Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke kjørt rammen min på 2T. Har corsair 2048c2 og vil kjøre på 2T for å få høyere OC på dem. kjører nå 241 mhz @ 2,5-3-3-6- 1T , 2,7volt

 

AMDZone klarte de å få disse brikkene til 272mhz @ 3-3-3-8 - 2T

 

Når jeg prøver å sette til 2T uansett hva jeg setter rammen til, kommer jeg ikke inn i windows. Det står bare at jeg mangler en .dll fil, og at jeg må installere den filen på nytt! :no:

 

Er det noen triks jeg må gjøre for å få rammen til å kjøre på 2T? :hmm:

 

edit: Har dfi sli-DR og kjører 3.10p bios hvis det har noe å si.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nizzen for det første så er faktisk ikke 1024MB RAM brikker laget for overklokkere, men for dem som trenger mer minne. For det andre kjører du dine brikker på ganske bra hastighet. For det tredje så er det ikke sikkert de på AMDZone får de brikkene stabile nok til å klare Prime95 over lenger tid. Og stabilitet er faktisk viktigere enn ytelse eller hva...

Lenke til kommentar

kikka igjennom overklokking.no's sin test av ocz pc4000 VX brikker her om dagen, og så at de fikk de stabile på 250mhz med 2-2-2-8 @ "bare 3.2v

 

lurte på om flere av dere har brikker om klarer så mye uten den extra 0.1v'en. hk mitt gir nemlig bare 3.2v og det hadde vært digg å faktisk få utnytta de VX brikkene helt

Lenke til kommentar

Huff å huff,jeg sliter fortsatt med dette jæ*** hovedkortet, jeg skulle flytte en disk og slo av maskinen, for å flytte disken måtte jeg ta ut satakablen, satte den så på plass igjen og ganske riktig, maskinen starter ikke opp igjen, de andre gangene har den startet etter 2-3 timer som tidligere nevnt,men denne gangen ser det ikke ut til at den livner til igjen.

Har vært borti mye rart men dette tar kaka, maskinen er altså 100% stabil når den først har startet opp , men slår en den av og tar ut en kabel (uansett hvilken) og setter den på plass igjen så nekter den å boote :wallbash::wallbash::wallbash:

Lenke til kommentar
Huff å huff,jeg sliter fortsatt med dette jæ*** hovedkortet, jeg skulle flytte en disk og slo av maskinen, for å flytte disken måtte jeg ta ut satakablen, satte den så på plass igjen og ganske riktig, maskinen starter ikke opp igjen, de andre gangene har den startet etter 2-3 timer som tidligere nevnt,men denne gangen ser det ikke ut til at den livner til igjen.

Har vært borti mye rart men dette tar kaka, maskinen er altså 100% stabil når den først har startet opp , men slår en den av og tar ut en kabel (uansett hvilken) og setter den på plass igjen så nekter den å boote :wallbash::wallbash::wallbash:

WTF??? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Må jo være noe riv ruskende galt,skall la maskinen stå til i morgen å se om den starter da, men har bestilt et nytt DFI kort,gir det en siste sjans før jeg skifter merke.

Det kan se ut som de har like varierende kvalitet på disse som de hadde på nForce 3 kortene sine, var mange som hadde trøbbel med dem .

 

 

edit, ble du så imponert over ocz psu'en at du bytta ut misten i hovedmaskina?

 

Vel begge to er meget bra stforsyninger. Misten er nok hakket stillere da, så det kan vel være det samme hvilken av disse en bruker, men siden det ble noe krøll på bestillinger satt jeg med en for mye :) derfor solgte jeg Misten.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
lykke til med det nye kortet :)

 

du burde få kvantumsrabatt av dfi snart synes jeg :p

Tja,mulig det :) Det første kortet var det tydeligvis dårlige loddinger på, for om du kom borti en av kablene når kortet var varmt begynte alt å blinke og så slo den seg av, dette skjedde ikke om maskinen hadde stått av lenge å var kald :hmm:

Men det jeg har nå må de jo å lodda fanden selv fast i, for slike fenomen som dette har jeg aldri opplevd og det har passert noen hk mellom hendene mine .

 

Her er jo en verdig arvtaker.

 

539_m.jpg

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Huff å huff,jeg sliter fortsatt med dette jæ*** hovedkortet, jeg skulle flytte en disk og slo av maskinen, for å flytte disken måtte jeg ta ut satakablen, satte den så på plass igjen og ganske riktig, maskinen starter ikke opp igjen, de andre gangene har den startet etter 2-3 timer som tidligere nevnt,men denne gangen ser det ikke ut til at den livner til igjen.

Har vært borti mye rart men dette tar kaka, maskinen er altså 100% stabil når den først har startet opp , men slår en den av og tar ut en kabel (uansett hvilken) og setter den på plass igjen så nekter den å boote :wallbash::wallbash::wallbash:

Vel, alt jeg hører fra dere her på denne tråden om hva som er feil med dette DFi kort gjør meg sprø, begynner å miste troen på DFi korte!

Jeg venter vertfall til rev.2 kommer med Crossfire layout.

 

Vis jeg ikke går får et vassekte Crossfire kort da. Som testene viser så er det korte et hakk kvassere enn Nforce 4... men, jeg skal ikke si så mye før jeg har fått testa det selv.

 

Lykke til Snekker'n!

 

Hørest ut som Djevelen... sitter i bios'n din :p

Lenke til kommentar
Lykke til Snekker'n!

 

Hørest ut som Djevelen... sitter i bios'n din

 

Ja ikke vet jeg hvor han sitter, men en pest og en plage er iallefall dette.

gir som sagt DFI en siste sjans, så blir det MSI eller Asus som får overta,da vet en i det minste hva en får.

 

 

Vis jeg ikke går får et vassekte Crossfire kort da.

 

Vel det blir nok et slik om en tid, iallefall om det holder hva det lover .

Lenke til kommentar

Ser bare mange på DFI forumet som også sliter, jeg lurer også på om kortet ikke liker 7800 grafikkort :hmm:

så andre hadde lignende problemer, dog med 6800 men alikevel .

 

After the 6800 Ultra was inserted, the computer did not boot at all. I then put back my 6600GT but it wouldn't boot again. I tried different RAM sticks but the computer would continiously stall before reaching post with 3 red LEDS lit on the board and without making any beeps through the system speaker.

 

At this point I was confused and exhausted so I decided to completely take apart the computer and rebuild it.

 

The computer still freezes everytime with 3 red LEDS lit on the board. I followed the guide from this forum and reset my CMOS at first for 30 seconds and then for 15 minutes. After both resets, the system still experiences the same problem.

 

Ja ja, godt å ha pentiumen i bakhanden, den starter både i storm og stilla :D

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

det virker på meg som de fleste problemene som dukker opp er på SLI-DR utgaven ikke ultra D eller SLI-D, mene kan jo rett å slett være fordi flest kjøper DR eller at jeg bare tar feil

 

edit: snekkern, hadde du noen som helst problemer (utenom for gammel bios) på dfi kortet ditt da du kjørte ATI? kanskje du kan prøve med et ATI kort å se om du fremdeles har problemer...

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Fy faen begynner og bli litt nervøs nå siden jeg har bestillt et DFI lanparty NF4 Ultra-D

 

Håper inderlig ikke jeg får en haug av problemer med det.

Eg har det kortet, fikk pc`r min her i forrige uke og den funker fett, etter en BIOS flash vel å merke. For HK nektet plent å godta min nye Corsair xms pc3200 ram, noe som førte til at XP ikkje ville installere. Så eg måtte bruke min gode game Twinmos ram, da blei det fart på sakene. Men etter en BIOS flash funka nye rammen som pokker :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...