Ostepølsa Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Det hovedkortet der er vel ikke det beste for VX RAM'en din. Lenke til kommentar
apwr Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Det hovedkortet der er vel ikke det beste for VX RAM'en din. Han skal jo bruke en OCZ DDR Booster. Da har han jo omlag 3,7V til disposisjon, noe som burde holde i lange baner, selv for "VX" ram. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Nå har jeg fått det ene DFI kortet opp å ga,men for hvor lenge vet jeg ikke. Men ting begynner å bli mer og mere mystisk. For denne hangen koblet jeg opp to stforsyninger på kortet, den ene til grafikkortet + den flate 4 pinskontakten på kortet, denne stforsyningen jumpstartet jeg. Så tok jeg den andre stforsyningen på resten og fyrte opp. Det rare er at før dette prøvde jeg med dem enkeltvis uten res, men nå etter at kortet har startet en gang kan jeg bruke bare en stforsyning og det er uansett hvilken av dem . Er det noen som har en rimelig forklaring på dette ?? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Det hovedkortet der er vel ikke det beste for VX RAM'en din. Han skal jo bruke en OCZ DDR Booster. Da har han jo omlag 3,7V til disposisjon, noe som burde holde i lange baner, selv for "VX" ram. Støtter det booster da? Syntes jeg husker å ha lest i en test at det ikke gjorde det. Eller var det deluxe-utgaven? Edit: Det var deluxe ja.. Endret 10. august 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Måtte sette opp chipset spenningen til 1,6V for å få kortet stabilt på 300htt. Men nå har jeg ingen lyd lengre, lar det seg fikse? Må jeg skaffe meg eget lydkort? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Nå koblet jeg over til SLI med to stforsyninger og to nye 7800GTX kort og da tryna hk igjen og vil ikke starte mer selv i non SLI Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Det hovedkortet der er vel ikke det beste for VX RAM'en din. Han skal jo bruke en OCZ DDR Booster. Da har han jo omlag 3,7V til disposisjon, noe som burde holde i lange baner, selv for "VX" ram. Støtter det booster da? Syntes jeg husker å ha lest i en test at det ikke gjorde det. Eller var det deluxe-utgaven? Edit: Det var deluxe ja.. Det som gjør at de sier disse ikke støtter forskjellige kort er vel rett og slett at disse kortene har 24 pins kontakt,men har du en stforsyning der de siste 4 pinnene er avtagbare er dette ikke noe problem da er det vel bare å sette dem ved siden av overgangen. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Klokket ned til 250htt og standard spenning, fremdeles ingen lyd. Det har da virket fint før, helt til jeg måtte sette opp chipset spenningen Skal prøve med et lydkort nå! Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Er DFI Lanparty SLI-DR ubrukelig på SLI? Sitter med et her og er strålende fornøyd med kortet (kjører ikke SLI). Trodde dette var et gromkort jeg... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Det ser ut til at det ikke er noe galt med pc'n. Derimot er det ett eller annet med anlegget mitt som har skjært seg, mistenker delefilteret, men det er bare gjetting. Lenke til kommentar
type_o_negative Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Er DFI Lanparty SLI-DR ubrukelig på SLI? Sitter med et her og er strålende fornøyd med kortet (kjører ikke SLI). Trodde dette var et gromkort jeg... Vel, de fleste rekorder i 3d mark er satt med det kortet, så ubrukelig er det ikke... Endret 10. august 2005 av type_o_negative Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Mange her har systemer som vriker mens andre sliter med å få i gang systemet sitt, skal ikke hinte direkte til deg da Snekker'n Får håpe jeg får noen oppdateringer på Asus korte i morgen. Premium korte scorer 130poeng mere i 3dmark en Delux men, ellers så er korte 97% likt. Venter på den nye Rev. av Nforce 4 SLi eller Crossfire. Lenke til kommentar
Mr.Fosli Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Noen som har opplevd at man ikke kan komme inn i bios under oppstart? Trykker på delete knappen for å komme inn i bios men hk bare fortsetter uten å laste inn biosen. Jeg har ultra-D kortet. Nå har jeg koblet ut strømkontankten og jeg prøver igjen imorgen, hvis ikke så tar jeg clear cmos (og kansje en bios oppgradering, er det vits å oppdatere biosen fra 510-3 til en nyere en?). Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Mange her har systemer som vriker mens andre sliter med å få i gang systemet sitt, skal ikke hinte direkte til deg da Snekker'n Får håpe jeg får noen oppdateringer på Asus korte i morgen. Premium korte scorer 130poeng mere i 3dmark en Delux men, ellers så er korte 97% likt. Venter på den nye Rev. av Nforce 4 SLi eller Crossfire. Gjør jo ingenting om du hinter til meg, for jeg har jo virkelig slitt. Men det rare er at jeg kjøpte mitt første DFI kort med det samme disse kom ut og det fungerte fint helt til jeg nå skulle prøve sli i tillegg viser det seg at alle kortene Netshop har sendt opp oppfører seg på samme måte . Alt ok helt til en setter dem i sli og da tar de kveld. Lenke til kommentar
Eagleizer Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Mange her har systemer som vriker mens andre sliter med å få i gang systemet sitt, skal ikke hinte direkte til deg da Snekker'n Får håpe jeg får noen oppdateringer på Asus korte i morgen. Premium korte scorer 130poeng mere i 3dmark en Delux men, ellers så er korte 97% likt. Venter på den nye Rev. av Nforce 4 SLi eller Crossfire. Gjør jo ingenting om du hinter til meg, for jeg har jo virkelig slitt. Men det rare er at jeg kjøpte mitt første DFI kort med det samme disse kom ut og det fungerte fint helt til jeg nå skulle prøve sli i tillegg viser det seg at alle kortene Netshop har sendt opp oppfører seg på samme måte . Alt ok helt til en setter dem i sli og da tar de kveld. Hvor mange kort har du brukt opp? Hvem har produsert skjermkortene? Noen som har DFI Lanparty nF4 SLI-DR og får det til å fungere med 2 stk. Gainward GeForce 7800GTX? Sitter her og kobler opp PC`en, og begynner å bli nesrvøs for at den ikke vi funke... Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Mange her har systemer som vriker mens andre sliter med å få i gang systemet sitt, skal ikke hinte direkte til deg da Snekker'n Får håpe jeg får noen oppdateringer på Asus korte i morgen. Premium korte scorer 130poeng mere i 3dmark en Delux men, ellers så er korte 97% likt. Venter på den nye Rev. av Nforce 4 SLi eller Crossfire. Gjør jo ingenting om du hinter til meg, for jeg har jo virkelig slitt. Men det rare er at jeg kjøpte mitt første DFI kort med det samme disse kom ut og det fungerte fint helt til jeg nå skulle prøve sli i tillegg viser det seg at alle kortene Netshop har sendt opp oppfører seg på samme måte . Alt ok helt til en setter dem i sli og da tar de kveld. Hmm... der kom du med noe nyttig, har du prøvd korta med fks 2x6800Gt /ultra i SLi? Det kan være en tanke å få gjort...får vis det går så er det noe med 7800GTX korta i SLi å ikke korte i seg selv. Får korte fungerte jo Strålende med ditt X850XT PE kort.. å fungerte bra med 1x7800GTX, men med SLI så er det liksom bare helt ut av kontroll. prøve med noen 6800kort. Vis det virker så er 7800 i sli som er syndebokken. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Vel nå har jeg ikke 6800 kort, men jeg får som sagt et Asus hk i morgen(dag) så får vi se om kortene kjører der. Jeg har nå prøvd 4 stk 7800 GTX og det nytter bare ikke og det rare er at etter at maskinen har tryna i SLi vil den heller ikke starte med et kort. Ja det er riktig at DFI kortet fungerte utmerket med 850 kortet , det gjorde det jo med ett 7800 også,problemene startet da jeg kjørte SLi. Har vært hos en kompis og prøvd begge stforsyningene på hans maskin,desverre har han agp port så vi fikk ikke prøvd kortene,men stforsyningene oppførte seg 100% stabilt der. Og som sagt tidligere misstanken min går mot biosbrikken på DFI kortet Er DFI Lanparty SLI-DR ubrukelig på SLI? Sitter med et her og er strålende fornøyd med kortet (kjører ikke SLI). Trodde dette var et gromkort jeg... Nei jeg sier ikke at de er ubrukelig,dette har vært et svært stabilt kort siden jeg kjøpte det første for mange mnd siden. Men det er SLI delen som ser ut for å være problemet og jeg er ikke den eneste med problemer, men det ser ut som disse problemene arter seg forskjellig alt ettersom. hos meg er det hk som kneler hos noen har minnebrikkene tatt kveld og hos andre har grafikkortene røket, så det ser desverre ikke ut som om jeg er alene Endret 11. august 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Hvor mange kort har du brukt opp? Hvem har produsert skjermkortene? Noen som har DFI Lanparty nF4 SLI-DR og får det til å fungere med 2 stk. Gainward GeForce 7800GTX? Sitter her og kobler opp PC`en, og begynner å bli nesrvøs for at den ikke vi funke... Har kverket 5 HK. Sitter her med 2x 7800 GTX merke POV og 2 x 7800 GTX merke Gigabyte og problemet er det samme uansett hvilke jeg bruker. Få igang din maskin og kjør noen tester feks PcMark 05 så får vi se om din fungerer . Endret 11. august 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Obix Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Tenkte bare å nevne at selv har jeg kjørt SLI-DR med XFX 6800GT i SLI uten problem Det vil vel da si at SLI-DR i SLI modus fungerer (men ikke med 7800 GTX?). Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Tenkte bare å nevne at selv har jeg kjørt SLI-DR med XFX 6800GT i SLI uten problem Det vil vel da si at SLI-DR i SLI modus fungerer (men ikke med 7800 GTX?). Om det er tillfelle så hva kan da være årsaken?? Bios?? strømbroer?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå