Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Du har en heftig rig ArticOC.

Brukt mange timer på å få den som du ønsket?

Thanx :thumbup:

 

Etter foreløpig beregning tror jeg at det har gått ca.25timer på planlegging og bygging. Men ser endelig slutten på prosjektet, kun ducting systemet som gjenstår.

 

Hvis jeg skulle bygge den samme riggen på nytt hadde jeg brukt ca.6 timer tror jeg, tar tid å lage alle prototypene. Mye tenking og justeringer, disse som sluker tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

snekkern, jeg må si at jeg er imponert over riggen din, foruten noe av det råeste av deler du kan få tak i nå om dagen så har du et av de beste kabinettene jeg har sett. i mine øyne er du kun (såvidt) overgått av HL2 rust moden og Doom 3 ars city moden. og det er jo egentlig ikke en rettferdig sammenligning når jeg går ut i fra at de som gjorde de modene har en del mer erfaring enn deg i sånt og de holdt så vidt jeg vet på mye lengre også

 

går ut i fra at du kjenner til begge, så du vet hva jeg referer til :)

 

btw, hva med å oppdatere profilen din med litt 3dmark/aquamark 3 scores? jeg tviler på at systemet ditt scorer nyaktig likt med ditt gamle 9800xt kort :p

Lenke til kommentar

Driver å styrker kjølevnen til minne voltregulatoren, tviler på at denne hadde kost seg noe særlig nå man begynner å pøse på med volt i et "passivt" kjølt system. mer kommer på denne delen av HK. Det vil gå en kobber brigde som leder varme fra minnekretsen til minne kjøleren. denne kommer ganske så snart i forumet

post-24-1122513888_thumb.jpg

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Ser svært bra ut dette! :thumbup:

 

Meene , hørte jeg ikke noen som nevnte kun 1 fan og den skulle være i PSU?

hihi! :!:

 

EDIT: Svært

Dette var et veldig vanskelig valg og ta! I og med at jeg eier et x800xl ønsker jeg å klokke dette kortet så mye som mulig. Jeg kunne gått for en Zalman GPU kjøler uten vifte, men da hadde det aldrig blitt OC av GPU på meg. Men etter å ha testet den ATI silensern 5.0 fant jeg ut at jeg kunne leve med denne (6 på terningen fra meg). Blir det for plagsomt kjører jeg inn en passiv kjøler (den fra zalman du vet)

Men en positiv ting med VGA-kjøleren, den trekker luft gjennom chipsetkjøleren. Og det, det er veldig bra :thumbup:

 

Ikke glem at dette er en musestille hardt overklokket gaming rigg uansett :w00t:

 

Fa**`s komplett som er så treg å sende varer :mad: Har enda ikke sendt Asetek Microen som har vært på lager en uke snart.. kun den jeg mangler før ducten skal lages

 

PS! unOkai PM`et meg i dag for spørsmål om lån av RAM-kjøleren min.. får vel bygge gutten en neste uke :yes: (men kan ikke love sikkert). Han ønsket å kjøle BH-5 brikkene sine med MACH-ll kjøleren sin :dribble: ADHD noen? :p

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

I natt nådde jeg følgende tider på OCZ PC4000 VX brikkene på 3.5V:

 

Memory Size 1024 MBytes

Memory Frequency 245.0 MHz (CPU/10) (AMD 64 3200+, winchester: blir ustabil på 250.0 Mhz, har vært klokket opp til 260.0 Mhz: ustabil)

CAS# 2.0

RAS# to CAS# 2

RAS# Precharge 2

Cycle Time (tRAS) 5

Bank Cycle Time (tRC) 8

DRAM Idle Timer 256

 

-har noen andre nådd bedre tider på disse?

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Du er skikkelig flink ArcticOC! Når du er ferdig, så synes jeg du bør få komme på første siden av hardware.no. Kontakt Oivind Dahle, så blir nok det fullt mulig. Sinnsykt bra ArcticOC :thumbup:

 

ArcticOC en ting til...hadde du giddi å laget en post her om alle detaljer på hvordan du laget den chipset kjøleren? Type skruer, hvor mye du kuttet av på den heatsinken osv. Og temperatur idle/load. Hadde vært fint fordi det er fler av oss med DFI som er lut lei av den bråkete vifta!

Lenke til kommentar

Har lenge sittet å vente p åat DFI skulle bekrefte at en ny revisjon kommer. De fikk mye pepper pga 5V feilen på hovedkortet.

 

Over til noe annet:

Noen som har testet minnet som Netshop har på tilbud denne uken ? Har lyst på dette, men må selge mine andre brikker her på bruktmarkedet før eg bestiller nye. ( PM ME!!) Litt snik reklame sorry.

Vil gjerne høre erfaringer med disse på DFI kortet!

Lenke til kommentar
Kjøpte meg nye minnebrikker i dag (står i siggen). Hvor lang innkjøring bør jeg beregne?

 

(And to the nabb-part: Innkjøring er bare å la dem stå i maskinen... eller må jeg kjøre memtest86 eller noe?)

Anyone?

Ikke helt sikker, men mine har vært brukt hardt i 1 måned nå, og kjørt memetest 86 i noen timer. La de stå på enn dag og så tester du timings.

Lenke til kommentar
Kjøpte meg nye minnebrikker i dag (står i siggen). Hvor lang innkjøring bør jeg beregne?

 

(And to the nabb-part: Innkjøring er bare å la dem stå i maskinen... eller må jeg kjøre memtest86 eller noe?)

Anyone?

Ikke helt sikker, men mine har vært brukt hardt i 1 måned nå, og kjørt memetest 86 i noen timer. La de stå på enn dag og så tester du timings.

Takker...

 

De brikkene var passe pimp ja...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...