Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!

skyline

Anbefalte innlegg

Snekker'n: Har du sjekket hovedkortet med lupe og sett om det muligens er noen kobberbaner som er svidd. Mest med tanke på strømtilførselen til PCI-E bussen.

Det kunne jo være en tanke siden det fungerer i en liten periode for så og gå i full stopp.

Har forresten nVidia gått ut og sagt at 7800GTX er 100% bakoverkompatible og at det ikke vil bli noen kompatibilitetsproblemer med eldre SLI kort?

Endret av Obix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte bare å nevne at selv har jeg kjørt SLI-DR med XFX 6800GT i SLI uten problem :thumbup: 

Det vil vel da si at SLI-DR i SLI modus fungerer (men ikke med 7800 GTX?).

Om det er tillfelle så hva kan da være årsaken??

Bios?? strømbroer?? :hmm:

eller at 7800 GTX i SLI og SLI-DR rett og slett er en dårlig kombinasjon?? er det mange andre som har prøvd seg på denne kombinasjonen??

er vel rimelig mange andre som har kjørt 6800GT/Ultra i SLI på dette kortet et halvt års tid uten noen problemer??

Lenke til kommentar

OK,da var Asus kortet innstalert og testet med SLi.

Alt fungerer perfekt,ingen problemer med noen av grafikkortene eller stforsyningene.

Vi kan vel dermed konkludere med at DFI og 7800 kort i SLI ikke går bra.

Skal nå snakke med Netshop så regner jeg med at de tar dette opp med DFI

Lenke til kommentar
Vel, da så vist alt ut til å være i orden. Hvem av skjermkortene kjører du ?

Har prøvd alle fire og maskinen er dønn stabil uansett hvilke jeg bruker.

Har snakket med Netshop og de blir å ta kontakt med DFI ang dette, så inntil vidre vil jeg advare mot å prøve DFI med 7800 kort i SLI .

Men jeg må nok en gang få berømme Service/retur avd hos Netshop for en topp oppfølging av disse problemene .

Tror/vet en skal få lete lenge etter en slik service , ja er endog temmelig sikker på at den ikke finnst andre steder heller :thumbup:

Lenke til kommentar

Nå minnes jeg at jeg leste at du hadde et spesielt nært forhold til Netshop, med at du driver stadig og tester ting og returnerer til dem så da skal det vel bare mangle at du ikke får god og ekstra service? :) (hvis jeg er helt på bærtur nå beklager jeg). Tar info i fra denne tråden : http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=444719&hl=test

Dessuten er det jo en hel del mennesker på bla. www.xtremesystems.org som kjører 7800GTX SLI på nettopp DFI kort.

Så at det ikke slik at det konsekvent aldri fungerer med DFi og 7800GTX kort i SLI.

Lenke til kommentar
Nå minnes jeg at jeg leste at du hadde et spesielt nært forhold til Netshop, med at du driver stadig og tester ting og returnerer til dem så da skal det vel bare mangle at du ikke får god og ekstra service? :) (hvis jeg er helt på bærtur nå beklager jeg). Tar info i fra denne tråden : http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=444719&hl=test

Dessuten er det jo en hel del mennesker på bla. www.xtremesystems.org som kjører 7800GTX SLI på nettopp DFI kort.

Så at det ikke slik at det konsekvent aldri fungerer med DFi og 7800GTX kort i SLI.

Det er riktig,men nå har jeg snakket med noen av gutta på xtremesystems.org og det er da viktig å få frem at de har slitt veldig med oppsett som kjører DFI/7800, ja sogar er det flere der som har fått ødelagt sine grafikkort .

Jeg harheller ikke sagt at det er umulig å kjøre dette, da jeg på et av kortene klarte å kjøre noen dager før det låste seg, på et annet kjørte jeg noen timer,menst andre ikke bootet opp engang.

Dette skulle vel indikere at noe er gealt og at feilen er i DFI kortene all den tid alt annet fungerer på Asuskortet og ikke på DFI kortet.

Dermed synest jeg det er både rett og riktig at jeg etter så grundig testein som jeg her har utført, går ut og advarer mot denne kombinasjonen.

Dette iallefall inntil DFI kommer opp med en eventuell ny Bios eller noe som fikser dette problemet .

Nå minnes jeg at jeg leste at du hadde et spesielt nært forhold til Netshop, med at du driver stadig og tester ting og returnerer til dem så da skal det vel bare mangle at du ikke får god og ekstra service?

Joda det er riktig det,men det "nære" forholdet har jeg dog til et par andre webbutikker også.

Men det er ikke av den grunn en selvfølge at du skal kunne få hjem utstyr for flere titalls tusen kroner, for feilsøking.

Det tror jeg ærlig talt ingen får andre steder .

Lenke til kommentar

jeg synes det er veldig bra av netshop å yte slik service for å komme til bunns i problemet :):thumbup:

har bare gode erfaring med de selv også, hadde en runde med 3 par ocz rambrikker som gikk at og fram mellom meg og netshop de to foregående ukene.

netshop ligger definitivt høyest på lista mi av de webshoppene jeg bruker nå

må si du har stått på litt du også snekkern for å finne ut hva som var problemet med oppsettet ditt, kan tro du er rimelig lei av å skru data akkurat nå :p

ellers så blir det nok et DFI hk til på meg ganske snart, mene jeg skal ha nf4 ultra d, ikke sli. delvis fordi jeg ikke skal ha sli oppsett, og fordi jeg ikke har råd til det, da jeg mener at sli er bortkasta så lenge du ikke kjøper 2 av de beste korta på markedet.

Lenke til kommentar
må si du har stått på litt du også snekkern for å finne ut hva som var problemet med oppsettet ditt, kan tro du er rimelig lei av å skru data akkurat nå

ellers så blir det nok et DFI hk til på meg ganske snart, mene jeg skal ha nf4 ultra d, ikke sli. delvis fordi jeg ikke skal ha sli oppsett, og fordi jeg ikke har råd til det, da jeg mener at sli er bortkasta så lenge du ikke kjøper 2 av de beste korta på markedet.

Ja det ble mange timer ja,nå har jeg jo ikke hatt disse i kabinettet, da jeg har en liten "testbenk". Dette sparer jeg jo noe tid på,men alikevel det ble uhyggelig mange timer :-) Men som sagt uten Netshop sin eminente service hadde ikke dette vært mulig.

Ja du kan trygt kjøpe det DFI kortet, problemet ser som sagt ut til å begrense seg til 7800 i SLi, en vet jo heller ikke om dette gjelder alle eller bare en serie med kort.

Personelig blir jeg trolig å kjøre Asus en stund . Så får vi se når DFI kommer med ny rev av kortet .

Lenke til kommentar

Er skikkelig i tvil om jeg skal prøve å kjøre SLI med mine

2 Gainward 7800 kort etter alle problemene til Snekker`n...

Har oxo fått HK fra netshop, så det er vel fra samme produksjonen...

Nå begynner det å nærme seg. Er inne i BIOS og skal sette

opp RAID 0 (på DFI -DR). Har koblet til 2 Raptor-disker på SATA 1 og 2,

og 2 Maxtor 250GB SATA-disker (ikke nye) på SATA 3 og 4.

Noen tips om hva jeg må gjøre videre?

Lenke til kommentar
Ja du kan trygt kjøpe det DFI kortet, problemet ser som sagt ut til å begrense seg til 7800 i SLi, en vet jo heller ikke om dette gjelder alle eller bare en serie med kort.

Personelig blir jeg trolig å kjøre Asus en stund . Så får vi se når DFI kommer med ny rev av kortet .

Skulle jeg bygget ny PC pr. i dag, hadde jeg valgt å kjøpe kortet på nytt uten å tenke meg om. Jeg har helt fra starten av vært kjempefornøyd med kortet, og kommer ikke på et eneste problem som har stoppet meg. Har vært trofast som bare ei bikkje kan være, om tro meg på at jeg ikke har vært snill med kortet heller!

Hva angår SLi, så vet vel de fleste hva jeg syns om den saken (les) :p Ikke så aktuelt for en som ikke liker støyende og så alt for effektbrukende maskiner

Men håper uansett du blir fornøyd med Asus`en, tipper du er lei av å gå på postkontoret :thumbup:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Skulle jeg bygget ny PC pr. i dag, hadde jeg valgt å kjøpe kortet på nytt uten å tenke meg om. Jeg har helt fra starten av vært kjempefornøyd med kortet, og kommer ikke på et eneste problem som har stoppet meg. Har vært trofast som bare ei bikkje kan være, om tro meg på at jeg ikke har vært snill med kortet heller!

Hva angår SLi, så vet vel de fleste hva jeg syns om den saken (les) :p Ikke så aktuelt for en som ikke liker støyende og så alt for effektbrukende maskiner

Men håper uansett du blir fornøyd med Asus`en, tipper du er lei av å gå på postkontoret :thumbup:

Jeg husker ikke når disse kortene kom ut, tror det var i jan/feb. Men uansett så fikk jeg av de første kortene som kom til landet og ja det har vært dønn stabilt og jeg har annbefalt det til mange.

Men som dere ser så oppstod mine problemer da jeg tok i bruk SLi og kjørte med 2 stk 7800 kort.

Det er liten tvil om at det er DFI kortene som skaper krøll dette fordi det er nå prøvd 5 stk og 4 forskjellige 780 kort+ 2 typer minne , 3 forskjellige cpuer og 3 stforsyninger. Men uansett kombinasjon så ble det krøll.

Alle de nevnte komponentene er nå prøvd ut på Asus kortet og der kjører alt 100% stabilt.

Det som dermed kan være av stor intresse å få svar på her, er om det gjelder for en bestemt serie eller om det gjelder alle og isåfall hva kan DFI gjøre med dette .

Jeg blir iallefall å avvente til dette blir klart .

Lenke til kommentar
Vente med å koble til lagringsdiskene etter at win er installert..

Hmm.. Gikk ikke helt som planlagt.

Prøvde å installere Windows X64. Etter restart får jeg følgende mld:

Windows could not start because of a computer disk hadrware configuration problem. Could not read from selected boot disk. Check boot path and disk hardware. Please check the windows documetation about hardware disk configuration and youre hardware reference manuals for additional information.

Har forsøkt å boote fra windows-cd`en, og får beskjed om at windows allerede er installert. På samme disken er det plutselig 8MB upartisjonert.. Jeg registrerte heller aldri at Windows ble installert. Hva er galt? Og hvordan fikser jeg det?

Lenke til kommentar
Det er liten tvil om at det er DFI kortene som skaper krøll dette fordi det er nå prøvd 5 stk og 4 forskjellige 780 kort+ 2 typer minne , 3 forskjellige cpuer og 3 stforsyninger. Men uansett kombinasjon så ble det krøll.

Alle de nevnte komponentene er nå prøvd ut på Asus kortet og der kjører alt 100% stabilt.

Det som dermed kan være av stor intresse å få svar på her, er om det gjelder for en bestemt serie eller om det gjelder alle og isåfall hva kan DFI gjøre med dette .

Jeg tror deg når du sier at det kan være et problem med 7800 og SLi!

DFI, Asus og alle de andre satt til side. Jeg er veldig spent på resultatene til Sapphire kortene som er på vei (hovedkortene altså). Jeg har stor tro på disse. Virker som et kort som kunne passe meg :) Men blir ikke å kjøpe med mindre det slår DFI kortet med stooor margin. Kan nemlig ikke huske et kort jeg har hatt det like mye gøy med som det jeg har nå :thumbup:

Har heller ikke opplevd "cold-boot issue", og jeg har brukt 4V jumperen ofte.. jeg må vel være født under en lykkestjerne ;)

Fikk også kortet mitt i jan/feb

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Jeg tror deg når du sier at det kan være et problem med 7800 og SLi!

DFI, Asus og alle de andre satt til side. Jeg er veldig spent på resultatene til Sapphire kortene som er på vei (hovedkortene altså). Jeg har stor tro på disse. Virker som et kort som kunne passe meg :) Men blir ikke å kjøpe med mindre det slår DFI kortet med stooor margin. Kan nemlig ikke huske et kort jeg har hatt det like mye gøy med som det jeg har nå :thumbup:

Har heller ikke opplevd "cold-boot issue", og jeg har brukt 4V jumperen ofte.. jeg må vel være født under en lykkestjerne ;)

Fikk også kortet mitt i jan/feb

ja da kan du jo låne meg det en liten stund, så kan jeg teste det i SLI :tease:

Neida,men jeg måtte vel være under den samme "lykkestjerna" helt til jeg satte opp SLi,for som sagt jeg kjørte det første DFI kortet mitt på maks på det meste og det gikk som en klokke, derfor er det synd at dette skjedde .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...