Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grunnen til at ikke jeg valgt Asus var pga.

Ikke Pci-E 4x port

<...>

Hva kan man egentlig bruke den porten til nå for tiden.. Er det noe særlig utvalg av PCIe-4x kort i norske nettbutikker? Eller er det bare "fremtidssikkerhet" (som om man har tenkt å beholde hovedkortet i flere år).

Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 07/08/2005 : 21:57

  QUOTE (Heineoen @ 07/08/2005 : 20:42)

Grunnen til at ikke jeg valgt Asus var pga.

Ikke Pci-E 4x port

<...> 

 

 

Hva kan man egentlig bruke den porten til nå for tiden.. Er det noe særlig utvalg av PCIe-4x kort i norske nettbutikker? Eller er det bare "fremtidssikkerhet" (som om man har tenkt å beholde hovedkortet i flere år). 

Tja, det samme kan vel sies om Pci-E 1x, har hatt det godt over et år her nå, og fortsatt kan jeg ikke se at det er så mye og få kjøpt som passer i den sloten...

Virker på meg som HK produsentene er litt i utakt med produsenter av utstyr.

 

Asus kortet er jo forøvrig ikke en reell konkurent når det gjelder ekstremklokking. Og det er vel ikke helt problemfritt det heller. Men hvis man ikke har noe særlig erfaring blir kanskje alle muligheten med DFI mer forvirrende enn nyttig?

Men gresset er vel uansett alltid grønnere på andre siden når noe ikke virker skikkelig :)

Lenke til kommentar
Jeg har i hverfall tenkt det!

Har jo 3 Pc'er så.

 

Men en ting.

Så at en Bios oppdatering inneholdt:

Enhanced the support of Athlon 64 in version E3(Venice), E4(San Diego).

 

Jeg har jo 3200+ Venice.

Kan det være derfor den ikke starter?

Om du bruker Bios 310 så skal den fungere 100% oppdaterte nå til 623-3 og gikk ned i ytelse.

Lenke til kommentar
Altså, jeg hvet ikke hva jeg bruker siden jeg ikke får starte, så jeg hvet ikke hvilken Bios jeg bruker.

Er 310 den som kommer orginalt med kortet?

 

Ps. bruker intilvidere en 300w PSU.

Kan dette være grunnen til mine problemer?

Selv om jeg bare har koblet til skjermkort og Cpu?

Nei det er det ikke,den som kommer med er eldre.

Men kortet skal starte med den som er med uansett hvilken cpu du har, dette har jeg prøvd ut på mitt og det starter med både 3200,3500,3700,4000 og x2 4200.

Men etter at du har fått det igang er det lurt å skifte bios for at alt skal fungere perfekt.

Lenke til kommentar
VEL VEL; så var den gleden over ser det ut til, mitt 3dje DFI kort klarte et døgn så tok det kveld på nøyaktig samme vis som det foregående.

Dette begynner mildt sagt å bli latterlig :wallbash::wallbash::wallbash:

Ja nei nå begynner eg å lure kraftig her, ka du egntlig finner på å gjøre me de stakkars kortene :dontgetit: Må nesten få lov til å spørre ;)

Lenke til kommentar

Jeg har to stk 7800GTX kort, begge er prøvd på maskinen enkeltvis.

Når jeg så setter dem opp som SLI(og ja jeg vet hvordan) så melder problemene seg, etter kort tid låser maskinen seg og hk nekter å boote opp igjen,etter lysene på hk har jeg defekt cpu, dette er bare tull den er testet og ok(har forresten 3 forskjellige) Det er heller ikke mulig å starte opp med kun et grafikkort.

Begge disse grafikkortene kjører problemfritt på Asus hk.

Nei jeg har ikke for lite strøm , har en 500W og en 520W stforsyning.

 

Det jeg dermed begynner å lure på er om der er feil med SLI delen på DFI sine kort :hmm:

 

 

På dette kortet fungerer alt perfekt.

Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16

 

I281745.jpg

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...