Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lorang-Dahl Skrevet 28/07/2005 : 14:57

  Skyline, nå får du jaggu gjøre jobben din, og oppdatere forsiden 

 

Jeg lurer veldig på;

Hvordan får Cool'n'quiet til å virke, 

Omtrent slik; gå i bios; "Genie BIOS Settings" "K8 Cool`n`Quiet" - Enable.

Sjekk med det samme at "ACPI 2.0 Support" er yes eller on, vil tro denne ligger under "Power management setup" menyen i din bios...

Innstaller så amd softwaren (antar den finnes på hk cd'n din, ellers kan den lastes ned)

Start opp, høyreklikk skrivebord,

egenskaper - skjermbeskytter - strømalternativer og velg "minimal strømstyring" Og arkfanen "APM" under egenskaper -Aktiver støtte for strømstyring

 

Hvis du nå går på start finner du nå C`n`Q blandt alle programmer, og trykker du på den er du i gang.

Hvis du tar et søk finnes det relativt mange tråder som forklarer dette, om du ikke får det til feks Denne for et par dager siden.

 

bjornh Skrevet 28/07/2005 : 19:31

Ikke helt sikker, men mine har vært brukt hardt i 1 måned nå, og kjørt memetest 86 i noen timer. La de stå på enn dag og så tester du timings.

Siden det er så mye snakk om dette med burn in i denne tråden, kunne noen forklare meg litt kort hva som gjør at dette har noe for seg.

Jeg forstår ikke helt hvordan det kan ha seg at eletronikk kan "slites til" eller hva det nå er som skjer ved burn in?.

Lenke til kommentar
Det nye og det gamle!

Næ, ny revisjon jo. Ser ut som man har klart å få nb`en til å gå klar av begge pci-e portene også! Ett genialt hovedkort ble plutselig enda bedre.

Ser også at cpu sokkelen og dimm sokklene er flyttet på.

Silicon sata portene også forsåvidt.

 

Hva skal barnet hete? :p

Endret av skyline
Lenke til kommentar
Hmm, så slo posten til igjen og klarte å sende min pakke fra Microplex med ny cpu blokk i til Lofoten og jeg bor i Vesterålen, ja ja det ligner jo svært på hverandre. "Lofoten og Vesterålen" noen som ser forskjell?? Iallefall ikke posten :wallbash:

Dønn likt syns jeg, skjønner at posten har ett problem der. :!:

Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 29/07/2005 : 15:56

har ikke du en mist 500watt da? hvorfor kjøpe en ocz psu da?

Heh, virker ikke som innkjøpene til Snekker'n alltid er så veldig behovsprøvet...

Og det er jo flott for alle oss andre at noen bytter utsyr flere ganger i mnd, og skriver og deler sine erfaringer her.

 

He he, for oss Oslofolk er nok desverre Lofoten og Vesterålen akkurat det samme Snekker'n. :p

Men er det nytt HK som er helt likt det gamle, eller har denne nye revisjonen det snakkes her om kommet ut?

Lenke til kommentar

Det er samme rev hk som det jeg hadde,det nye kommer nok ikke på enda en stund.

Når det gjelder stforsyningen så er det en Powerstream 520 W, nesten synd å måtte skjule den i maskinen da den er helt speilblank i lakken,og når jeg sier speilblank mener jeg det.

Joda har også Mist,men så har jeg jo også flere maskiner,Denne OCZ stforsyningen skal stå i Stacker kabinettet.

Lenke til kommentar
He he, for oss Oslofolk er nok desverre Lofoten og Vesterålen akkurat det samme Snekker'n. :p

For oss nordfra er Grorudalen og Sandvika samme hølet, så det går nok opp i opp :p

 

Men seriøst: De sender jo ikke postbilsjofører fra Oslo på tur til Vesterålen. Det er vel lokalkjente folk som kjører postbilene rundt der, så det er jo litt rart at de har klart å kjøre pakken mange timers kjøring i feil retning. Eller, det er vel ikke sjoføren sin feil, men de som sorterer pakkene. En eller annen sløving har sortert pakken i feil binge, så den har blitt med feil postbil.

 

Håper posten får ordnet opp i rotet og sendt pakken din til rett plass kjapt :yes:

Lenke til kommentar
He he, for oss Oslofolk er nok desverre Lofoten og Vesterålen akkurat det samme Snekker'n. :p

For oss nordfra er Grorudalen og Sandvika samme hølet, så det går nok opp i opp :p

 

Men seriøst: De sender jo ikke postbilsjofører fra Oslo på tur til Vesterålen. Det er vel lokalkjente folk som kjører postbilene rundt der, så det er jo litt rart at de har klart å kjøre pakken mange timers kjøring i feil retning. Eller, det er vel ikke sjoføren sin feil, men de som sorterer pakkene. En eller annen sløving har sortert pakken i feil binge, så den har blitt med feil postbil.

 

Håper posten får ordnet opp i rotet og sendt pakken din til rett plass kjapt :yes:

Jepp,sorteringssentralen på Fauske som har gjordt feil her, er lovet at jeg skal få den i morgen om de ikke presterer å sende den tilbake til Fauske først,da er den ikke her før tirsdag .

Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29/07/2005 : 17:36

  QUOTE (pcp160 @ 29/07/2005 : 16:16)

He he, for oss Oslofolk er nok desverre Lofoten og Vesterålen akkurat det samme Snekker'n. 

 

 

For oss nordfra er Grorudalen og Sandvika samme hølet, så det går nok opp i opp

He he, nettopp :D

Men men, får håpe du slipper og vente så lenge Snekker'n, jeg er ikke særlig tolmodig når jeg venter på disse pakkene jeg heller. Må si jeg er spent på hva du får ut av det sli oppsettet. Blir vel stort sett noe av de heftigste man kan ha i dag den riggen der :)

Lenke til kommentar

Nå har eg testet å bruke den andre PCIe sporet, og det var ikkje så mye dårligere med mitt skermkort.

 

Hovedkort: DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D

 

Skjermkort: Hightech Excalibur Radeon X700 PRO 256MB ICEQ Turbo

 

Core: 425

Memorry: 432

 

Resultater:

Første PCIe spor: 3DMark 03: 7365

Counter Strike Source Stress Test: 114 FPS

 

Andre PCIe Spor: 3DMark 03: 7161

Counter Strike Source Stress test: 110 FPS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...