Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Altså den fungerer uansett bare ikke belastningen øker over ett visst punkt. Har nå en Thermaltake 680W i og alt går som smurt, denne støyer dog litt mer enn OCZèn.

Har ikke testet den OCZ PSU med SLI, men har testet den 680w Thermaltake PSU'en. Kjørte den når jeg hadde SLI opp å gikk i maskinen min. Kjører akkurat nå en 480w Thermaltake, men også bare ett 7800GTX kort. Min erfaring med disse PSU'ene er dette.

 

Med høy overklokk på FX55 min (opp mot 1.7v) å også høy overklokk på begge 7800GTX kortene, så endte 680w med å slå seg av. Virket rett å slett som den ikke klarte belastningen. Skal sies at systemet sikkert dro noe sinnsykt med strøm også da. Jeg synes også denne PSU støyet noe veldig, så når jeg ente opp med å bare kjøre ett kort, så byttet jeg til 480w istedet. Denne er mye mer støysvak. Her er det samme problemene. Med CPU på stock, kan jeg klokke skjermkortet som bare det uten noen problemer. Men i det jeg begynner å overklokke CPU'en også, så blir det tullball. Trenger ca 1.65v for å få FX min stabil på 2.8GHz. Her kan den Prime så lenge jeg vil, også uten at PC'en slår seg av. Men idet jeg setter på en looping av f.eks 3DMark så slår den seg av etter en stund. Det samme gjelder hvis jeg spille en stund. Tilbake på stock, så er problemet helt borte. PSU klarer altså å levere nok strøm til CPU'en så lenge VGA ikke drar noe. Bare for morro, så satt jeg volten opp til 1.7v å satte igang Prime. Da slo PC seg av etter en stund. Så det jeg har funnet ut er dette. Thermaltake har fine Watt de viser til, men de er ikke akkurat så veldig kraftige. Jeg kommer ihvertfall til å bytte ut min med noe kraftigere. Å måtte kjøre CPU på stock, når jeg vet den er god for mye mer takler jeg enkelt å greit ikke :)

Lenke til kommentar

Hadde eg vert deg ville eg abre ha lasta ned den BIOs som er linka til på forruge siden, den gjorde ihvertfall slik at eg kunne få dual på mine corsair ram. kansje det funker på deg også til tross for at du har ulik ram :yes:

 

Bare husk å stille alt tilbake til de orginale instillingene i BIOS før du flasher.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å flashe Bios'en, men jeg ville gjerne sett at det ble riktig.

Så hvor står det hvilken Bios versjon man har på den boot screenen?

 

Og hvordan låser jeg rammen på en Mhz i dett kortet?

Hva bør Mhz egentlig stå på med Pc3200 ram uten kjøling?

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar
Jeg har prøvd å flashe Bios'en, men jeg ville gjerne sett at det ble riktig.

Så hvor står det hvilken Bios versjon man har på den boot screenen?

 

Og hvordan låser jeg rammen på en Mhz i dett kortet?

Hva bør Mhz egentlig stå på med Pc3200 ram uten kjøling?

Bruk pause knappen, da vil bilde fryse og ikke gå videre før du trykker en knapp igjen.

 

-Trond

Lenke til kommentar

Hvor lenge var Adam i paradis???

Vel sikkert lengre enn meg for nå har det fjerde oppsettet tatt kveld :cry::cry:

Men gud så glad jeg er for at det er Netshop jeg handler med, for hva gjør de nå, jo etter en del prat pr tlf konkluderer vi med at det er en eller annen konflikt mellom grafikkortene som er årsaken og 2 nye 7800 GTX kort er på tur i posten, de vil være her i morgen tidlig. :thumbup:

 

Vil gjerne se de som slår denne servicen :thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar
Nesten rart at netshop vil sende deg mer utstyr nå :p

Det er vel ikke rarere enn at de ønker svar på dette problemet de også,samtidig som de vet at varene behandles 100% forsiktig.

Feilvarene er det jo garantien som dekker,dvs produsenten.

I siste innstans vil jo produsenten også nyte godt av at feil/konflikter på deres produkter blir funnet.

Lenke til kommentar
Altså den fungerer uansett bare ikke belastningen øker over ett visst punkt. Har nå en Thermaltake 680W i og alt går som smurt, denne støyer dog litt mer enn OCZèn.

Har ikke testet den OCZ PSU med SLI, men har testet den 680w Thermaltake PSU'en. Kjørte den når jeg hadde SLI opp å gikk i maskinen min. Kjører akkurat nå en 480w Thermaltake, men også bare ett 7800GTX kort. Min erfaring med disse PSU'ene er dette.

 

Med høy overklokk på FX55 min (opp mot 1.7v) å også høy overklokk på begge 7800GTX kortene, så endte 680w med å slå seg av. Virket rett å slett som den ikke klarte belastningen. Skal sies at systemet sikkert dro noe sinnsykt med strøm også da. Jeg synes også denne PSU støyet noe veldig, så når jeg ente opp med å bare kjøre ett kort, så byttet jeg til 480w istedet. Denne er mye mer støysvak. Her er det samme problemene. Med CPU på stock, kan jeg klokke skjermkortet som bare det uten noen problemer. Men i det jeg begynner å overklokke CPU'en også, så blir det tullball. Trenger ca 1.65v for å få FX min stabil på 2.8GHz. Her kan den Prime så lenge jeg vil, også uten at PC'en slår seg av. Men idet jeg setter på en looping av f.eks 3DMark så slår den seg av etter en stund. Det samme gjelder hvis jeg spille en stund. Tilbake på stock, så er problemet helt borte. PSU klarer altså å levere nok strøm til CPU'en så lenge VGA ikke drar noe. Bare for morro, så satt jeg volten opp til 1.7v å satte igang Prime. Da slo PC seg av etter en stund. Så det jeg har funnet ut er dette. Thermaltake har fine Watt de viser til, men de er ikke akkurat så veldig kraftige. Jeg kommer ihvertfall til å bytte ut min med noe kraftigere. Å måtte kjøre CPU på stock, når jeg vet den er god for mye mer takler jeg enkelt å greit ikke :)

:hmm: interessant,men ser denne har 3 separate 12V railer,12V 1 brukes til hovedkontakten og 12V 2 til pci express vet ikke om det var slik på den du hadde??

Lenke til kommentar
Snekker`n: Sjekka spenninga i stikk-kontakten? Kan være at det er høy/lav spenning eller spenningsvariabler som ødelegger hardware. Har vært borti det selv.

 

edit: skirveleif :p

Jepp,har hatt elekrtiker her og megget hele systemet ingen feil,har også overspenningsvern på maskinene.

Kan jo nevne en gang til at alle de andre maskinene fungerer prikkfritt,dette er et isolert tilfelle som kun berører denne maskinen og kun når den kjører SLI oppsett.

Lenke til kommentar
:hmm: interessant,men ser denne har 3 separate 12V railer,12V 1 brukes til hovedkontakten og 12V 2 til pci express vet ikke om det var slik på den du hadde??

Her er akkurat de jeg har testet:

 

Thermaltake 680W Denne hadde 3x12v

 

Thermaltake 480W

 

Tenkte jeg skulle teste denne snart, så får vi se om den er noe sterkere.

 

Tagan 580W

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Her er akkurat de jeg har testet:

 

Jepp samme som jeg har.

Rart at den ikke skulle takle dette da. Vel det er vel like rart at ikke OCZèn klarer det, men forhåpentligvis får vi svaret i morgen :-) .

 

Hva med feks 2 stk på 500W, den ene til grafikkortene og den andre til resten :hmm: Det er jo en enkel sak og koble dem sammen slik at begge går over startknappen.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...