Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ja

OK, da slår du av maskinen og stenger av stforsyningen. så går du til side 8 i manualen, der finner du noe som heter safe Boot, flytt så den jumpern som annvist og LA DEN STÅ DER MINST EN TIME, så flytter du den tilbake og slår på stforsyningen og prøver å starte opp.

Har fått 2 stk kort til å starte opp på denne måten, får håpe det hjelper for deg også.

Blir det vellykket så boot opp og skift bios.

Lenke til kommentar
ja

OK, da slår du av maskinen og stenger av stforsyningen. så går du til side 8 i manualen, der finner du noe som heter safe Boot, flytt så den jumpern som annvist og LA DEN STÅ DER MINST EN TIME, så flytter du den tilbake og slår på stforsyningen og prøver å starte opp.

Har fått 2 stk kort til å starte opp på denne måten, får håpe det hjelper for deg også.

Blir det vellykket så boot opp og skift bios.

Går det greit om den står til i morgen ettermiddag ? skal på jobb i morgen og har ikke tid før jeg drar.

Lenke til kommentar
ja

OK, da slår du av maskinen og stenger av stforsyningen. så går du til side 8 i manualen, der finner du noe som heter safe Boot, flytt så den jumpern som annvist og LA DEN STÅ DER MINST EN TIME, så flytter du den tilbake og slår på stforsyningen og prøver å starte opp.

Har fått 2 stk kort til å starte opp på denne måten, får håpe det hjelper for deg også.

Blir det vellykket så boot opp og skift bios.

Går det greit om den står til i morgen ettermiddag ? skal på jobb i morgen og har ikke tid før jeg drar.

Jo lengre jo bedre,det ene startet opp etter en time det andre måtte jeg la stå over natten.

Håper iallefall du lykkes :thumbup:

 

PS: Gjør ingenting om du tar ut batteriet også,da er du iallefall 100% sikker på at det ikke er noe som holder på strøm og husk å sett jumpern tilbake før du starter opp.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare koble ut PSU`en (kondensatorene holder spenningen LEENGE hvis det ikke er belastning) og biosbatteriet? SKal ikke trenge noe annet.

Joda,men det viser seg at det ikke alltid nytter,slet lenge før jeg fandt ut av den løsningen. Bla står det under safe boot at du bare skal flytte denne over og så sette den tilbake, prøvde dette flere ganger uten hell. Men så ble kortet tilfeldigvis liggende en times tid på bordet med jumpern i safe boot og da jeg kom tilbake og flyttet den til org plass fyrte jeg opp uten problem .

Dette er iallefall mine erfaringer og som sagt det andre kortet lå slik over natten før det ble liv .

Lenke til kommentar
Evt. først ta ut 230V-ledningen fra PSU og deretter ta ut ATX-pluggen og batteriet, og prøve å starte med startknappen (tømmer kondensatorene) og så sette på Clear CMOS jumperen. Da bør det bli nullstillt på ganske kort tid.

Dette ble prøvd uten hell,men jeg trykker selvsagt inn startknappen etter at stforsyningen er slått av uansett.

Men som sagt det hjalp ikke uansett hvor mange ganger jeg prøvde og den løsningen jeg foreslo over har nå julpet på to kort, så får vi håpe det hjelper på et tredje :)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Snekker'n: Har du prøvd å starte maskinen ved å kortslutte pinne 14 og 15 (gjelder 20 pinns plugg) på ATX kontakten link.

 

Problemet kan ligge i elektronikken på hovedkortet som ikke klarer å gi det av strøm som PSU trenger for å starte.

 

Det er jo et forsøk verd.

Endret av Obix
Lenke til kommentar
ArticOC, utrolig bra arbeid!

Men kan du love meg en ting?

Når du er ferdig med prosjektet lagger du en ny tråd som heter noe alla "overklokket lyn på 0db" der du samler alle bildene og skriver litt comments og slikt... Er det mulig?? Tror veldig mange fler hadde fått sett dette konge prosjektet ;)

 

:love:  :love:  :love:

Joda, lover å gjøre det når jeg endelig får tid en gang :)

 

Blir å finne de optimale klokkefrekvensene først + at jeg enda ikke er ferdig å bygge kanalen som skal suge ut varmluften via PSU viften.

 

Siden jeg skal kjøre minnet med 4V jumper på må jeg også gjøre ferdig varmebroen som skal gå fra strømreguleringskretsen til minnet vidre til minnekjøleren. Denne blir laget av kobber

 

Regner med (håper) å kunne kjøre:

- 2850MHz på CPU

- 270MHz CAS 1,5 2 2 6 på minnet

- 350MHz eller høyere FSB(HTT) lite xtra ytelse, men høy "show" faktor :love:

- 450MHz på X800XL

.og 1100DDR på minnet til X800XL`en

 

Extremt lydløst

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...