Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Så min kommentar blir: er dette egentlig et hovedkort for spesiellt interesserte siden man må være halvveis professor for å få det til å virke?

 

audi_a8

Kortet rettes hovedsaklig mot entusiaster, og de har litt mer peil på data enn gjennomsnittet av Ola Normann.

Joda,men vil si det blir feil å påstå at en må være spesialist, det er da ikke noe værre å få dette kortet opp og gå enne et hvilket som helst annet.

Forskjellen er vel bare at dette har flere muligheter for de som ønsker å leke seg litt utover std oppsett .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da var det kun kjølekanalen igjen å konstruere  :w00t:

Hvordan er temp's med den nye vapochill micro kjølern uten vifte?

HOLY SHI*!

 

Må være den mest pærverse kjøleren jeg noen gang har kjøpt :dribble: Uten en eneste vifte eller luftkanaler o.l montert holder den 32C Idle i windows, da på 1,4Volt og 1800MHz. Kjørte også SuperPI 2M og tempen kom aldri over 39C, alt dette uten tilførsel av luftstrøm :dribble:

 

Hadde ikke tid til å teste mer da jeg måtte på nattevakt

Lenke til kommentar
ArcticOC Skrevet 01/08/2005 : 22:13

Må være den mest pærverse kjøleren jeg noen gang har kjøpt  Uten en eneste vifte eller luftkanaler o.l montert holder den 32C Idle i windows, da på 1,4Volt og 1800MHz. Kjørte også SuperPI 2M og tempen kom aldri over 39C, alt dette uten tilførsel av luftstrøm 

Ja, ikke for og ødelegge noens glede, men med en såpass stor kjøler er det jo ikke så fryktelig ekstremt rart at 2M SuperPi ikke rekker og få varmet den opp så veldig mye syns jeg.

Men det begynner jo og ta form det hele ArcticOC, ser jo helt rått ut, og selv om jeg kanskje ikke lar meg imponere så mye som jeg burde av de forløpige resultatene har jeg klokketro på at dette kommer til og bli svært bra.

Keep up the good work :thumbup:

 

Er den forresten så høy som den ser ut som den ser ut som på bilder den vapochill micro? Jeg tittet litt på en slik før i dag, og tanken streifet meg at momentet nede ved cpu må bli ganske høyt om man ikke har noe form for støtteanordning. Kanskje ikke egnet for de som slamrer rundt på lan...

Lenke til kommentar
ArcticOC Skrevet 01/08/2005 : 22:13

Må være den mest pærverse kjøleren jeg noen gang har kjøpt  Uten en eneste vifte eller luftkanaler o.l montert holder den 32C Idle i windows, da på 1,4Volt og 1800MHz. Kjørte også SuperPI 2M og tempen kom aldri over 39C, alt dette uten tilførsel av luftstrøm 

Ja, ikke for og ødelegge noens glede, men med en såpass stor kjøler er det jo ikke så fryktelig ekstremt rart at 2M SuperPi ikke rekker og få varmet den opp så veldig mye syns jeg.

Men det begynner jo og ta form det hele ArcticOC, ser jo helt rått ut, og selv om jeg kanskje ikke lar meg imponere så mye som jeg burde av de forløpige resultatene har jeg klokketro på at dette kommer til og bli svært bra.

Keep up the good work :thumbup:

 

Er den forresten så høy som den ser ut som den ser ut som på bilder den vapochill micro? Jeg tittet litt på en slik før i dag, og tanken streifet meg at momentet nede ved cpu må bli ganske høyt om man ikke har noe form for støtteanordning. Kanskje ikke egnet for de som slamrer rundt på lan...

Tro meg, jeg kjøper mye hardware i løpet av et år og kan ikke huske sist jeg ble så positivt overrasket over et produkt. Systemet hadde fått stå å varme seg en ganske så god stund før jeg kjørte testene. Det var ikke en eneste vifte i nærheten av kjøleren, har gjort det samme tidligere med en zalman 7700 og den ble skikkelig varm i løpet av 15minutter, men det gjorde ikke microen! :yes: Grunnen til at jeg ikke turte å kjøre en større SuperPI enn 2M var at jeg enda ikke har fått fixet luftgjennonstrømmingsystemet. Hadde også dårlig tid før jeg måtte på jobben, men jeg skal komme tilbake med resultater på høyere frekvenser og mer volt i morgen når jeg får tid.

 

Joda, systemet blir veldig bra, det tviler jeg ikke et sekund på. Men det har også vært brukt litt tid på bygginga.

 

Det er faktisk ikke noe stort problem at kjøleren er 13cm høy for vekten er veldig lav. dessuten er festeannordningen superstødig, til og med hvis man bruker en CPU uten heatspreader, noe jeg ikke kan si om 7700`en, var livredd når jeg kjørte denne på naken kjerne.

 

Jeg kan garantere at det faktisk er en av de mest "LAN-sikre" kjølerne som finnes. Kjøp en selv så skjønner du fort hvorfor jeg kan påstå dette :yes:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
ArcticOC Skrevet 01/08/2005 : 22:38

Det er faktisk ikke noe stort problem at kjøleren er 13cm høy for vekten er veldig lav. dessuten er festeannordningen superstødig, til og med hvis man bruker en CPU uten heatspreader, noe jeg ikke kan si om 7700`en, var livredd når jeg kjørte denne på naken kjerne.

Ok, det høres jo flott ut, har jo altså bare sett noe få bilder av den og trodde kanskje den var enda høyere, og den SER kanskje også tyngere ut enn den er. Har ikke sett noe skikkelig data på den, så derfor var det også jeg ville spørre deg.

 

Og bare så det er sagt, var det på ingen måte min hensikt og betvile DIN kompetanse på luftkjølere (er vel sikkert ikke så mange her som bør det...) men syns bare det kanskje var greit og teste litt mer før vi lar suuperlativene ta helt overhånd :)

 

Har du laget noen egen worklogg eller noe for dette prosjektet eller, kunne vært interessant og fått se alle bilder osv samlet i en tråd. Så om du ikke alt har det, håper jeg du vil opprette en når du er i mål. Særlig denne ducktingen er jeg veldig interessert i og se når den blir klar.

Lenke til kommentar
ArcticOC Skrevet 01/08/2005 : 22:38

Det er faktisk ikke noe stort problem at kjøleren er 13cm høy for vekten er veldig lav. dessuten er festeannordningen superstødig, til og med hvis man bruker en CPU uten heatspreader, noe jeg ikke kan si om 7700`en, var livredd når jeg kjørte denne på naken kjerne.

Ok, det høres jo flott ut, har jo altså bare sett noe få bilder av den og trodde kanskje den var enda høyere, og den SER kanskje også tyngere ut enn den er. Har ikke sett noe skikkelig data på den, så derfor var det også jeg ville spørre deg.

 

Og bare så det er sagt, var det på ingen måte min hensikt og betvile DIN kompetanse på luftkjølere (er vel sikkert ikke så mange her som bør det...) men syns bare det kanskje var greit og teste litt mer før vi lar suuperlativene ta helt overhånd :)

 

Har du laget noen egen worklogg eller noe for dette prosjektet eller, kunne vært interessant og fått se alle bilder osv samlet i en tråd. Så om du ikke alt har det, håper jeg du vil opprette en når du er i mål. Særlig denne ducktingen er jeg veldig interessert i og se når den blir klar.

Jeg har veldig lite bilder av selve byggingen av komponentene, men bra med før og etter bilder. Kanskje man lager en liten artikkel på prosjektet når man er ferdig. Ellers så kan det jo nevnes at det ligger mye bilder allerede i denne tråden, noe som sikkert du vet da du har fulgt med litt ;)

 

Kan fort bli litt superlativer, men jeg har veldig stor tro på microen, den oppfører seg helt annerledes og har helt andre egenskaper enn andre kjølere jeg har vært borti til nå. Den kvitter seg vanvittig fort med varme og samler heller ikke varme.

 

Ductingen har jeg allerede "tenkt" ut, så det burde ikke gå så lang tid før denne er ferdigbygget.

Lenke til kommentar

ArticOC, utrolig bra arbeid!

Men kan du love meg en ting?

Når du er ferdig med prosjektet lagger du en ny tråd som heter noe alla "overklokket lyn på 0db" der du samler alle bildene og skriver litt comments og slikt... Er det mulig?? Tror veldig mange fler hadde fått sett dette konge prosjektet ;)

 

:love::love::love:

Endret av Hardfredd
Lenke til kommentar
ArcticOC må si det er inntresngt å følge med på det du gjør her  :thumbup:

Dette er sikkert svært matnyttig for alle som kjører på luftkjøling og det gjør jo de fleste.

Selv foretrekker jeg vannkjøling og det skal nok svært mye til før jeg forlater det, men uansett morro å følge med  :thumbup:

Takker :)

 

Vannkjøling er mer effektivt, men det krever litt mer tilsyn og er ikke like vedlikeholdsfritt slik som jeg ser det. Tror også pumpestøy + vifter til radiatorer bråker mer enn ett godt bygget luft system. Tror nok systemet mitt kan slå et system med en zalman reserator i lydnivå og at det heller ikke er langt unna i temp nivå.

 

Problemet med luftkjøling er at det finnes lite bra løsninger til annet enn CPU.

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
ArcticOC må si det er inntresngt å følge med på det du gjør her  :thumbup:

Dette er sikkert svært matnyttig for alle som kjører på luftkjøling og det gjør jo de fleste.

Selv foretrekker jeg vannkjøling og det skal nok svært mye til før jeg forlater det, men uansett morro å følge med  :thumbup:

Takker :)

 

Vannkjøling er mer effektivt, men det krever litt mer tilsyn og er ikke like vedlikeholdsfritt slik som jeg ser det. Tror også pumpestøy + vifter til radiatorer bråker mer enn ett godt bygget luft system. Tror nok systemet mitt kan slå et system med en zalman reserator i lydnivå og at det heller ikke er langt unna i temp nivå.

 

Problemet med luftkjøling er at det finnes lite løsninger til annet enn CPU.

Vel siden jeg ikke har radiator og pumpe i kabinettet men i kjellern har jeg det støyfritt. men sandt som du sier om en skal ha sikkelig vannkjøling må en velge kvalitetsdeler og dette blir fort dyrt (4-6000 kr) alt etter hvor mye som skal kjøles.

Når det gjelder utvalg av deler finnes dette til det meste, men problemet er bare at ingen gidder å ta dette inn til Norge og da må en bestille fra Tyskland. Men der får du til gjenngjeld kjølere til det meste :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...