Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Nesten rart at netshop vil sende deg mer utstyr nå :p

Det er vel ikke rarere enn at de ønker svar på dette problemet de også,samtidig som de vet at varene behandles 100% forsiktig.

Feilvarene er det jo garantien som dekker,dvs produsenten.

I siste innstans vil jo produsenten også nyte godt av at feil/konflikter på deres produkter blir funnet.

Jeg vet, jeg vet! Det var egentlig bare tull ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm...

Fikk flere poeng i 3d mark med 2x256 i dual enn med 256 og 512 i single...

 

Tror jeg skal kjøpe meg ny ram da!

 

Hvilken type er å anbefale til dette kortet?

Pc3200???

Lurer på denne jeg da

https://prisguiden.no/produkt/2572

Men er CAS lanetcy 2.5 for mye?

Eg brukte den rammen der i min gamle maskin, og den funker bra den :yes: Men er du en skikkelig overklokker så bør du gå for en litt annen type ram f .eks Corsair xms ram, klokker bra og er billig.

Lenke til kommentar

Det som er litt dumt er at jeg nå har

TwinMos Pc3200 en på 256mb som jeg skal selge og en på 512mb.

Da tenkte jeg at hvis jeg kjøpte en 512mb til så fikk jeg 1024mb i dual!

for bare 400kr.

 

Hvis jeg skal kjøpe slik crosair ram så må jeg vel over 1000kr for å få 1024 til mitt system.

Men er det så stor forskjell at det er verdt over 600kr ekstra?

 

Og har CAS latency mye å si?

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar
Det som er litt dumt er at jeg nå har

TwinMos Pc3200 en på 256mb som jeg skal selge og en på 512mb.

Da tenkte jeg at hvis jeg kjøpte en 512mb til så fikk jeg 1024mb i dual!

for bare 400kr.

 

Hvis jeg skal kjøpe slik crosair ram så må jeg vel over 1000kr for å få 1024 til mitt system.

Men er det så stor forskjell at det er verdt over 600kr ekstra?

 

Og har CAS latency mye å si?

Hvorfor selger du ikke alle brikkene dine?

 

Etterpå kjøper du deg 2*512MB=1GB med Twinmos SpeedPremium PC3500 til 1200kr. og overklokker disse til f.eks. 250MHz på 2 2 2 5 1 T

Lenke til kommentar

Hvorfor kjøper dere disse dyre strømforsyningene gutter?

 

Min målemetode for strømforsyninger er kanskje litt sånn på kanten , men jeg har som pekepinn å kjenne på tempen på lufta som kommer ut av PSU. :cool:

 

Lunka luft = No sweat! :!:

 

Hadde en Intel Prescott engang , da var lufta så varm at jeg steke pølser bakom PC'n!:):hrm:

 

Bare for å nevne det , jeg har en 350W Fortron Source med 120mm vifte som kosta meg 295,- på www.pcustyr.no

 

Med mitt system overklokka til 2940Mhz , 3 harddisker , 4x120mm vifter , DVD, audigy2 , trådløst nettverk og et 6800GT overklokket til 400/1200 så leverte PSU sånn passe lunken luft(jada , litt varemere enn normalt) under prime testing , og 3dmark.

 

Altså , jeg mener at denne strømforsyningen ikke skulla hatt noen større problemer med et GFX kort til i SLI.

 

Lurer bare på hvorfor dere punger ut så mye penger for 500W++ strømforsyninger?

Er det verdt det?

 

-------------------------

DFI kortet mitt er nå solgt! :ohmy:

Byebye , 2940Mz :ermm:

Lenke til kommentar
Har noen av dere fulgt med på PSU-testen til Toms Hardware ? Så vidt jeg husker var en OCZ Powerstream 600 W PSU en av de som knelte under testingen. Nå har de fått eksemplar nummer to til testing fra OCZ.

Har kikket litt på den ja,men er ikke sikker på hva som var årsaken til at den tok kveld .

må bare si det begynner å bli vanskelig å velge stforsyning når en kommer opp i slike systemer som dette med SLI.

I morgen får jeg nye grafikkort og da får vi vel det endelige svaret om det er de eller stforsyningene som tuller det til, eller om det er en kombinasjon :hmm:

Lenke til kommentar
Hvorfor kjøper dere disse dyre strømforsyningene gutter?

 

Min målemetode for strømforsyninger er kanskje litt sånn på kanten , men jeg har som pekepinn å kjenne på tempen på lufta som kommer ut av PSU. :cool:

 

Lunka luft = No sweat! :!:

 

Hadde en Intel Prescott engang , da var lufta så varm at jeg steke pølser bakom PC'n!:)  :hrm:

 

Bare for å nevne det , jeg har en 350W Fortron Source med 120mm vifte som kosta meg 295,- på www.pcustyr.no

 

Med mitt system overklokka til 2940Mhz , 3 harddisker , 4x120mm vifter , DVD, audigy2 , trådløst nettverk og et 6800GT overklokket til 400/1200 så leverte PSU sånn passe lunken luft(jada , litt varemere enn normalt) under prime testing , og 3dmark.

 

Altså , jeg mener at denne strømforsyningen ikke skulla hatt noen større problemer med et GFX kort til i SLI.

 

Lurer bare på hvorfor dere punger ut så mye penger for 500W++ strømforsyninger?

Er det verdt det?

Skal jeg garantere at den ikke hadde klart. Greit nok at du kanskje har vært heldig med den PSU'en din, men hjelper ikke å tro på eventyr heller. Jeg kjørte mitt gamle oppsett 3500+, 1GB RAM, X800XTPe, 3xHD, 4xvifter på en lik 350w som du nevnte, å både overklokken, å stabiliteten ble bedre når jeg byttet til større PSU.

 

Å tro at en 350w drar ett heftig overklokket A64 system med SLI er som å tro på rosa elefanter gutten min. Hadde det ikke vært nødvendig med dyr PSU, så hadde jeg da ikke brukt penger på det heller ;)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Skal jeg garantere at den ikke hadde klart. Greit nok at du kanskje har vært heldig med den PSU'en din, men hjelper ikke å tro på eventyr heller. Jeg kjørte mitt gamle oppsett 3500+, 1GB RAM, X800XTPe, 3xHD, 4xvifter på en lik 350w som du nevnte, å både overklokken, å stabiliteten ble bedre når jeg byttet til større PSU.

 

Å tro at en 350w drar ett heftig overklokket A64 system med SLI er som å tro på rosa elefanter gutten min. Hadde det ikke vært nødvendig med dyr PSU, så hadde jeg da ikke brukt penger på det heller 

 

hehe , jeg har lest mange eventyr , men ikke med rosa elefanter.

 

Ja det er godt mulig jeg tar feil , det vil ikke være første gangen! ;)

Jeg har jo ikke noen erfaringer med å belaste PSU over dette.

 

Men jeg synes bare 600W er forferdelig mye for en PC. Det hadde vært spennende om noen kunne tatt ett tangamperemeter og målt strømmen(Ampere og Watt) som PSU trekker på full load.

 

men for å få sagt det : jeg vil helst ikke være gutten din! :!:

Endret av dkvam
Lenke til kommentar
Håper på å bli ferdig med denne kjøleren i morgen (bilde)

 

Tar du betalt for å lage slike kjølere eller? jammen har du peiling på ka du driwe med, det må vere sikkert:thumbup:

Har desverre ikke tid til å serieprodusere disse :no: Mange som har PM`et meg ang. den saken på XS og andre forum. Saken er den at jeg bruker 3 arbeidstimer pr. kjøler og jeg jobber opptil 80 timer i uka på den "vanlige" jobben min. Så har ikke allverdens av tid til sånt..

 

Skulle jeg solgt en ville stk.prisen blitt stygg. 1000kr.

 

Grunnen til at jeg bygget en ny var mest fordi un0kai har spurt om å få låne en kjøler av meg senere i høst, blir kanskje brukt i kombinasjon med en skummel kjølesak :D Og mer vil jeg ikke si om den saken nå.. Den som lever vil sikkert få se ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...