Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke mindre enn 3 venner som har samme Ultra-D`en og ingen har hatt noen problemer med kortene sine!  :)

Betyr sikkert ikke noe, men hva slags skjermkort har de du kjenner som har ultra D. Jeg har bestillt Gainward geforce 7800GTX. Men tiden vil jo vise. skal få satt sammen mitt på mandag.

X800XL, og to 6600GT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fy faen begynner og bli litt nervøs nå siden jeg har bestillt et DFI lanparty NF4 Ultra-D

 

Håper inderlig ikke jeg får en haug av problemer med det.

Eg har det kortet, fikk pc`r min her i forrige uke og den funker fett, etter en BIOS flash vel å merke. For HK nektet plent å godta min nye Corsair xms pc3200 ram, noe som førte til at XP ikkje ville installere. Så eg måtte bruke min gode game Twinmos ram, da blei det fart på sakene. Men etter en BIOS flash funka nye rammen som pokker :thumbup:

Hehe bra jeg har 1 gig med twinmos ram fra den gamle maskinen da.

:D

Lenke til kommentar
Fy faen begynner og bli litt nervøs nå siden jeg har bestillt et DFI lanparty NF4 Ultra-D

 

Håper inderlig ikke jeg får en haug av problemer med det.

Eg har det kortet, fikk pc`r min her i forrige uke og den funker fett, etter en BIOS flash vel å merke. For HK nektet plent å godta min nye Corsair xms pc3200 ram, noe som førte til at XP ikkje ville installere. Så eg måtte bruke min gode game Twinmos ram, da blei det fart på sakene. Men etter en BIOS flash funka nye rammen som pokker :thumbup:

Hehe bra jeg har 1 gig med twinmos ram fra den gamle maskinen da.

:D

Akkurat nå kjører jeg med 2x512MB (speed premium 3500) + 2x512 (OCZ VX4000) = 2GB totalt på CAS 2 2 2 6 2T på 225MHz (3,2Volt)

 

Gikk helt fint å mixe de brikkene :) Fryktet det skulle nekte å boote

 

DFI kortene er litt sære på RAM ja, men jeg tror mye er brukerfeil (BIOS)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Fy faen begynner og bli litt nervøs nå siden jeg har bestillt et DFI lanparty NF4 Ultra-D

 

Håper inderlig ikke jeg får en haug av problemer med det.

Eg har det kortet, fikk pc`r min her i forrige uke og den funker fett, etter en BIOS flash vel å merke. For HK nektet plent å godta min nye Corsair xms pc3200 ram, noe som førte til at XP ikkje ville installere. Så eg måtte bruke min gode game Twinmos ram, da blei det fart på sakene. Men etter en BIOS flash funka nye rammen som pokker :thumbup:

Hehe bra jeg har 1 gig med twinmos ram fra den gamle maskinen da.

:D

Akkurat nå kjører jeg med 2x512MB (speed premium 3500) + 2x512 (OCZ VX4000) = 2GB totalt på CAS 2 2 2 6 2T på 225MHz (3,2Volt)

 

Gikk helt fint å mixe de brikkene :) Fryktet det skulle nekte å boote

 

DFI kortene er litt sære på RAM ja, men jeg tror mye er brukerfeil (BIOS)

Har du prøvd strammere timing enn dette? jeg har litt heftigere timing på 2.45Ghz.

Lenke til kommentar

Vel,nå har kortet stått strømløst siden i går og det booter fortsatt ikke opp, så det må nok erkleres for dødt ja .

Biosen har ikke noe med dette å gjøre for da det var såpass at jeg fikk kortet til å fungere så ble bios opdatert.

Problemet har som sagt vært at det ikke tålte at en flyttet på noen komponenter, et pussig fenomen iallefall og jeg har aldri oplevd noe lignende på noe hovedkort i min tid :hmm:

 

Edit: Alle komponentene jeg bruker er nå prøvd på et MSI kort og de fungerer perfekt.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Vel,nå har kortet stått strømløst siden i går og det booter fortsatt ikke opp, så det må nok erkleres for dødt ja .

Biosen har ikke noe med dette å gjøre for da det var såpass at jeg fikk kortet til å fungere så ble bios opdatert.

Problemet har som sagt vært at det ikke tålte at en flyttet på noen komponenter, et pussig fenomen iallefall og jeg har aldri oplevd noe lignende på noe hovedkort i min tid :hmm:

 

Edit: Alle komponentene jeg bruker er nå prøvd på et MSI kort og de fungerer perfekt.

Høres jo helt sykt ut det kortet der ja :roll: Har sett mye rart i mitt hardware liv, men det der håper eg at eg slipper å se :thumbup:

Lenke til kommentar
jeg kjøpte 2 gig med OCZ platinum 2*1 gig brikker. De bør da passe til dfi kortet.

 

EDIT: De som var på tilbud hos netshop for en uke siden.

Jeg har samme brikker og DFI SLI DR kortet, og dette funker utmerket med 623-3 BIOS'n. (har ikke testet andre BIOS'er)

Eg har DFI ULTRA-D og samme bios som Betroz! Funker knirkefritt! RAM brikkene ville til og med klokke litt! 250MHz CL3-3-3-8! :thumbup:

Lenke til kommentar
vx brikkene kan du sikkert dra opp til 250-60+ med stramme timings mens du må slakke det litt på EL brikkene. men på kortet mitt klokker EL rev2 brikkene bedre(høyere) enn vx.

Ja men VX brikkene på 260 Mhz 2-2-2-5 gir bedre ytelse enn OCZ Rev2 brikkene på 300 MHz 2.5-3-3-7 (eller var det enda høyere?)

Lenke til kommentar
vx brikkene kan du sikkert dra opp til 250-60+ med stramme timings mens du må slakke det litt på EL brikkene. men på kortet mitt klokker EL rev2 brikkene bedre(høyere) enn vx.

Ja men VX brikkene på 260 Mhz 2-2-2-5 gir bedre ytelse enn OCZ Rev2 brikkene på 300 MHz 2.5-3-3-7 (eller var det enda høyere?)

Leste i en test at du måtte opp på 330MHz (TCCD) for å overgå UTT på 268MHz

 

Det variere fra benchmark til benchmark, men sånn i snitt må du veldig høyt med TCCD

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
HELLO, TRENGER HJELP!

 

Når jeg prøver å strate mitt DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D så går det bra en stund, men så går den igjenom debugen å da stopper den på VGA detected.

Altså lyser den siste debug lampa.

Jeg har jo satt inn et skjermkort

 

Hva gjør jeg???

Har du plugget inn ALLE 4 strømtilkoblingene på hovedkortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...