Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Satte i DFI SLI-DR kortet på lørdag, samt ett 7800GTX kort. Satte skjermkortet i den øverste PCI-E slotten som gjør at kortet ligger over kjøleren til brikkesettet. Er dette særlig smart? Mens jeg skriver dette ligger chipset temperaturen på 48 grader og 6750 rpm! Noen tips? Bytte til slot 2?

 

Edit : Kjører da min FX-55 @ stock...

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Mens jeg skriver dette ligger chipset temperaturen på 48 grader og 6750 rpm

 

Det var litt høyt ja!

Mens Jeg skriver dette! ;) ligger chipset temp på 47C her med 3668rpm.

Dette med forhøyet chipset Voltage.

Dog skal det merkes at hovedkortet ligger uten kab. for øyeblikket da jeg prøver å skvise hver Mhz ut av min "Venice" :cool:

2860Mhz under priming for øyeblikket.(luftkjølt) Dønn stabilt i en time nå! :love:

Endret av dkvam
Lenke til kommentar

Chipset-kjøler #2

 

Denne nye kjøleren lar deg ikke bruke SLi, men siden jeg ikke blir å kjøre dette alikevel spiller det ingen rolle. Den nye kjøleren kan fint brukes sammen med arctic ATI silencer. Dette er opprinnelig ikke min egen idè, men en løsning jeg så på XS. Regner med å ha festemekanismen ferdig til uka.

post-24-1121616758_thumb.jpg

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Damn!

 

That is H*U*G*E    :dribble:

 

Får du plass til den der i et vanlig kabinett?

Uten problem :thumbup:

 

Du kan bruke den sammen med kjølere som f.eks: XP-120 og 90 og asetek Micro.

Den kan ikke brukes med Zalman 7700, men den går fint med 7000 serien

 

Jeg har et ganske lite midi-ATX kabinett, og det er ikke noe problem å bruke kjøleren i dette. Den egner seg meget godt sammen med stoOore skjermkortkjølere også (alle jeg vet er i salg nå) :w00t:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Ser ut som et flott byggverk iallefall!:)

Ser fram til temp. målinger!!

 

btw , noen som vet hvor jeg kan kjøpe DFI freezer?? Den vannkjøleblokka for DFI nf4 chipset som ble omtalt tidligere i tråden?

Venter på vannkjøling , og vil bli svært irriterende med vannkjøling til 2500,- og en chipset vifte på 5000rpm som ødelegger alt!

 

Håper å nå 3Ghz barrieren med vann , er litt skeptisk , meeen vi får se! :cool:

Lenke til kommentar
Ser ut som et flott byggverk iallefall!:)

Ser fram til temp. målinger!!

 

btw , noen som vet hvor jeg kan kjøpe DFI freezer?? Den vannkjøleblokka for DFI nf4 chipset som ble omtalt tidligere i tråden?

Venter på vannkjøling , og vil bli svært irriterende med vannkjøling til 2500,- og en chipset vifte på 5000rpm som ødelegger alt!

 

Håper å nå 3Ghz barrieren med vann , er litt skeptisk , meeen vi får se! :cool:

Pell av heatspreaderen på cpu`en din og du er i mål på 3000MHz :yes:

 

Tror det er et tysk firma som selger den vannblokka du tenker på, google litt så finner du nok svar.

 

Tror jeg kommer til å få temperaturer rundt 37C ved prime95 med ny-kjøleren. Den er basert på denne kjøleren til 219kr. :)

Lenke til kommentar

Har nå for første gang oppdatert BIOS på mitt DFI LANParty nF4 SLI DR.

Dette gjorde jeg pga trøbbel med å kjøre flere minnebrikker samtidig.

 

Oppdaterte til denne BIOS'en 15/06/2005 Final SLI-DR/Ultra-D/SLI-D NF4LD615

som jeg fant her

 

Når jeg da Bootet opp så gikk jeg inn i BIOS og "Enable USB keyboard" men verken usb mus eller keyboard vil nå virke. Det virket på den forrige BIOS'en.

 

Noen som har et godt tips??

 

muligens en annen BIOS :hmm:

Lenke til kommentar
Pell av heatspreaderen på cpu`en din og du er i mål på 3000MHz 

 

Tror det er et tysk firma som selger den vannblokka du tenker på, google litt så finner du nok svar.

 

Tror jeg kommer til å få temperaturer rundt 37C ved prime95 med ny-kjøleren. Den er basert på denne kjøleren til 219kr.

 

Huff , jeg som er så klåfingret og utålmodig... prelle av en heatspreader.... :nei:

Meeen , hvis det er det som må til.... :D

 

Flytta klokken opp til 2874Mhz nå , fremdeles er Pc'n dønn stabil.

Skal prime en halvtime til på dette , skal så prøve å øke enda noen mhz og la det stå på hele natten...

 

37C i idle , eller i load? Du mekker totalt passivt kjølt system , var det slik?

 

Bruker dere å ha funksjonen CPU throttling avslått eller påslått i BIOS? Kan den virke inn på overklokkingen???

Endret av dkvam
Lenke til kommentar
Pell av heatspreaderen på cpu`en din og du er i mål på 3000MHz 

 

Tror det er et tysk firma som selger den vannblokka du tenker på, google litt så finner du nok svar.

 

Tror jeg kommer til å få temperaturer rundt 37C ved prime95 med ny-kjøleren. Den er basert på denne kjøleren til 219kr.

 

Huff , jeg som er så klåfingret og utålmodig... prelle av en heatspreader.... :nei:

Meeen , hvis det er det som må til.... :D

 

Flytta klokken opp til 2874Mhz nå , fremdeles er Pc'n dønn stabil.

Skal prime en halvtime til på dette , skal så prøve å øke enda noen mhz og la det stå på hele natten...

 

37C i idle , eller i load? Du mekker totalt passivt kjølt system , var det slik?

Jeg klarte over 120MHz extra etter å ha fjernet heatspreaderen! Ta deg iallefall god tid når du peller den av :ermm: Fikk jevnt over 10grader mindre på load etter modden og 6-7grader lavere idle, så det hjelper helt sinnsykt på temperaturene

 

Chipset: 37grader load i passivt kjølt system :yes: Jeg ligger på 44grader ved load på den forrige passive kjøleren min. Føkk Zalman sier jeg bare *heh*

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
klarte over 120MHz extra etter å ha fjernet heatspreaderen! Ta deg iallefall god tid når du peller den av  Fikk jevnt over 10grader mindre på load etter modden og 6-7grader lavere idle, så det hjelper helt sinnsykt på temperaturene

 

Chipset: 37grader load i passivt kjølt system  Jeg ligger på 44grader ved load på den forrige passive kjøleren min. Føkk Zalman sier jeg bare *heh

 

10grader hadde vært kjekt ja , begynner å møte veggen her nå!

Fikk en reboot isted ved 2888Mhz

Har økt Vcore med 0.3V nå , men max load økte også med 5C da! :no: (63C)

 

37C på chipset er svært bra! både til vanns og til lands! hehe

nah , ikke snakk stygt om Zalman nei , han har tatt meg hele veien over 2800Mhz :w00t: :!: (7700-Cu)

Endret av dkvam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...