Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Informasjon til de som har lamparty Ultra-D og skal ha vannblokk på chipset.

 

 

Ved å flytte grafikkort til nederste slot kan du få plass til en vannblokk som f.eks Asetek Waterchill chipset kjøler.

Dette kommer litt an på hvor mye "stash" som er bakpå skjermkortet.

Jeg hadde egentlig tenkt å bruke et 6800GT , men dette hadde noen komponenter bakpå som kom i konflikt med vannblokk , på mitt ASUS 6800 derimot er det en "ren" flate som det ikke gjør noe om at vannblokk butter imot.

 

Det er godt mulig det går an å fikse dette med et 6800GT også ved bruk av isolasjonsmateriale imellom vannblokk og skjermkort.

Men skal ikke garantere for dette.

 

Kjørte 3dmark03 første gang: 9023dmarks

Kjørte 3dmark03 en gang til etter at jeg hadde flyttet jumperne imellom Pci-e slottene slik at de står konfigurert for SLI.

Resultatet da ble 9243dmarks.

En liiiten gain med andre ord.

Ytelsen skal heller ikke være dårligere enn ved å bruke den andre Pci-Ex16 slotten.

 

Skal du først kjøpe vannblokk kan du likesågodt kjøpe en DFI freezer når butikker her til lands begynner å ta dem inn , men har du en blokk liggende så kan det være kjekt å prøve seg frem.

Chipset temp. sank ifra 52C til 34C under load. + at en svææært irriterende lyd er borte! :w00t:

 

EDIT:temp. load.

Endret av dkvam
Lenke til kommentar
Kjørte 3dmark03 første gang: 9023dmarks

Kjørte 3dmark03 en gang til etter at jeg hadde flyttet jumperne imellom Pci-e slottene slik at de står konfigurert for SLI.

Resultatet da ble 9243dmarks.

En liiiten gain med andre ord.

Ytelsen skal heller ikke være dårligere enn ved å bruke den andre Pci-Ex16 slotten.

 

Skal du først kjøpe vannblokk kan du likesågodt kjøpe en DFI freezer når butikker her til lands begynner å ta dem inn , men har du en blokk liggende så kan det være kjekt å prøve seg frem.

Chipset temp. sank ifra 52C til 34C under load. + at en svææært irriterende lyd er borte! :w00t:

 

EDIT:tempraturer.

PCIe 8x er nok i massevis :thumbup:

 

Fin liten test du kjørte!

Lenke til kommentar

@dkvam: fin sammenligning og test :thumbup:

 

@Odland81: er ikke førsteposten oppdatert?

 

@Bobby1: test og se, kjekt om dette er mulig uten at man får dårligere ytelse.. Personlig tror jeg det vil kunne la seg gjøre, men er langt ifra sikker..

 

Nå har jeg endelig fått meg fasekjøling også, så forvent noen fete resultater i nær fremtid fra meg.. :innocent: , nå skal!! jeg over 11000 i 3dm03 med 6600gt :cool: må bare få somlet meg til å kjøpe isolasjonsmatriale, og lage en "testbed" hovedkortet kan ligge i.. Noen som har noen forslag til hvordan jeg skal løse dette? Har tenkt å lage en plate av treverk, og ha neopren på hele plata, for deretter å skru HK fast, slik at hele baksida blir isolert... Også blir jeg vel å bruke grease og sealstring, samt neopren rundt cpu og gpu..

 

Sist men ikke minst vil jeg rette oppmerksomheten deres til Denne tråden på XS.org som jeg kom over i dag når jeg lurket rundt, mye nyttig info å finne der... edit, kunne sikkert vert kjekt med XS tråden i førsteposten eller hva? skyline? er du der? :)

Lenke til kommentar
Er ikke Asus kjent for å være mer stabilt en DFI`?

Tja.. asus var best før og det vet vi alle.. men ting er ikke slik som du antyder, markedet har forandret seg og det er ganske jevnt mellom aktørene!

 

Vil også nevne at jeg har to pakker på vei i posten med delene som skal avslutte

det STORE prosjektet mitt.. mye bilder om mange nye løsninger vil bli postet i denne tråden i ukene som kommer..

 

Og til alle dere som har tvilt på prosjektet: Deres tid er snart omme *hvil i fred..amen*

:w00t: LOONG LIVE 1db HARDCORE GAMING RIGZ :w00t:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Er ikke Asus kjent for å være mer stabilt en DFI`?

Tja.. asus var best før og det vet vi alle.. men ting er ikke slik som du antyder, markedet har forandret seg og det er ganske jevnt mellom aktørene!

 

Vil også nevne at jeg har to pakker på vei i posten med delene som skal avslutte

det STORE prosjektet mitt.. mye bilder om mange nye løsninger vil bli postet i denne tråden i ukene som kommer..

 

Og til alle dere som har tvilt på prosjektet: Deres tid er snart omme *hvil i fred..amen*

:w00t: LOONG LIVE 1db HARDCORE GAMING RIGZ :w00t:

:thumbup:

Lenke til kommentar
Snekker`n Skrevet 25/07/2005 : 12:48

  Det er med sorg å meddele at lørdag den 23.7.05 ble mitt DFI hovedkort brått og uventet revet bort.

Alle som vil følge dette til sitt siste vilested er hjertelig velkommen.

Det serveres gravøl etter sermonien 

:cry: Da må man vel kunne sies og være enn sann NERD!?? he he ;)

 

Har du noe obdusjonsrapport, brått og uventet?, hva skjedde med det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...