Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

uff jeg har litt uflaks. først så kjøpte jeg ocz pc3500 gamer extreme minne, mene sendte de inn på angrefristen og kjøpte ocz pc4000 vx i stede. netshop var forresten utrolig raske og hele prosessen tok tre dager fra jeg posta de til jeg hadde den nye rammen :thumbup:

 

men så viste det seg at den ene brikka er død. har testa i alle fire slottene på hk mitt, og også i et annet hk. på mitt hk piper det som faen og på det andre så ville den ikke boote engang...

 

så da blir det en ny retur og forhåpenligvis et sett brikker som funker neste gang :ermm:

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beggynner seriøst å lure på kvaliteten på DFI kortene, fikk nytt og monterte inn alt startet,så restartet jeg maskinen og får samme feilen som sist. 3 Røde lys,altså det detekter ikke cpu,har prøvd 3 forskjellige samme feilen,2 skjermkort og tre typer minne ingenting hjelper, og ja jeg har resatt det som går ann.

Men det blir uansett 3 røde lys og ingenting mere skjer, vurderer nå om jeg bør forlate hele DFI opplegget,da dette begynner å minne meg stygt om de samme problemene de hadde med en rekke av nForce 3 kortene.

Lenke til kommentar
Beggynner seriøst å lure på kvaliteten på DFI kortene, fikk nytt og monterte inn alt startet,så restartet jeg maskinen og får samme feilen som sist. 3 Røde lys,altså det detekter ikke cpu,har prøvd 3 forskjellige samme feilen,2 skjermkort og tre typer minne ingenting hjelper, og ja jeg har resatt det som går ann.

Men det blir uansett 3 røde lys og ingenting mere skjer, vurderer nå om jeg bør forlate hele DFI opplegget,da dette begynner å minne meg stygt om de samme problemene de hadde med en rekke av nForce 3 kortene.

Kanskje du er litt for "hardhent" !?

Ikke bruk hammeren så mye da snekkeren, det er sensitive deler du har med å gjøre! :tease:

Lenke til kommentar
Vel nå har jeg nå montert en del maskiner,ja tror jeg kan si flere enn de fleste,så jeg kan tygt si jeg vet hva jeg holder på med.

Tviler ikke på at du kan sakene dine Snekker`n, men problemet kan avogtil være at man er så rutinert at man tar for lett på montering, og monterer komponenter uten armlenke osv. Hvet selv hvordan det er, man har gjort det så mangen ganger at man kan montere pc`er i søvne, men ting kan gå skeis allikevel.

Jeg syns kvaliteten til DFI er bra jeg, har selv montert snart 10 pc`er med DFI NF4 og alle disse funker perfekt.

Lenke til kommentar

Men det er noen som bestandig har "flaks" og får mandagsproduktene!

Føler med deg snekkern , bestandig kjipt dette når det klør i fingrene når man skal montere hardware! :no:

 

Håper d ordner seg , for jeg vil høre om hvordan DFI freezer blokka fungerer! :thumbup:

(Har et 6800GT som ligger i bend mot waterchillblokka mi nå , kortet er ovalt :ohmy: , ser skummelt ut , men det fungerer! :cool: )

Lenke til kommentar

Demonterte hele sjiten og la hk på bordet og strippet det totalt,fjernet alt inklusive lyddelen. Grov frem en 3000 winchester og satte i et skjermkort og en minnebrikke. Prøvde å starte opp men ingenting skjedde. Så etter restart minst 30 ganger begynte det fjerde røde lyset å blinke, stod vel å blinket ca et minutt så forsvant det + det tredje og så ble det stille.

Etter haugevis med restarter skjedde det samme igjen, men nå forsvant det tredje og det andre så var det stopp. neste gang forsvant alle,men den bootet ikke opp, til slutt klaret jeg å boote i safe mod og klinte inn ny bios, da var alle problemene borte, det eneste er at det ikke starter med lydkortdelen i .

Så dette indikerer vel rett og slett at det var feil i den biosen som var på kortet, litt skremmende at de ikke har en sikkelig orginalbios, så folk slipper slikt tull som dette. Den bør iallefall være såpass at den holder så en får tid å legge inn en ny .

PS: Alle stygge ord i det norske språk er forøvrig oppbrukt .

Lenke til kommentar
Håper d ordner seg , for jeg vil høre om hvordan DFI freezer blokka fungerer!

 

Vel vet ikke når jeg får den siden det ble tull på med den betalingsmetoden de brukte, sendte dem en mail og joda de skulle ordne saken slik at jeg bare kunne overføre fra banken, men har enda ikke motatt den koden jeg skulle bruke mulig de sender den i posten og ikke over nettet .

Lenke til kommentar
Demonterte hele sjiten og la hk på bordet og strippet det totalt,fjernet alt inklusive lyddelen. Grov frem en 3000 winchester og satte i et skjermkort og en minnebrikke. Prøvde å starte opp men ingenting skjedde. Så etter restart minst 30 ganger begynte det fjerde røde lyset å blinke, stod vel å blinket ca et minutt så forsvant det + det tredje og så ble det stille.

Etter haugevis med restarter skjedde det samme igjen, men nå forsvant det tredje og det andre så var det stopp. neste gang forsvant alle,men den bootet ikke opp, til slutt klaret jeg å boote i safe mod og klinte inn ny bios, da var alle problemene borte, det eneste er at det ikke starter med lydkortdelen i .

Så dette indikerer vel rett og slett at det var feil i den biosen som var på kortet, litt skremmende at de ikke har en sikkelig orginalbios, så folk slipper slikt tull som dette. Den bør iallefall være såpass at den holder så en får tid å legge inn en ny .

PS: Alle stygge ord i det norske språk er forøvrig oppbrukt .

hvilken bios hadde du...og hva bytta du til??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...