Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Trenger råd om hvilken bios jeg skal bruke, har nå 310p.

AMD 64 3200+ @2.75GHz

DFI NF4 ULTRA

2x1GB OCZ ( de som var på tilbud, SOM FREMDELES KOSTER DET SAMME! :wallbash: )

gainward 7800gtx

-----------------------------------------------

Er egentlig fornøyd med biosen slik som det er nå, men hvis noen har noen tips så si gjerne ifra, men gi også forklaring!

Til de brikkene bruker du 623-1, den har nyeste NVMM og egner seg best til alt utenom TCCD og UTT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lenniz: Jeg tok ut bios-chipen og sendte den til Netshop for reflashing (den svarte "tang- lignende" saken som kom med kortet er for å ta ut bios-chipen med). De sendte så en reflashet chip tilbake. Tok litt tid, men ellers funket det greit.

Ok, takk. Kan du si meg hvor jeg skal sende det? hvor lang tid det tar? skal jeg snakke med netshop først ?

Lenke til kommentar

Ville vel ringt dem først,men hvorfor ikke sende inn hele kortet og be dem oppdatere bios. Da er du sikret at du ikke skader noe og om det skulle vise seg at det er noe annet som er årsaken, ja da er kortet innsendt og du får nytt. Tar jo samme tiden om du sender bare brikken eller hele kortet .

Lenke til kommentar

Det raskeste er vel å få lånt en Winchester/Newcastle/Clawhammer s939 cpu for å flashe bios med, hvis bios- inkompatibilitet er det eneste problemet. Du kan også sjekke ut www.badflash.com for å bestille en ny bios- chip (du kan velge hvilken bios du vil ha flashet, ganske enkelt). Jeg bestilte en ny bios-chip fra badflash.com, kostet rundt 200kr, så har jeg en backup- bios "just in case".

Det tok bare en ukes tid fra jeg bestilte til jeg hadde chipen i postkassa.

Endret av Frodin
Lenke til kommentar
Trenger råd om hvilken bios jeg skal bruke, har nå 310p.

AMD 64 3200+ @2.75GHz

DFI NF4 ULTRA

2x1GB OCZ ( de som var på tilbud, SOM FREMDELES KOSTER DET SAMME! :wallbash: )

gainward 7800gtx

-----------------------------------------------

Er egentlig fornøyd med biosen slik som det er nå, men hvis noen har noen tips så si gjerne ifra, men gi også forklaring!

Hvor mye klarte du å klokke den OCZ rammen? Altså hvor mange mhz og timings.

Lenke til kommentar
fortsatt ingen som har innstallert daemon tools med hell?

kanskje noen som har en oppskrift?

 

mvh

audi_a8 :)

x86 eller x86-64 windows? Deamons tools etc. funker ikke i 64, ennå.

vanlig xp, klarte ikke å slipstreame 64 driverne selv om jeg brukte samme oppskrift.

 

jeg får feil når den laster inn den derre d347 fila, sitter langt fra min pc nå men det var noe sånt.

 

jeg bruker nforce raid oppsett.

Lenke til kommentar
Lurer bare på en ting med dette kortet: funker det bra med 4x 512mb minne. Jeg har nå nf3 kovedkort og der er maxfart på minnet med 4 brikker 166mhz. Og dette med 2T. Setter jeg minnet til 1T går kastigheten ned til 100mhz!!! Maskinen starter ikke en gang om man bruker noe andre instillinger i BIOS. Eller kanskje noen har tips om hvordan dette virker?

Ingen som vet??

Lenke til kommentar
Lurer bare på en ting med dette kortet: funker det bra med 4x 512mb minne. Jeg har nå nf3 kovedkort og der er maxfart på minnet med 4 brikker 166mhz. Og dette med 2T. Setter jeg minnet til 1T går kastigheten ned til 100mhz!!! Maskinen starter ikke en gang om man bruker noe andre instillinger i BIOS. Eller kanskje noen har tips om hvordan dette virker?

Ingen som vet??

Det kommer ikke an på hovedkortet med på CPU'en. Alle nyere CPU'er, dvs de som er produsert med 90nm skal klare 200MHz med 3 minnebrikker. De nye steppingene som er laget med 90nm, Venice, San Diego, Toledo, Manchester skal klare 200MHz med 4 brikker også, men så vidt jeg har forstått så må man bruke 2T med 4 brikker.

 

Dvs. Det er i hvertfall dette som er offisielle hastigheter. Overklokkere kjører som regel mye mer aggressivt enn dette, både på MHz og timings, selv med 4 brikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...