Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
OK,har nå hatt en lang og hyggelig samtale med Netshop service, der vi kom frem til en løsning vi nå skal prøve.

Den går ut på at de sender meg opp et nytt DFI hovedkort sammen med en ny strømforsyning, dette for å finne ut om det er der problemet ligger.

Den strømforsyningen jeg får opp er en Thermaltake silent 680W.

Varene sender de som expresspakke noe som vil si at jeg har dem her i morgen.

Stor takk til Netshop for topp sevice nok engang :thumbup:

Jeg hadde en kompis som var dritt forbanna på Abit p.g.a møkkakortene de leverte, dette var på slutten av 90tallet..

 

Han hadde fått tilsammen 3 Abit BH6(klassiker) som alle røyk etter kort tid, da han gikk over til MSI skjedde akkurat samme tingen.. Det var strømforsyningen hans som hadde ødelagt alle kortene :p

Lenke til kommentar
OK,har nå hatt en lang og hyggelig samtale med Netshop service, der vi kom frem til en løsning vi nå skal prøve.

Den går ut på at de sender meg opp et nytt DFI hovedkort sammen med en ny strømforsyning, dette for å finne ut om det er der problemet ligger.

Den strømforsyningen jeg får opp er en Thermaltake silent 680W.

Varene sender de som expresspakke noe som vil si at jeg har dem her i morgen.

Stor takk til Netshop for topp sevice nok engang  :thumbup:

Jeg hadde en kompis som var dritt forbanna på Abit p.g.a møkkakortene de leverte, dette var på slutten av 90tallet..

 

Han hadde fått tilsammen 3 Abit BH6(klassiker) som alle røyk etter kort tid, da han gikk over til MSI skjedde akkurat samme tingen.. Det var strømforsyningen hans som hadde ødelagt alle kortene :p

Det er dette vi skal skjekke nå,men det er rart at det skjer kun i SLI oppsett.

Snakket med en på Netshop som mente at det kunne være et fenomen i stforsyningen som bare opptrådte ved høy belsatning.

Svaret får vi vel i morgen da jeg fyrer opp hk nr 4 :cry:

Lenke til kommentar

JIPPI!!!!!!!!!!!!

Fikk til hovedkortet! :dribble:

 

Hviste seg at det skulle være sånn å at ikke viftene skulle slå seg på før cpu'en nådde 25C.

 

Dette burde vell noen her hvist`? :ermm:

 

Men fortsatt et lite prob.

Når jeg setter en rammbrikke i port 3 eller 4 så piper pc'en bare.

Så jeg må ha rammbrikkene mine i enkelkanal 1 og 2 for at det skal funke.

Hva kan det skyldes?

Lenke til kommentar
Ok nå vet jeg det ArcticOC, men hva med festemekanismen? Deler der henter du fra...? (vet du har nevnt det før, men husker ikke hvor nå)

 

ArcticOC kanskje du bør lage en egen tråd om denne chipset kjøleren så folk som meg slipper å måtte mase på deg?

Lag deg to slike metallplater med hull i hver ende. Den ene skal på undersiden av hovedkortet, men husk å isoler siden som skal ligge mot kortet!! Bruk gjerne isolasjonsteip og tynt (2mm) "skum".

 

Den andre skal på toppen av basen til kjøleren. Samme systemet som man fester kjøleblokka på BigWater settet til thermaltake.. skjønner?

 

Hullene i platene bør være ca.4mm, og skruene du bruker for å feste saken er standard M3 20mm lang (husk mutter).

 

Dette skulle være den enkleste og beste måten for å feste kjøleren, holder på å lage samme systemet selv. Tror det blir mer solid enn metoden jeg først brukte!

post-24-1123523416_thumb.jpg

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Dårlig idè?

Vel,vet ikke om du kommer til å tjene noe på det og det spørs om kjølern klarer å kjøle elementet godt nok. I tillegg må du isolere for kondens. :hmm:

Vel, var mest på kødd jeg tok det bildet. Men han duden som satt HTT rekord på 500MHz extremtkjølte chipsettet. Men sånne ting er mest for "show" og alt for upraktisk til daglig bruk :no:

Lenke til kommentar
Takk ArcticOC. Nå skjønner jeg det. Nå må jeg bare avtale tid og sted, som kan ta litt tid (min far...uhh)  ;)

Bare husk at det IKKE er lett å kutte så tynt metall med maskiner!! Det er alltid fare for at verktøyet du bruker kan hekte seg fast å rive i stykker deler av kjøleren.

 

Personlig bruker jeg en sirkelsag som er spesialdesignet til kutting av metallprofiler, jeg får et extremt nøyatig kutt, men dette er liksom ikke verktøy man finner i garagen til vanlige folk. Jeg har lang erfaring i å jobbe med metall, men synes det var like skummelt å kutte kjøleren andre gang jeg gjorde dette, man må være veldig forsiktig og ta seg good tid. Nevner igjen "hekting", tynnplater og maskiner er ikke så lett!! Kuttemaskinen jeg bruker har en "skrustikke" påmonert, og for guds skyld.. IKKE prøv å holde fast kjølerne for hand i en vanlig sirkelsag.. for da kan man for ende opp med å få "funky" og spesialdesignet datautstyr gratis fra HJELPEMIDDELSENTRALEN :no: ja.. du forstår sikkert ;)

 

Gjør du jobben for hand er det mindre risiko for å ødelegge, men du får ikke et like rent og rett kutt. To timer med en metallsag skulle ha gjort jobben.

 

..hmm, tror ikke vinkelsliper heller skulle vært for å forakte :hmm:

 

Uansett hvliken metode man bruker, må du nok forberede deg på å pusse kutt kantene med sandpapir, dette pga at aluminium er et veldig mykt metall og man får sjeldent pene kanter i kuttene. Puss med papir P240,da går det fort og blir bra

 

Kutteren jeg bruker

1434image.jpg

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...