Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Når jeg setter en rammbrikke i port 3 eller 4 så piper pc'en bare.

Så jeg må ha rammbrikkene mine i enkelkanal 1 og 2 for at det skal funke.

Hva kan det skyldes?

Oppdater BIOS, eg kan ikkje kjølre dual core på mitt DFI kort, har ikkje orka å finni rett BIOs enda, mne er det noen som har en toppers BIOS til dette korte? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg setter en rammbrikke i port 3 eller 4 så piper pc'en bare.

Så jeg må ha rammbrikkene mine i enkelkanal 1 og 2 for at det skal funke.

Hva kan det skyldes?

Oppdater BIOS, eg kan ikkje kjølre dual core på mitt DFI kort, har ikkje orka å finni rett BIOs enda, mne er det noen som har en toppers BIOS til dette korte? ;)

Nå husker ikke jeg hvilke ram plasser som har hvilke nr, men jeg har dfi hk selv og bruker de to orange slottene og det funker som faen hos meg. Har OCZ platinum 2048. bruker bios 310. Maskinen min hang seg under kjøring av både 3dmark 03 og 05 med original biosen. Men etter oppdatering til 310 var den stabil som et fjell.

Lenke til kommentar

Etter flere dager med problemer og frustrasjon er endelig "problemene" med dette kortet løst.

Alle som har fulgt med her i tråden vet at jeg har fått ødelagt 3 DFI kort på rad, og alle kortene har røket når de har blitt satt opp med SLI.

Nå er imidlertid løsningen på problemet funnet og alle som ønsker å kjøpe DFI kan bare gjøre det :-) Må innrømme at jeg var nære ved å gi opp hele kortet selv, men fordi Netshop stilte 100% opp fortsatte jeg å "forske " på problemet.

I dag mottok jeg kort nr4 og en ny stforsyning fra dem, også dette i express over natten pakke :thumbup:

Spenningen var derfor stor da dette ble montert i testbenken, joda dette startet med et grafikkort akkurat som for,men ville det starte med 2 kort i SLI??

Monterte alt og med skjelvende hånd trykket jeg på startknapen :ohmy: Og joda kortet bootet opp momentant uten problem :)

hentet så frem 2 av de "defekte " kortene og prøvde dem med denne stforsyningen, det første var dødt, men det andre klarte jeg å få liv i .

Det er dermed den nye OCZ powerstream 520W som er syndern her.

Det viser seg at denne fungerer 100% effektivt med ett kort , men om jeg setter inn 2 grafikkort og belastningen øker så skjer det en form for kortslutning i denne.

Det rare er at den ikke kobler seg ut eller gir noen form for tegn på feil og en kan koble den direkte til et annet kort og den fungerer.

Altså den fungerer uansett bare ikke belastningen øker over ett visst punkt.

Har nå en Thermaltake 680W i og alt går som smurt, denne støyer dog litt mer enn oczèn men det får bare våge seg.

Jeg vil nok en gang benytte anledningen til å takke Netshop for en utmerket service og t de stilte opp uten noen betenkeligheter og sendte meg nye produkter i express for å kunne løse problemet.

Helt utrolig service av dem.

 

netshop_logo.jpg

Lenke til kommentar

Så bra at du fikk det til da! :yes:

 

Men nå fant jeg noe negatift med DFI kortetne igjen!

Kortet støtter kun lik type ram brikker for å kjøre dual channel.

Altså må det være samme type, merke og størelse!

 

Dette var dårlig synes jeg siden mitt Asus socket A kort kunne ha to forskjellige størrelser på rammen. Å fortsatt kjøre i dual channel!

 

Kanskje jeg kan bytte med broren min som har en slik brikke jeg trenger da.

 

Men hva er best av:

256 x 256 i dual

eller

256 x 512 i single

?????

:hmm:

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar
Så bra at du fikk det til da! :yes:

 

Men nå fant jeg noe negatift med DFI kortetne igjen!

Kortet støtter kun lik type ram brikker for å kjøre dual channel.

Altså må det være samme type, merke og størelse!

 

Dette var dårlig synes jeg siden mitt Asus socket A kort kunne ha to forskjellige størrelser på rammen. Å fortsatt kjøre i dual channel!

 

Kanskje jeg kan bytte med broren min som har en slik brikke jeg trenger da.

 

Men hva er best av:

256 x 256 i dual

eller

256 x 512 i single

?????

:hmm:

Ehh.. ja selvfølgelig støtter ikke kortet forskjellige minnebrikker i dualchannel :yes:

 

Kan du nevne noen andre nF4 baserte kort som liker dette? Dette er ikke spesielt for DFI :p

Lenke til kommentar
Jeg vil nok en gang benytte anledningen til å takke Netshop for en utmerket service og t de stilte opp uten noen betenkeligheter og sendte meg nye produkter i express for å kunne løse problemet.

Helt utrolig service av dem.

 

netshop_logo.jpg

Netshop har utmerket service ja :thumbup:

 

Tror de fleste andre netshoppene hadde bannet IP`en din og slettet deg fra kundelista allerede etter RMA nr.2 :p

 

Også bra du at slipper å gå over til Asus eller MSI, tror ikke de kortene "egner" seg for de aller hardeste klokkerne, DFI får mye pepper men 90% av XS brukere holder seg fortsatt til kortet, tror ikke dette er uten grunn!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...