://forums.worldofwarcraft.com/thread.h...777967162&sid=1

Hvis dette er alt så er retribution fortsatt et håpløst tre.

Lenke til kommentar
Jeg kan derimot presentere flere argumenter på hvorfor det motsatte er tilfelle.

9584409[/snapback]

Ja takk.

9584447[/snapback]

1. Som prest har du ingen spell du kan spamme i 90% av tilfellene. (les: flash of light)

Du må faktisk ha en viss hjerneaktivitet under kampen, og avgjøre hvorvidt du vil risikere en ineffektiv Flash Heal eller om du kan beregne en god Greater Heal.

Prayer of Mending må brukes når den er av cooldown, og i tillegg finnes det enkelte situasjoner som krever rask aoe-healing, gjerne fulgt av en rask Fade for å holde deg levende etterpå. (Inner Focus + toprank Prayer of Healing f.eks.)

I tillegg kommer det raske Power Word: Shields om noen kommer for lavt.

Dispels nevner jeg ikke, da paladiner og prester stort sett sitter i samme båt. (Dog, prester kan ikke bare trykke på cleanse-knappen, de må faktisk velge mellom Abolish Disease eller Dispel)

Prester spammer rett og slett ikke Flash Heals slik paladiner spammer Flash of Light (eller HL for den saks skyld), og de som isåfall gjør det burde få seg en smekk over fingrene.

2. Det eneste en Holy Paladin trenger å gjøre er å spamme 2 typer heals.

Blessing of Protection/Aurabytte/Taunt gjelder ikke, da dette kan gjøres akkurat like bra av en Retribution eller Protection Paladin.

Her er argumentene mine, om du vil kan jeg gjerne fortsette å resonnere på hvorfor jeg har rett og hvorfor du tar feil.

Så kom igjen, kom med dine argumenter på hva for en enorm utfordring det er å spille holy paladin.

Lenke til kommentar

Dessverre er dette ikke nok nei. Vi trenger bedre threat reduction og flere abilities sammen med retrib treet, helst noen flere instant attacks.

EDIT: Ser K-K har värt innom her også nå så. som du nevner inner focus så har paladins også Divine inlumination og Divine favor som også må brukes og helst så må du ofte passe på og holde Light's grace oppe og variere med de to healsene som du har men fortsatt ikke bruke HL på target's uten BoL siden det suger! Og sikkeret like godt som meg vet du at det finnes svärt få prot og retrib palas i raid så derfor må vi bruke taunt og BoP veldig ofte. Men greit nok, priests har mange flere variationer en oss når det kommer til healing. Men vi har mange andre meget viktige oppgaver og fylle. Og når ting begynenr og gå veldig galt ved en dobbel pull etc så er paladin mange ganger de som redder oss fra en wipe pga av muligheten og pumpe ut meget store mengder med healing på MT's. Og nevne Holy shock gidder jeg nesten ikke men en life saver mange ganger på samme måte som PoW:Shield.

EDIT 2: Og så sier jeg ikke at du tar feil og ikke at jeg har rett, men som Alastor sier, dette forumet er til for og diskutere.

Endret av Phyx
Lenke til kommentar
EDIT: Ser K-K har värt innom her også nå så. som du nevner inner focus så har paladins også Divine inlumination og Divine favor som også må brukes og helst så må du ofte passe på og holde Light's grace oppe og variere med de to healsene som du har men fortsatt ikke bruke HL på target's uten BoL siden det suger! Og sikkeret like godt som meg vet du at det finnes svärt få prot og retrib palas i raid så derfor må vi bruke taunt og BoP veldig ofte. Men greit nok, priests har mange flere variationer en oss når det kommer til healing. Men vi har mange andre meget viktige oppgaver og fylle. Og når ting begynenr og gå veldig galt ved en dobbel pull etc så er paladin mange ganger de som redder oss fra en wipe pga av muligheten og pumpe ut meget store mengder med healing på MT's. Og nevne Holy shock gidder jeg nesten ikke men en life saver mange ganger på samme måte som PoW:Shield.

EDIT 2: Og så sier jeg ikke at du tar feil og ikke at jeg har rett, men som Alastor sier, dette forumet er til for og diskutere.

9586856[/snapback]

Det rettferdiggjør likevel ikke at du tillegger BoP/BoF og aurabytte til holy-paladinen, da dette er en egenskap paladiner som sådan kan tilføre uansett spec.

Og hva angår Divine Favor, mener du at det er krevende?

Gjør det at du virkelig må TENKE?

Sier ikke at det er så forbanna spennende som prest heller med Inner Focus, men der kan du i det minste få en hvilken som helst spell gratis, noe som gjør at du vil bruke noe dyrt og effektivt.

Du har fortsatt til gode å komme med gode eksempler på hvor "krevende" det er som holy paladin, og det uten å bruke BoP/BoF/aura/cleanse som eksempel.

Kom igjen, gi meg all den "taktiske spenningen" bak dine velplasserte Flash of Light.

Lenke til kommentar
Det rettferdiggjør likevel ikke at du tillegger BoP/BoF og aurabytte til holy-paladinen, da dette er en egenskap paladiner som sådan kan tilføre uansett spec.

Siden det ikke brukes andre specs i raids en holy så syns jeg det er rart og ikke referdigjöre det. Siden så har ikke jeg sagt at bytting av aura er slitsomt eller krever skills siden du gjör det veldig sjelden

Sier ikke at det er så forbanna spennende som prest heller med Inner Focus, men der kan du i det minste få en hvilken som helst spell gratis, noe som gjør at du vil bruke noe dyrt og effektivt.

Jeg sier ikke det er krevende men det krever at du må bruke den på samme linje som Inner focus, og bruken av Divine Favor er meget lik inner focus

Du har fortsatt til gode å komme med gode eksempler på hvor "krevende" det er som holy paladin, og det uten å bruke BoP/BoF/aura/cleanse som eksempel.

Kom igjen, gi meg all den "taktiske spenningen" bak dine velplasserte Flash of Light.

Og når det kommer til taktiskt spenning så vet ikke jeg hva du mener men du må jo tenke lenger en nesa rekker selv om du er paladin og "bare" spammer.

Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg blande meg inn i deres diskusjon. Men selv spiller jeg med en holy pala og en combat rogue. Begge lvl 70 og har godt gear. I raid syns jeg det er mye mer utfordrende å spille med paladinen. Med roguen gjør jeg det samme hele tiden, samme som med paladinen. Eneste forskjell er at med paladinen må jeg følge med på helsa til alle i raidet hele tiden og være rask nok med heals.

Ville bare si hva jeg følte :p

Endret av Richard_87
Lenke til kommentar
Nå skal ikke jeg blande meg inn i deres diskusjon. Men selv spiller jeg med en holy pala og en combat rogue. Begge lvl 70 og har godt gear. I raid syns jeg det er mye mer utfordrende å spille med paladinen. Med roguen gjør jeg det samme hele tiden, samme som med paladinen. Eneste forskjell er at med paladinen må jeg følge med på helsa til alle i raidet hele tiden og være rask nok med heals.

9587783[/snapback]

Det må alle healing klasser.

Paladinen er derimot den klassen som stort sett kun trenger å se på livene og ha en eller to knapper til å gjøre noe med saken dersom hp-måleren går nedover.

Lenke til kommentar

9587783[/snapback]

Paladinen er derimot den klassen som stort sett kun trenger å se på livene og ha en eller to knapper til å gjøre noe med saken dersom hp-måleren går nedover.

9587803[/snapback]

Der fikk du endelig sagt det K-K, men er det sånn så er det jo sånn :thumbup:
Lenke til kommentar

9587783[/snapback]

9587803[/snapback]

Jepp, det er jeg enig i. Ville bare få ut hva jeg mente, sånn at ikke folk trodde holy pala bare var å slappe av og spamme en knapp i ny og ne. Det er mer utfordrende enn en rogue, mener jeg. Og derfor jeg liker rollen som healer i raid fremfor dps.

Lenke til kommentar
Er det så forbannet utfordrende å være dps da?

Judge på hver cooldown, spamme crusader strike på hver cooldown, autoattack?

Edit: Holde seals oppe, bruke Avenging Wrath på hver cooldown.

9587173[/snapback]

Nommen oi, se hvem som måtte ty til stråmannen. :)

9587186[/snapback]

Stråmann? Hva faen mer kan man gjøre da? holdes alt på cooldown har man faen meg ikke mer å gjøre...

Lenke til kommentar
Er det så forbannet utfordrende å være dps da?

Judge på hver cooldown, spamme crusader strike på hver cooldown, autoattack?

Edit: Holde seals oppe, bruke Avenging Wrath på hver cooldown.

9587173[/snapback]

Nommen oi, se hvem som måtte ty til stråmannen. :)

9587186[/snapback]

Stråmann? Hva faen mer kan man gjøre da? holdes alt på cooldown har man faen meg ikke mer å gjøre...

9590674[/snapback]

Det jeg mener med stråmann var at Lycantrophe dro diskusjonen over på arbeidsmengde i ret kontra holy, en diskusjon jeg ikke har uttalt meg om i denne saken.

Noe som tyder på at han ikke hadde så mye å fare med i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Nja, personlig har jeg gitt opp den arrogante holdningen din, men siden det er så lite utfordrende å spille holy paladin, hva gjør retribution så mye mer interessant?

Edit:

Gjør Crusader Strike spam at du virkelig må TENKE?

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Paladin er nok den enkleste healing klassen jeg har spilt så langt.

Har erfaring med prest og druid fra før.

Har ikke erfaring opp til mere enn 46 på paladinen, men så langt føles den faktisk som den beste healing klassen også. Spammer man flash of light kan man jo heale i det uendelige.

Har kjørt masse pugs i ZF med alle klassene hvor jeg har healet mager som har tanka, hunters i meele range, tre forskjellige kamper på en gang etc. Har ikke mista noen så langt med paladin siden heals er så kjappe, og mana har man jo tonnevis av. I forhold til å heale med presten eller druiden finner jeg det lite utfordrene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...