Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
cpu'en min vil ikke lengre enn 310mhz på htt, stopper meg fra å overklokke lengre enn 2,8ghz 

litt irriterende....

 

men cpu'en din med vapochill e.l. har nok stoort potensiale til å nå veldig høyt ser det ut som 

 

Hmmm , du har vanlig kjøling på chipset?

Har du senket HTT multiplier?

 

Vapochill ja... ikke greit til daglig bruk! :dontgetit: , men hadde vært moro å prøvd!

Endret av dkvam
Lenke til kommentar

vannkjøle chipsett får bråk kunne regn jeg med

hjeper jo ikke en meter på klokking enst har noen as5 på er alt

 

ligg på 30-37c på luft med 4000rpm :)

 

klart 250*11 med ldt 5 og 300 med ldt 4 si det er så mye snakk om ldt

virker godt hvodkort ja :thumbup:

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar

Ja, jeg har vanlig kjøling på chipsett, har heller ikke skiftet ut den thermal paden da jeg ikke vil miste garantien på hovedkortet.

har selvfølgelig senket htt multiplier :p kjører den på x3.

kjører 300x9 til vanlig (2,7ghz), mener det skal holde en stund.

bruker tt bigwater så tror ikke det er så mye mer å hente. får den opp i 2,8ghz prime stabilt, men ikke noe særlig mer uansett vcore (prøvd opptil 1,6-1,65v klarer ikke prime mer enn ca 1,5time @2,9ghz)

Lenke til kommentar
Ja, jeg har vanlig kjøling på chipsett, har heller ikke skiftet ut den thermal paden da jeg ikke vil miste garantien på hovedkortet.

har selvfølgelig senket htt multiplier  kjører den på x3.

kjører 300x9 til vanlig (2,7ghz), mener det skal holde en stund.

bruker tt bigwater så tror ikke det er så mye mer å hente. får den opp i 2,8ghz prime stabilt, men ikke noe særlig mer uansett vcore (prøvd opptil 1,6-1,65v klarer ikke prime mer enn ca 1,5time @2,9ghz)

 

Jepp , det er en fin klokk! :yes:

Venice er ikke noe spesielt glad i høy Vcore. Jeg har 1.52V som beste spenning.

Noe høyere så klokker den dårligere.(Har ikke prøvd så hardt etter at jeg fikk vannkjøling)

Temp på load 2850Mhz ligger ca. på 44-45C , hvordan klarer Bigwater jobben?

Lenke til kommentar
vannkjøle chipsett får bråk kunne regn jeg med

hjeper jo ikke en meter på klokking enst har noen as5 på er alt

 

ligg på 30-37c på luft med 4000rpm

 

klart 250*11 med ldt 5 og 300 med ldt 4 si det er så mye snakk om ldt

virker godt hvodkort ja 

 

Full eller? :!:

Endret av dkvam
Lenke til kommentar
Ja, jeg har vanlig kjøling på chipsett, har heller ikke skiftet ut den thermal paden da jeg ikke vil miste garantien på hovedkortet.

har selvfølgelig senket htt multiplier :p kjører den på x3.

kjører 300x9 til vanlig (2,7ghz), mener det skal holde en stund.

bruker tt bigwater så tror ikke det er så mye mer å hente. får den opp i 2,8ghz prime stabilt, men ikke noe særlig mer uansett vcore (prøvd opptil 1,6-1,65v klarer ikke prime mer enn ca 1,5time @2,9ghz)

Thermaltake Big Water: passer den enkelt på sokkel 939? har vurdert den og Thermaltake Shark kabinett. Hva med å kjøre GPU i sløyfe med CPU ?

Lenke til kommentar

ja det passer til socket939. men vil ikke anbefale det, yter ikke noe særlig bedre enn en bra luftkjøler. og i tillegg er risken for lekkasje eller at pumpa ryker ganske stor :thumbdown:

men mitt sett har iallefall blitt brukt i nesten et halvår uten problemer da :yes:

 

edit: funker helt fint å kjøre vann på gpu i tillegg

Endret av amarios
Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 23/07/2005 : 13:32

  husker ikke hvor jeg så det, kan godt ha vært i denne tråden, mene TT big water har vistnok en feilprosent på ca 10%, og for meg er det for høyt med tanke på at det er vann vi snakker om her 

Hadde det enda vært så vel... Hvis du ser Den store tt tråden, avstemning ser det ut til at det er betydelig mer enn 10% av de ca 200 personer som har stemt som har hatt feil på det settet.

Lenke til kommentar

Vel det som forundrer meg her er at det er akkurat samme tendensen som de som kjøper feks store dyre båter. En enorm båt,men de har ikke råd til fortøyning der er det brukt billigste sort. Det samme ser ut til å være tendensen med vannkjøling, topp kort,cpu billigste løsning på vannkjølingen :hm:

Lenke til kommentar

He he, vært på båttur i dag Snekker'n, derav båtmetaforene? :D

Men er helt enig, men all den erfaringen man nå finner med BW settet, kan jeg ikke fatte at noen vil ha det i en ellers bra pc. ;)

 

Det høres jo veldig rart ut amarios, helt sikker på det ikke er hardisken som lager lyden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...