Gå til innhold

Filter til Sony videokamera

Anbefalte innlegg

Er på jakt på nettet etter ulike filter som kan brukes til kameraet, men uten hell. Håper noen kan gi meg et tips hvor jeg finner dette. Erfaring viser at "kunstig" filtre i Premier og andre redigeringsprogram ikke gir den mest naturlige effekten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei

Nå vet ikke jeg hvilket kamera du har og derfor ikke hvilke filtertyper du kan bruke men...

komplett.no har noen få filter og linser.

Ellers kan du søke på f.eks google.com.

Prøv f.eks å søke på sony filters el.l.

Ikke så mange i Norge som har slike filter (så langt jeg vet) så du må nok til utlandet.

Prøv f.eks: http://www.etronics.com/sonystore.asp

____

TV

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234876

I norge finnes godt utvalg av filter i flere fotobutikker, ellers har vi Hoya Norge AS(tror det heter det).. de har et bredt utvalg!

Eilef

Quote:

On 2001-11-18 11:52, tvika skrev:

hei

Nå vet ikke jeg hvilket kamera du har og derfor ikke hvilke filtertyper du kan bruke men...

komplett.no har noen få filter og linser.

Ellers kan du søke på f.eks google.com.

Prøv f.eks å søke på sony filters el.l.

Ikke så mange i Norge som har slike filter (så langt jeg vet) så du må nok til utlandet.

Prøv f.eks:

____

TV

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-23 10:33, ffilm skrev:

I norge finnes godt utvalg av filter i flere fotobutikker, ellers har vi Hoya Norge AS(tror det heter det).. de har et bredt utvalg!

Eilef

Hmmm finner ingen linser på hoya.no vet du om de har nettbutikk?

__

TV

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

De beste filterne i sannsynligvis hele verden finner du på britiske http://www.formatt.co.uk

Her har du høykvalitets glassfiltre samt "matte boxes" (veit ikke hva det blir på norsk) til videokamera med alt fra 43 til 82 mm filterdiameter. Men husk for all del på at dette er proffe saker. Ett eneste filter koster rundt 1200-1400 kroner mens selve filterboksen koster rundt 5000 kroner. Dette er IKKE til å leke med. Skjøøøøønt... Du blir forelsket om du ser solnedgang i blått og rosa-gradert... Helt ufattelig nydelig.

Jeg har hørt at formatt skal komme med en slags plastikk-filter snart også. Prisen på disse skal bli rundt en tredel av glassfilterne.

Også viktig å huske på er jo at dersom du skal drive med å lage [kort]film, så er det altså slike filter som dette proffe filmfolk holder på med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...