Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eh....

Paladin er main tank. Ikke en nyttesløs buffer / sec healer..

Heldigvis er det ikke mange som misforstår paladins rolle i selve spillet, de fleste forstår at det vi faktisk gjør er å tanke. Bedre en warrior til og med.

"Ikke noe heavy melee", nei, så merkelig. Paladins har alltid vært tank i alle mmos, og har aldri vært ment til noe heavy melee heller..

Vi tanker, healer, men samtidig kan vi dashe ut grei dmg i pvp med Seal of Command.

 

Hvis du har gått med paladin til 45 med å stå i bakgrunnen å buffe / heale og av og til hjelpe med tanking, seriøst fatter ikke at du gidder å fortsette.

 

Den som skal holde seg i live i instancer, jadda. Du har peiling ja.

Hvis man holder på å wipe i en instance, og har en paladin i gruppa som vet sånn cirka hva han driver med, hva gjør han da?

Det finnes en skill som heter Divine Intervention.. Denne bruker man på presten, eller whatever man har til å heale og resse, voila. Presten mister all aggro i 30 sec, og kan løpe i sikkerhet og resse når mobsene er borte.

En druid i dire bear form tanker mye bedre en en paladin. Det er ikke noe som heter en tank uten taunt.

 

For at en paladin skal kunne klare å holde agro må han være "heldig". Ok sleng på JoF og SoR eller SoC og "vent" på at de skal procce. Er du heldig kan du stjele agro fra en warrior, har du uflaks kan en afk rogue i stealth modus stjele agro fra deg.

 

Tenk at du spiller CS med blind for øynene og sprayer vilt rundt deg. Noen ganger er du heldig og slår ut et helt lag med terrorister som leder til "OMFG N3RF TEH PLIDANS!" - mens som oftest treffer du ingen ting - "SLUPID PLIDANS LERN Y0Ul classs"

 

Og ja i end game instances så er du ikke mer en buffer/healer. Du vil stå tilbake og heale sammen med prestene.

 

- Nor du skjolder noen med Divine intervention kan de ikke røre seg.

Lenke til kommentar
Eh....

Paladin er main tank. Ikke en nyttesløs buffer / sec healer..

Heldigvis er det ikke mange som misforstår paladins rolle i selve spillet, de fleste forstår at det vi faktisk gjør er å tanke. Bedre en warrior til og med.

"Ikke noe heavy melee", nei, så merkelig. Paladins har alltid vært tank i alle mmos, og har aldri vært ment til noe heavy melee heller..

Vi tanker, healer, men samtidig kan vi dashe ut grei dmg i pvp med Seal of Command.

 

Hvis du har gått med paladin til 45 med å stå i bakgrunnen å buffe / heale og av og til hjelpe med tanking, seriøst fatter ikke at du gidder å fortsette.

 

Den som skal holde seg i live i instancer, jadda. Du har peiling ja.

Hvis man holder på å wipe i en instance, og har en paladin i gruppa som vet sånn cirka hva han driver med, hva gjør han da?

Det finnes en skill som heter Divine Intervention.. Denne bruker man på presten, eller whatever man har til å heale og resse, voila. Presten mister all aggro i 30 sec, og kan løpe i sikkerhet og resse når mobsene er borte.

En druid i dire bear form tanker mye bedre en en paladin. Det er ikke noe som heter en tank uten taunt.

 

For at en paladin skal kunne klare å holde agro må han være "heldig". Ok sleng på JoF og SoR eller SoC og "vent" på at de skal procce. Er du heldig kan du stjele agro fra en warrior, har du uflaks kan en afk rogue i stealth modus stjele agro fra deg.

 

Tenk at du spiller CS med blind for øynene og sprayer vilt rundt deg. Noen ganger er du heldig og slår ut et helt lag med terrorister som leder til "OMFG N3RF TEH PLIDANS!" - mens som oftest treffer du ingen ting - "SLUPID PLIDANS LERN Y0Ul classs"

 

Og ja i end game instances så er du ikke mer en buffer/healer. Du vil stå tilbake og heale sammen med prestene.

 

- Nor du skjolder noen med Divine intervention kan de ikke røre seg.

vill nå si at det er ingen grund til at paladins skal stjele a agro fra warrior. vis man har nok priests er warrior den beste tankemaskinen. har mere hp enn paladin og mere våpen kraft

Lenke til kommentar

Må bare le når jeg ser folk (hint, hint) skrive at paladins er en bedre tank enn en warrior :> Paladins har ingen abilites til å øke treath, eneste de har er seal of fury, og buffe alle andre med blessing of salvation :)

 

Har selv en 41 paladin og en 53 warrior, gjett hvem som blir spillt på?

Paladin må bare være den kjedeligste klassen (imo) etter lvl 40 :(

Lenke til kommentar
Og ja i end game instances så er du ikke mer en buffer/healer. Du vil stå tilbake og heale sammen med prestene.

 

- Nor du skjolder noen med Divine intervention kan de ikke røre seg.

Jaja, man spiller klassen sin som man vil, men som 60 pally står jeg ihvertfall ikke tilbake og healer sammen med main healerene i End-game instances. Er framme med melee-gutta og prøver å øke total DPS'en i gruppa det jeg kan med SoC. Judger mobsene og hvis en clothwearer over-aggroer elns: Hammer of Justice. Ellers så er man jo også på cleanse-vakt. Så det er mye mer å gjøre enn å hengebak med healerene.

 

Hvis en av main healerene skulle gå tom for mana (fenomen som oftest skjer helt på slutten av kampene), da går det i healing helt til alle mobsene er død eller healerene er klare igjen.

 

Buffing av partyet er jo ingen sak. Tar 10 sec å buffe hele partiet hvert 5 minutt. Er man i raid så tar det litt lengre tid, men til vanlig så buffer jeg kun party i raid (med unntak før bosser). Hvert party har som oftest 1 stk. pally i hver gruppe så det er ikke noe problem.

 

Divine Intervention er jo en av våre beste spells i instancer. Gjør ikke særlig at "Target" ikke kan røre seg sålenge man vet hva man gjør og priesten gjør jobben sin (holde seg i bakgrunnen). Meget god Wipe-recovery.

Endret av Jan Åge
Lenke til kommentar

En paladin kan tanke mye rart de med litt skill, bra equipment og litt planlegging.

Men er helt enig i det at de bør ansees som en support class. Paladins er buffbot og en ganske bra off-tank. Med riktig utstyr så kan de faktisk heale bra å, men dette er VELDIG equipment avhengig.

Blir spennende se hva som blir gjort i fremtidige patcher, men tanke på alt som ble nevnt av blizz i den posten som noen linket til over her :)

Lenke til kommentar

Har spilt Paladin i beta, samt på live server siden juletider. Snart 6 månder. Spilt som level 60 i ca 5 av 6 månder.

 

Ja, Paladin er en support class.

Vi kommer aldri til å kunne tanke like bra som en Warrior.

Vi kommer aldri til å kunne heale like bra som en Priest.

Vi kommer heller aldri til å ha samme DPS som rogue/mage/hunter.

 

Når det er sagt så skal det også sies at vi ikke skal være redd for å gjøre mer en å bare buffe når vi er i grupper.

 

Tanking: 1h+Shield, BoS+SoF funker utmerket. Ja, det er fortsatt lettere å dra aggro fra en Paladin enn en Warrior. Men de andre medlemmene i gruppa må også bruke hodet litt å ta høyde for dette. Crit'er man gang på gang så er det lov å ta en liten pause for å ikke dra aggro. Dummeste spillerne jeg møter er de som syter å klager over hvor dårlig en tank (Warrior, Druid eller Paladin) er når dem tror at de ikke har noen annen jobb å gjøre enn å spamme damage specials, og derfor drar aggro og blir drept.

Har selv tanket grupper gjennom BRD, Scholo, Strat, Dire-Maul.

 

Healing: Er vel relativt greit utstyrt og hadde igår kveld 6200 Mana ferdig buffa. BoL på party og man healer stødig for 2000 per hit. Crit heals på over 3000. Flash heals funker utmerket på cloth/leather brukere. Healer for 5-600 på 1.5sec. Start med BoK for å ha max mana, bytt til BoW etterhvert for å få mer regen. Bruk BoP i krisetilfeller :)

Paladins kan uten problemer heale grupper gjennom BRD, Scholo, Strat, Dire Maul. Heala selv en grupp i Molten Core igår kveld. Funker utmerket til backup healing.

 

DPS: Det vi er dårligst til i det lange løp etter min mening. Ja, vi kan være heldig å få inn en bra treff med ett våpen med høy max dmg + SoC, men på lengere kamper ligger jeg på 100-150 dps. Instant + AoE nuke mot Undead (PvE) hjelper på DPS'n i Scholo/Strat o.l . Har brukt Doomsaw selv en stund nå ( fikk Shadowstriker igår :yes: ). Med crit gear lå jeg på rundt 20%. Våpen crit på ca 1k, SoC på ca 1k samt våpen proc og crit på nesten 1k kunne gi grei dps. Vi skal selvfølgelig frem å hjelpe melee om vi ikke har blitt satt til noe annet. Vi kommer aldri til å bli dratt med i noen gruppe for vår DPS da :)

 

Å være såpass anvendelig som Paladins tross alt er gjør det til en morsom klasse å spille.

Litt trening, erfaring og utstyr så kan man bruke Paladins til det meste. Dere Paladins må heller ikke være redd for å vise hvilken rolle dere kan spille.

Lenke til kommentar

Jeg gir opp...en pristine black diamond droppa nettopp, og med 2 paladins på laget, gjett hvem som vant; en druid. Makan til egoisme skal man lete lenge etter. Får nesten lyst til å finne ut hvilke epic items druids ønsker seg å ninjaloote alt av det i all fremtid etter dette.

 

Jeg sa såklart i fra hva jeg mente om saken, men svaret jeg fikk var "du kan ikke mene at han skal passe på en diamant som er verdt 300g". JO jeg mener og _forventer_ det. En druid har ikke bruk for en slik diamant, mens enhver paladin på lvl 60 drømmer om den. Det er for oss et quest item for den viktigste questen i spillet, også blir den stjålet rett foran øynene våre for ren profitt? Dette er for ille. Av og til lurer jeg på når jeg skal tjene på å "passe" på alt alle andre klasser/yrker trenger da den ene tingen jeg faktisk trenger blir stjålet rett foran øynene mine.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Jeg gir opp...en pristine black diamond droppa nettopp, og med 2 paladins på laget, gjett hvem som vant; en druid. Makan til egoisme skal man lete lenge etter. Får nesten lyst til å finne ut hvilke epic items druids ønsker seg å ninjaloote alt av det i all fremtid etter dette.

 

Jeg sa såklart i fra hva jeg mente om saken, men svaret jeg fikk var "du kan ikke mene at han skal passe på en diamant som er verdt 300g". JO jeg mener og _forventer_ det. En druid har ikke bruk for en slik diamant, mens enhver paladin på lvl 60 drømmer om den. Det er for oss et quest item for den viktigste questen i spillet, også blir den stjålet rett foran øynene våre for ren profitt? Dette er for ille. Av og til lurer jeg på når jeg skal tjene på å "passe" på alt alle andre klasser/yrker trenger da den ene tingen jeg faktisk trenger blir stjålet rett foran øynene mine.

I mine partys tar vi som oftest en need/greed, n/c på både equipment og juveler osv. MEN det er lurt å avtale dette på forhånd, mange som tror at need/greed-reglene ikke gjelder for andre ting enn equipment, books osv.

Endret av eMPea
Lenke til kommentar
Eh....

Paladin er main tank. Ikke en nyttesløs buffer / sec healer..

Heldigvis er det ikke mange som misforstår paladins rolle i selve spillet, de fleste forstår at det vi faktisk gjør er å tanke. Bedre en warrior til og med.

"Ikke noe heavy melee", nei, så merkelig. Paladins har alltid vært tank i alle mmos, og har aldri vært ment til noe heavy melee heller..

Vi tanker, healer, men samtidig kan vi dashe ut grei dmg i pvp med Seal of Command.

 

Hvis du har gått med paladin til 45 med å stå i bakgrunnen å buffe / heale og av og til hjelpe med tanking, seriøst fatter ikke at du gidder å fortsette.

 

Den som skal holde seg i live i instancer, jadda. Du har peiling ja.

Hvis man holder på å wipe i en instance, og har en paladin i gruppa som vet sånn cirka hva han driver med, hva gjør han da?

Det finnes en skill som heter Divine Intervention.. Denne bruker man på presten, eller whatever man har til å heale og resse, voila. Presten mister all aggro i 30 sec, og kan løpe i sikkerhet og resse når mobsene er borte.

Ehrm.. det var mange spennende utsagn ute å gikk der ja.

 

Divine intervention taktikken for å få presten i sikkerhet når(ikke hvis) dere blir wipa blir sannsynligvis hyppig brukt med en paladin som main-tank kan æ tenke meg :!:

Lenke til kommentar
Jeg gir opp...en pristine black diamond droppa nettopp, og med 2 paladins på laget, gjett hvem som vant; en druid. Makan til egoisme skal man lete lenge etter. Får nesten lyst til å finne ut hvilke epic items druids ønsker seg å ninjaloote alt av det i all fremtid etter dette.

 

Jeg sa såklart i fra hva jeg mente om saken, men svaret jeg fikk var "du kan ikke mene at han skal passe på en diamant som er verdt 300g". JO jeg mener og _forventer_ det. En druid har ikke bruk for en slik diamant, mens enhver paladin på lvl 60 drømmer om den. Det er for oss et quest item for den viktigste questen i spillet, også blir den stjålet rett foran øynene våre for ren profitt? Dette er for ille. Av og til lurer jeg på når jeg skal tjene på å "passe" på alt alle andre klasser/yrker trenger da den ene tingen jeg faktisk trenger blir stjålet rett foran øynene mine.

I mine partys tar vi som oftest en need/greed, n/c på både equipment og juveler osv. MEN det er lurt å avtale dette på forhånd, mange som tror at need/greed-reglene ikke gjelder for andre ting enn equipment, books osv.

Det som er rart er at jeg aldri ser noe til disse menneskene da andre tilsvarende items (til den grad det finnes tilsvarende items) DE trenger dropper, men med en gang pristine diamanten dropper så skal det være free for all. Det kalles grådighet.

Lenke til kommentar
Ganske greit ranged weapon til paladin :)http://www.thottbot.com/?i=12822

 

4000dmg i critical hit er ikke å forakte :o

 

Jeg (lvl49 paladin) begynte med engineering, bla. for å få denne. Hadde blacksmithing og mining. Jeg valgte å slutte med mining pga. at jeg har 275 i blacksmithing og har brukt usannsynlig mye penger på å levle i det (er armorsmith).

Gnomish death-ray'en er søt den. Har den, men bruker sjelden ettersom den må channeles. Har prøvd å bruke den i pvp, men da fienden sjelden står stille virker det ikke så bra. En god kombinasjon er death-ray og net-o-matic fordi da slipper jeg det beskrevne problemet :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...