Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir å montere systemet mitt iløpet av mandag.. da med vannkjøling!

Venter fortsatt på CPU (winnie 3000+) og PCIe (X800XL), ligger på postkontoret da jeg ikke rakk å hente ut på lørdag :hrm:

 

Ellers kan jeg nevne at jeg jobber med en passiv kjøleløsning til chipsettet. Denne blir stor men kommer alikevel ikke i veien for PCIe kort, plugger og lignende, har en ganske smart løsning på problemet :thumbup:

 

Blir å poste bilder når dette arbeidet er ferdig

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar
Blir å montere systemet mitt iløpet av mandag.. da med vannkjøling!

Venter fortsatt på CPU (winnie 3000+) og PCIe (X800XL), ligger på postkontoret da jeg ikke rakk å hente ut på lørdag :hrm:

 

Ellers kan jeg nevne at jeg jobber med en passiv kjøleløsning til chipsettet. Denne blir stor men kommer alikevel ikke i veien for PCIe kort, plugger og lignende, har en ganske smart løsning på problemet :thumbup:

 

Blir å poste bilder når dette arbeidet er ferdig

Gleder meg som en liten unge :D !

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å bruke en gammel kjøler jeg fikk den tiden jeg skrev for ocshoot.no

De fleste kjenner meg vel egentlig mest som wi-fi frik, men jeg har også en mørk og skummel fortid i det knallharde overklokkingsmiljøet ;)

 

alpha-p3125.jpg

 

Siden plassen rundt chipsettet på DFI kortene ikke er så stor har jeg bestemt meg for å bygge kjøleren i høyden. Den på bildet har 60mm lange kjøleribber og ble i sin tid brukt til P2/P3 kjøling. Har en viss anelse om hvordan den må kuttes for å få mest mulig ytelse samt hvordan jeg skal feste den til hovedkortet.. blir et time eller to på verkstedet på jobb i morgen :)

Jeg kommer til å lage den slik at jeg kan bruke PCIe skjermkort av hvilken som helst lengde :thumbup: Regner med at vekten til den ferdige løsningen kommer til å bli opp mot 100gram, men jeg tror ikke dette blir noe større problem

 

Den samme kjøleribba i socket-370 versjon finnes på salg til 75kr. hos 3dfxcool.no (Alpha, CPU Cooler, PEP 66 Heatsink) Bare til opplysning for andre med skumle planer :whistle:

 

Mulig jeg også putter på en peltier på chipsettet litt senere i prosjektet, har gjort det med stort hell før: ArticOC peltierkjøler chipsett

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar

Tøft ArticOC, gleder med til og se hva du får til ;)

 

Jeg bare lurte på om andre her også har problem med og få kjørt siste "sound test" i 3dmark 03 :hmm: Jeg får beskjed om at denne ikke er støttet..... Men det rare er at på mitt gamle NF7-S v2.0 kjørte denne testen uten problemer med det integrerte lydkortet :hmm:

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar

Har planer om en liten mod her,

Markerte felt (med blå) skal dekkes av kobber ca 15x15xXX mm, med nippler i hver ende, og det skal self strømme vann igjennom!

 

Disse alu finnene skal også av først.

 

Ide`n er å kjøle ned rambrikkene mine (OCZ 3700EB), og å kjøle ned AUX`en som den blir kalt.

 

Skal også lage ei kobber blokk til nb`en, eventuelt få tak i ei ferdig blokk med lav profil.

post-24-1108919549_thumb.jpg

Endret av skyline
Lenke til kommentar
Har planer om en liten mod her,

Markerte felt (med blå) skal dekkes av kobber ca 15x15xXX mm, med nippler i hver ende, og det skal self strømme vann igjennom!

 

Disse alu finnene skal også av først.

 

Skal også lage ei kobber blokk til nb`en, eventuelt få tak i ei ferdig blokk med lav profil.

Det er ikke så lett å fjerne de alufinnene, tror også du vil få problemer med å montert nye kjølere på i ettertid.. her snakker vi om en ganske heftig mod!

 

Men med en fresebenk skulle jeg fått til litt av hvert.. har massive kobberblokker liggende.. Bare å PM`e meg hvis du trenger, har en på Ø120x40mm liggende

 

Lykke til uansett.. selv om jeg ikke tror du blir ferdig på en dag :thumbup:

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar
OT: *kremt* Jeg ser du har en vodka flaske på bordet, skyline ? ;)

Det er jo tanken til vannkjølingen :D

Hehe, klart det er tanken!

 

Neida, er det bare jeg som tar en vodka shot for hver skrue som jeg skrur? På den måten blir pc montering enda mer spennende. Dessuten trenger man noe å trøste seg med om alt går i stå, slik som det gjikk med denne monteringa. (problem med DVI adapteren, viste det seg i etterkant!)

 

Finlandia, til alle anledninger!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...