Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Som sagt.. kjøleren er helt kanon :thumbup:

 

Tror ikke det er siste testen det får skryt av.

Jeg har byttet så mange CPU kjølere i min tid, og blitt skuffet hver gang over den lille extra kjøleevnen. Men ser jeg en test av XP-90c vs VapoChill Micro, der sistnevnte kjøler samme CPU 5 grader mer under load, ja da skal jeg vurdere den ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Plugget på orginalvifta og kjørte Prime95 i 20minutter uten å overklokke.

Sjekk norsidetempen :love:

Nå skal det også sies at sidedekslene på kabinettet ikke var påmontert og at temperaturen i rommet er ca.18grader. CPU`en har ikke heatspreader på.

 

Idle temp med vifta på max er 26grader

 

Ønsker resultater fra andre luftklokkere for å sammenligne (prime95 + everest resultater)

post-24-1122961510_thumb.jpg

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

15minutter med orginalvifta til microen på full guffe i Prime95

Ingen andre vifter i bruk. Skal også nevnes at denne venice 3000+ ikke er verdens

beste klokker heller. Med heatspreadern på og zalman 7700 klarte den bare rundt 2700MHz

 

Jeg har ultra low noise versjonen av microen, og på max speed bråker den omentrent like mye som en boxed cooler. Vil ikke anbefale andre å kjøpe den dyreste microen da det kun er kvaliteten på viften som skiller modellene, og syns ikke min var verdt 150kr extra

 

Kabinettet åpent som i forrige test og romtemperatur på ca.18grader

 

Idle tempen på denne hastigheten er ca.31C

post-24-1122966634_thumb.jpg

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Javel, mitt DFI booter ikke, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Kommer ikke skjermbilde. Kommer 3 av 4 leds nede i venstre hjørne, aner ikke hva det har å si da.

Jeg hadde samme problem som deg, ikke noe skjermbilde og 3 leds som lyste, det kom av at jeg hadde glemt å sette inn 4pins strømkontakten.

Lenke til kommentar

Lurer bare på en ting med dette kortet: funker det bra med 4x 512mb minne. Jeg har nå nf3 kovedkort og der er maxfart på minnet med 4 brikker 166mhz. Og dette med 2T. Setter jeg minnet til 1T går kastigheten ned til 100mhz!!! Maskinen starter ikke en gang om man bruker noe andre instillinger i BIOS. Eller kanskje noen har tips om hvordan dette virker?

Lenke til kommentar
Bare et lite spørsmål jeg sliter med å finne svar på. Støtter DR-utgaven av DFI AMD X2 uten å flashe biosen? Hvis ikke sliter jeg vel å starte opp maskina for å få flashet kortet?

Om det er et kort du skall bestille så går det jo å få webbutikken til å legge inn siste bios før de sender det .

Lenke til kommentar
Javel, mitt DFI booter ikke, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Kommer ikke skjermbilde. Kommer 3 av 4 leds nede i venstre hjørne, aner ikke hva det har å si da.

Jeg hadde samme problem som deg, ikke noe skjermbilde og 3 leds som lyste, det kom av at jeg hadde glemt å sette inn 4pins strømkontakten.

Vel, jeg har alle kontaktene i.

Før jeg dro på jobb i morgen satt jeg safemode jumper på, clearcmos jumper på, og jeg tok ut bios batteriet og strømledninga.

Hvordan flasher man BIOS på DFI NF4 ? en guide hadde vært fint, finner ingenting.

 

edit: kortet booter ikke fremdeles :cry :cry :(

Endret av LenniZ
Lenke til kommentar
Damn ,testet med et PCI skjermkort, og fremdeles ikke noe liv.

Blir nytt kort ja

Synd å høre,da er iallefall jeg tom for tips desverre :hmm:

Hm, jeg spurte på XS om DFI NF4 Ultra-D støtter SD, og de sa jeg måtte flashe BIOS'en først. Men hvordan gjør jeg det når jeg ikke har noen andre 939 CPU'er tilgjengelig ?

Lenke til kommentar
Damn ,testet med et PCI skjermkort, og fremdeles ikke noe liv.

Blir nytt kort ja

Synd å høre,da er iallefall jeg tom for tips desverre :hmm:

Hm, jeg spurte på XS om DFI NF4 Ultra-D støtter SD, og de sa jeg måtte flashe BIOS'en først. Men hvordan gjør jeg det når jeg ikke har noen andre 939 CPU'er tilgjengelig ?

Mener du at du har satt inn SD ram brikker?

Eller har jeg misforstått?

Lenke til kommentar
Mener du at du har satt inn SD ram brikker?

Eller har jeg misforstått?

Du har missforstått, ja. SD = "San Diego"

:wallbash::wallbash: selvsagt

 

EDIT: Har jo bestilt Ultra D og 3700+ San Diego jeg også. Håper det funker.

 

Her er forresten en guide for flashing av biosen på dfi kortet. Har blitt linka til før i denne tråden.

Endret av underground
Lenke til kommentar
Bare et lite spørsmål jeg sliter med å finne svar på. Støtter DR-utgaven av DFI AMD X2 uten å flashe biosen? Hvis ikke sliter jeg vel å starte opp maskina for å få flashet kortet?

Om det er et kort du skall bestille så går det jo å få webbutikken til å legge inn siste bios før de sender det .

Hvor mye tar nettbutikken for å flashe til nyeste bios tro?

Lenke til kommentar

Trenger råd om hvilken bios jeg skal bruke, har nå 310p.

AMD 64 3200+ @2.75GHz

DFI NF4 ULTRA

2x1GB OCZ ( de som var på tilbud, SOM FREMDELES KOSTER DET SAMME! :wallbash: )

gainward 7800gtx

-----------------------------------------------

Er egentlig fornøyd med biosen slik som det er nå, men hvis noen har noen tips så si gjerne ifra, men gi også forklaring!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...