Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!


Anbefalte innlegg

4) Som det er nå, så er det noen paladins som gearer seg opp og gjør det faktisk ganske bra. Du trenger gjøre, si 55% av en rogues dps om du skal passe inn i ett 25mans raid, som er easy. 500-600dps tar man med blått.

 

8970158[/snapback]

Dessverre så er ikke ganske bra godt nok. 55% er for lite at det er verdt og ta med i en 25 mans raid.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3% crit increase til hele raidet og 2% til groupen? Mja.. mulig..

8972399[/snapback]

 

For det første er det 16-18 DPSere i et raid. Healers tjener ikke på debuffen. For det andre er det bare 4 groupmembers som får økt skaden med 2 usle prosent. Hva gir en shaman i melee-gruppa til sammenligning? For meg som rogue gir WF-totem over 100 dps ekstra, strength of earth gir meg nesten 100 ekstra ap, og dersom han er enhancement får jeg +10% ap min totale AP i tillegg.

 

Druids har 5% crit, (med healing til meleegruppa.)

 

3% crit til raidet er en fin ting, men dette gjelder som sagt ikke for healers, ikke for dots (shadowpriests, warlocks), samtidig som 1% crit ikke tilsvarer 1% ekstra skade, da de fleste har høy critchance fra før av.

 

En bonus er at paladinen kan holde andres judgements oppe, men dersom 1 crusader strike ikke treffer (dodge), må de andre slenge opp et nytt judgement.

 

At det er viable kan godt hende, jeg er usikker på hvor mye DPS en pala kan opprettholde i raids, da jeg bare har prøvd å være retpala i groups. Dette sett fra et min/max-synspunkt. De fleste kan ta inn en retpala med god samvittighet, det er mest det at paladin og DPS -kombinasjonen har så dårlig rykte.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
4) Som det er nå, så er det noen paladins som gearer seg opp og gjør det faktisk ganske bra. Du trenger gjøre, si 55% av en rogues dps om du skal passe inn i ett 25mans raid, som er easy. 500-600dps tar man med blått.

 

8970158[/snapback]

Dessverre så er ikke ganske bra godt nok. 55% er for lite at det er verdt og ta med i en 25 mans raid.

8972169[/snapback]

Leksjon i hvordan en Ret paladin fungerer Inc:

http://forums.wow-europe.com/thread.html?t...285169644&sid=1

 

Les denne før du i hele tatt poster noe angående ret paladins igjen.

55% er faktisk godt over gjennomsnittlig dps man trenger å gjøre i forhold til en main dps klasse i 25 man som ret paladin.

Endret av Keylar
Lenke til kommentar
Og i posten min over står det at den utregningsmetoden der er feil.

8974301[/snapback]

Og i posten står det at det er tatt høyde for ca 16 dps'ere. Har du i hele tatt lest posten på wow-europe? Og ja det varierer med SP og Locks, men utregning er så så nærme man kommer. Jeg har ikke spesielt problemer med å holde 60% av en mage dps i instance.

Endret av Keylar
Lenke til kommentar
Og i posten står det at det er tatt høyde for ca 16 dps'ere. Har du i hele tatt lest posten på wow-europe?

 

Ja, jeg har lest den posten der mange ganger. Spørsmålet er om du har lest hele posten min. Den første setningen du baserte deg på var et svar til Per-Stian, resten var en utdypning om at hele posten hans og alle tallene var feil.

 

Linken din tar grunnlag om at 1% crit = 1% damage, og at alle spillerne har en jevn DPS. Linken framviser stoffet som at ingen av de andre klassene har buffs, når faktisk alle utenom rogues har raidbuffs.

 

Det er FEIL. Det er ikke vits i å diskutere.

 

Jeg skjønner ikke hvordan man kan skrike etter buffs i det ene øyeblikket, og så rettferdiggjøre klassens raid-viability i det andre.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

En ting, enhver warlock som ikke shadowbolter/immolater mellom dots burde l2p. Warlock teller også som crit. Beste raidspecc er vel 42/5+/10+, gjerne 9/10 eller 8/11.

 

Grunnen til at mange retripaladins gjør det så bra nå er pga. gladiator gear som er helt totalt på trynet imba. (ingen resilience, bare lolimba stats)

 

EN retripaladin er viable, TO er ikke på nær viable. Derfor.

Lenke til kommentar
Forklar.

8976800[/snapback]

 

Det er en myte fordi folk som har kommet frem til den løsningen ikke har regna riktig på det.

Du vil til enhver tid ha muligheten til 2 Crusader Strikes før sealene går ut, ikke bare 1.

 

Sett at et seal har vært oppe i 4 sekunder allerede, det vil da være 16 sekunder igjen av sealet.

Du bommer på Crusader Strike, og skillen har 10 sec cooldown.

Neste gang du kan bruke Crusader Strike har sealet da 6 sekunder igjen før det løper ut, altså fortsatt nok tid til å fornye det.

 

Det samme gjelder om du bruker Crusader Strike i løpet av 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 og 9 sekunder (effektiv cooldown på Crusader Strike).

Om du barer klarer 1 Crusader Strike innen et seal løper ut så har du med andre ord ikke brukt Crusader Strike de første 10 sekundene sealet varer, og da har man egentlig bare seg selv å skylde på.

 

Hadde Crusader Strike vært på 20 sekunders cooldown hadde saken vært en annen, men det er den ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...