Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Du avsindige DFI kortet kan klokke RAMmen hardt: kjører nå OCZ PC4000VX på følgende timings på 3,5V:

 

DRAM Size  1024 MBytes

DRAM Frequency 246.0 MHz

FSB:DRAM CPU/10

CAS# Latency                1.5 clocks

RAS# to CAS#                2 clocks

RAS# Precharge                2 clocks

Cycle Time (TRAS)      5 clocks

Bank Cycle Time (TRC)      7 clocks

Row Precharge Time (TRP)    2 clocks

(TWTR)                                1 clocks

(TRWT)                                2 clocks

DRAM Idle Timer 256 clocks

Inni ville helvete??!! Stabilt??!??!?

CAS LATENCY 1,5 er jo sykt!! :dribble:

 

Heineoen, hvis du leser innlegget mitt nøye, så er det i overenstemmelse med det som blir sagt her.

 

For å forklare, prosessoren har denne teknologien, ikke hovedkortet.

Eneste hovedkortet gjør er å stoppe systemet, når det får beskjed om å gjøre det (ifra prosessoren). JA DFI korta har støtte for dette.

Ifra XP1400 cpu`er (socket A) så har prosessorene til AMD hatt støtte for dette.

Så ta det med ro du, så lenge du har en prosessor nyere enn XP1400 så har du denne støtten.

CAS LAtency 1.5 er ikke serlig sykt, hvis du ser litt rundtom så kjører nesten alle det for tiden.. Grunnen til dette er at amd ikke støtter cas1.5, og dfi bare "emulerer" støtten.. Altså ikke noe bedre ytelse pga cas 1.5...

 

Overklokking.no har forøvrig en test her, hvor vi kjørte på vesentlig høyere hastighet en 246mHz.. Jeg vet mange andre har klart opp i 280mHz med 4000vx og cas 1.5

 

Noen som lurer på hvorfor cas 1.5 "ikke virker" les mer her..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal kjøpe dette kortet, men har barre en 350w chiftec strømforsyning. Vil dette være nok for kortet? :roll:

Kortet i seg selv bruker ikke noe spesielt med effekt, i hvertfall ikke noe merkbart mer enn andre kort med det samme brikkesettet. Det er komponentene du kobler til som bruker effekt, så det kommer helt an på hvilke komponenter du velger og hvor mye du eventuelt overklokker de.

 

Edit: Hvis man kjøper DFI-kortet så er det vel neppe for å bruke Sempron, og gforce 6200TC på orginal hastighet. Så, det kan være lurt med kraftig PSU av andre grunner enn selve hovedkortet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Hmm,sliter fortsatt med dette hovedkortet.

Det rare er at er jeg heldig å får startet maskinen er den dønn stabil, kan også restarte den,men slår jeg den av må kortet stå strømløst minimum 2-3 timer før det booter opp igjen.

 

Tror jeg ville returnert dette kortet fortere enn fanden!!!

Det kan være likeså greit istedet for å sitte og banne på noe som kanskje er hinsides å fikse hjemme.

 

Just my advice! ;)

Lenke til kommentar
Hmm,sliter fortsatt med dette hovedkortet.

Det rare er at er jeg heldig å får startet maskinen er den dønn stabil, kan også restarte den,men slår jeg den av må kortet stå strømløst minimum 2-3 timer før det booter opp igjen.

 

Tror jeg ville returnert dette kortet fortere enn fanden!!!

Det kan være likeså greit istedet for å sitte og banne på noe som kanskje er hinsides å fikse hjemme.

 

Just my advice! ;)

Joda,leker med tanken ja, blir vel å kontakte dem i morgen .

Lenke til kommentar

en liten kommentar, jeg har endelig fått installert windows etter å ha slipstreama sataraid drivere på et DFI Lanparty Ultra NF4-D etter å kødda i 1 uke, nå gjenstår det bare å få logitech usb webcamen til å virke, får bare en grå skjerm når det står på. Ellers virker ikke daemon tools eller alcohol120%, da blir det blåskjerm.

Så min kommentar blir: er dette egentlig et hovedkort for spesiellt interesserte siden man må være halvveis professor for å få det til å virke?

 

audi_a8

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...