Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!

skyline

Anbefalte innlegg

Nå har ikkje eg hatt mitt kort lenger enn ei uke, men eg er lykkelig som en gris i gjørme.

Har ikkje hatt ett hovedkort eg har likt så godt siden eg hadde BH-6 med Celeron 300A@450.

Har 7800GTX, men eg skal ikkje kjøre SLI :tease:

Når det kortet ikkje duger lenger finnes det nye kort som gir mye bedre ytelse enn 2 stk 7800GTX.

Og til helga skal eg begynne å tyne det skikkelig :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det var noen som lurte på hvordan Asetek Microen yter i forhold til Termalright XP-90.

Så en liten test her: http://forum.vapochill.com/showthread.php?t=10081

XP90 with Artic Silver 5 and Panaflo 90mm Fan (2500rpm).

Load CPU = 58 Deg C

VapoChill Mirco Extreme with Stock Goop and Fan (856 RPM to 3750 RPM).

Running with fan at 2550 RPM

Load CPU = 51 Deg C

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Heineoen, jeg vil anbefale deg og lese Un0kai's glimrdende klokkegiude, den er skrevet for akkurat dette hk tilogmed ;)

Det er jo mange som klokker sin P4 3,0 til 4,2Ghz også, jeg kommer til ca 3,5...

Ingen garanti for klokking vet du. Men tipper minnet som de andre nevner.

Klokkeguide

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
Så det var noen som lurte på hvordan Asetek Microen yter i forhold til Termalright XP-90.

Så en liten test her: http://forum.vapochill.com/showthread.php?t=10081

XP90 with Artic Silver 5 and Panaflo 90mm Fan (2500rpm).

Load CPU = 58 Deg C

VapoChill Mirco Extreme with Stock Goop and Fan (856 RPM to 3750 RPM).

Running with fan at 2550 RPM

Load CPU = 51 Deg C

Jeg har kobber versonen som yter bedre enn alu versonen testet der ;)

Altså jeg har XP-90c.

Lenke til kommentar

OCShoot hadde en test på AS5 vs. Shin Etsu. Der kom de frem til at begge var best. Altså best i hver sine situasjoner. AS5 passet best til blankpolerte og helt plane kjølere med høyt press, mens Shin Etsu passet best til kjølere med små riller og ujevnheter og lite press.

Lenke til kommentar

Har opplevd flere tilfeller av at maskinen plutselig krasjer. Får opp en blå skjerm der det blant annet står "Driver_irqc_not_less_or_equal".

Specs.

Dette har blant annet skjedd mens jeg holdt på å installere nye nForce-drivere. Resultatet -> Reinstall av Windows.

Det har også skjedd et par ganger rett etter at jeg logget inn i Windows, og flere ganger rent spontant mens jeg brukte maskinen på vanlig måte.

Noen som har noen anelse om hva problemet kan være?

------

Samtidig: Jeg kjører kun PC3200 minne (overklokkingsvillig sådann), men jeg kommer bare så langt med det. La oss si at jeg kan kjøre det på 250 MHz... Ville det vært bedre å klokke videre ved å kjøre minnet asynkront med FSB? Vet dette ikke burde gjøres på socket A, men hvordan er det nå?

Leter rett og slett etter den beste måten å overklokke 3200+ med PC3200 minne...

Endret av Sasuke-kun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...