Boralis Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Tja si det, opplevde at det ble liksom et blink i systemet akkurat som om det skulle være dårlig kontakt et sted. Sjekket opp alt men fant ingenting og startet opp igjen, alt fungerte en stund så skjedde det samma, men denne gangen var det dødt. Har en mistanke om en dårlig lodding eller noe siden det så ut til å fungere når det var kaldt. Vel vel arvtagern er på tur fra Netshop . Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Tja si det, opplevde at det ble liksom et blink i systemet akkurat som om det skulle være dårlig kontakt et sted. Sjekket opp alt men fant ingenting og startet opp igjen, alt fungerte en stund så skjedde det samma, men denne gangen var det dødt.Har en mistanke om en dårlig lodding eller noe siden det så ut til å fungere når det var kaldt. Vel vel arvtagern er på tur fra Netshop . Håper arvtakeren viser seg å være en verdig sådan. Har hørt om folk som har klokka bra med ett kort , fått et nytt et får så å ikke komme så spes. langt. menmenmen , nå skal ikke jeg være negativ her! :!: Lenge til du får DFI "freezer" blokka da? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Lenge til du får DFI "freezer" blokka da? Tar nok en stund, da det ble tull med paypal de forlagte at jeg skulle legge inn en kode fra dem problemet var bare at jeg aldri fikk den koden.Så jeg overfører penger via min bank,men dette gjør at det tar eksra tid, Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Snekker`n Skrevet 25/07/2005 : 13:29 Har en mistanke om en dårlig lodding eller noe siden det så ut til å fungere når det var kaldt. Ok. Ja nå har du kanskje ingen planer om og forsøke og få liv i det igjen, men ellers er det som du kanskje vet, vanlig og feks med plastenden av en skrutrekker, banke forsiktig på baksiden av printkortet for å forsøke og lokalisere eventuelle kaldloddinger. Men lykke til med den nye da Lenke til kommentar
Lorang-Dahl Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Er det mulig å legge ut noe på hovedsiden om bruk av cool'n'quiet? Jeg har prøvet diverse drivere, men jeg får det pokker ikke til å fungere. Vet forøvrig at noen her inne har pratet om det, men 70+ sider blir for mye.. Christoffer Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Er det mulig å legge ut noe på hovedsiden om bruk av cool'n'quiet? Jeg har prøvet diverse drivere, men jeg får det pokker ikke til å fungere. Vet forøvrig at noen her inne har pratet om det, men 70+ sider blir for mye.. Du har aktivisert det i BIOS?? dumt spørsmål kanskje men..... Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Jeg har denne enheten som jeg ikke har installert enda..... Men skjønner ikke helt hva det er?? Det står: Other PCI bridge device. Noen som vet hva dette er ? Har installert chipsett drivere! Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Et annet spørsmål.... Jeg tror jeg har 510-1 bios installert. Men kjører bh5 brikker..... Kan dette stemme? er det noen sted jeg kan men sikkerhet se hvilken bios jeg bruker? Ser i sisoft sandra...men sier ikke noe om det er 1, 2 eller -3! En annen ting. Er det ytelsesforskjell fra 510 bios til 702 bios? Dumt spørsmål kanskje Har en bra overklokk nå....er redd 702 ikke funker like bra!! Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Bare får å få en ting oppklart GÅR det ann å kjøre 4 minnebrikker, tenkt på OCZ sitt 2gb kit + 1gb kit fra OCZ rev.2 På DFi lanparty Nf4 Sli-D evt DR..? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Med 4 brikker må du kjøre med Command rate 2, og det taper du mye ytelse på. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 på den annen side så vil nok 3gb ram gjøre susen da Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Med 4 brikker må du kjøre med Command rate 2, og det taper du mye ytelse på. Mye og mye.. Vi snakker vel om rundt 1% her Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Kjøpte meg nye minnebrikker i dag (står i siggen). Hvor lang innkjøring bør jeg beregne? (And to the nabb-part: Innkjøring er bare å la dem stå i maskinen... eller må jeg kjøre memtest86 eller noe?) Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 kan en av dere med god kunnskap om ocz pc4000 vx brikker liste opp eller legge ut et skjermbilde over alle innstillinger i DFI sin bios som disse brikkene er godkjent for? har planer om å klokke til 250HT på dagsbasis, sku tro boksen min klarte det greit uten problemer. håper bare cpuen er god for det, siden jeg fikk en uke 18 cpu Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Spirre, prova dessa. GENIE BIOS FSB - 250, men börja på ca 220 och arbeta dig uppåt LDT/FSB - 4x LDT Bus Transfer - 16/16 PCI Express - 100MHz Cool and Quiet - Disabled CPU VID Startup Value - Startup CPU VID Control - 1.5v (beror på vilken cpu du har) CPU VID Special Control - Above VID x 104% (beror också på vilken cpu du har) LDT Voltage Control - 1.2v Chipset Voltage Control - 1.7v DRAM Voltage Control - 3.3v DRAM Configuration DRAM Frequency - 200 CPC - Enable CAS Latency - 2 TRCD - 2 TRAS - 6 TRP - 2 TRC - 12 TRFC - Auto TRRD - 2 TWR - 2 TWTR - 2 TRWT - 2 TREF - 3120 TWCL - Auto DRAM Bank Interleave - Enabled DQS Skew Control - Auto DQS Skew Value - 0 DRAM Drive Strength - Auto DRAM Data Drive Strength - Level 4 Max Async Latency - Auto Read Preamble Time - Auto Idle Cycle Limit - 256 Clocks Dynamic Counter - Disable R/W Queue Bypass - 16x Bypass Max - 07x 32 Byte Granularity - Disable (8 Bursts) Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 takker så masse nå har jeg som du ser nf3 250gb versjonen til DFI mene lista over minne innstilliger er helt extrem lang på dette kortet også, så jeg skal prøve meg fram. første prioritet er bare å nå 250HT * 10MP, så tar jeg det derfra Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Da begynner kjølesystemet mitt å ta form, har vært sinnsykt mye småjusteringer. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Det ser lekkert ut. Har du et bilde ovenfra også? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Du har en heftig rig ArticOC. Brukt mange timer på å få den som du ønsket? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå