amarios Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 623-2 eller 618-2 skal funke fint med bh5 ram Lenke til kommentar
smy Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 nah går fint om du er små gal men har old school bh5 tåler ufftaling mye juling kompis har kjøre 5v på bh5 og 3.8 på eb hehe Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Satte i DFI SLI-DR kortet på lørdag, samt ett 7800GTX kort. Satte skjermkortet i den øverste PCI-E slotten som gjør at kortet ligger over kjøleren til brikkesettet. Er dette særlig smart? Mens jeg skriver dette ligger chipset temperaturen på 48 grader og 6750 rpm! Noen tips? Bytte til slot 2? Edit : Kjører da min FX-55 @ stock... Endret 17. juli 2005 av Betroz Lenke til kommentar
amarios Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 har du god luftgjennomstrømming i kabinettet? tror man får dårligere ytelse ved å bruke slot 2... Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 har du god luftgjennomstrømming i kabinettet?tror man får dårligere ytelse ved å bruke slot 2... Tja en 80mm vifte som suger inn i fronten av kabinettet, en 120mm i toppen som suger inn (ja inn) og en 120mm vifte som suger luft ut bak. Tror dette holder... Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Mens jeg skriver dette ligger chipset temperaturen på 48 grader og 6750 rpm Det var litt høyt ja! Mens Jeg skriver dette! ligger chipset temp på 47C her med 3668rpm. Dette med forhøyet chipset Voltage. Dog skal det merkes at hovedkortet ligger uten kab. for øyeblikket da jeg prøver å skvise hver Mhz ut av min "Venice" 2860Mhz under priming for øyeblikket.(luftkjølt) Dønn stabilt i en time nå! Endret 17. juli 2005 av dkvam Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Kjøre med åpent kabinett støyer mer da. Dessuten kommer det masse støv inn i kabinettet. Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Kjør 3dmark med den setupen du har nå , etterpå flytter du skjermkortet til den andre sloten. Kjør 3dmark igjen. Da ser du om det er noe ytelsestap ved å bruke slot2 Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Chipset-kjøler #2 Denne nye kjøleren lar deg ikke bruke SLi, men siden jeg ikke blir å kjøre dette alikevel spiller det ingen rolle. Den nye kjøleren kan fint brukes sammen med arctic ATI silencer. Dette er opprinnelig ikke min egen idè, men en løsning jeg så på XS. Regner med å ha festemekanismen ferdig til uka. Endret 17. juli 2005 av ArcticOC Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) bilde 2 Endret 17. juli 2005 av ArcticOC Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Damn! That is H*U*G*E Får du plass til den der i et vanlig kabinett? Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Damn! That is H*U*G*E Får du plass til den der i et vanlig kabinett? Uten problem Du kan bruke den sammen med kjølere som f.eks: XP-120 og 90 og asetek Micro. Den kan ikke brukes med Zalman 7700, men den går fint med 7000 serien Jeg har et ganske lite midi-ATX kabinett, og det er ikke noe problem å bruke kjøleren i dette. Den egner seg meget godt sammen med stoOore skjermkortkjølere også (alle jeg vet er i salg nå) Endret 17. juli 2005 av ArcticOC Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Ser ut som et flott byggverk iallefall! Ser fram til temp. målinger!! btw , noen som vet hvor jeg kan kjøpe DFI freezer?? Den vannkjøleblokka for DFI nf4 chipset som ble omtalt tidligere i tråden? Venter på vannkjøling , og vil bli svært irriterende med vannkjøling til 2500,- og en chipset vifte på 5000rpm som ødelegger alt! Håper å nå 3Ghz barrieren med vann , er litt skeptisk , meeen vi får se! Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Ser ut som et flott byggverk iallefall!Ser fram til temp. målinger!! btw , noen som vet hvor jeg kan kjøpe DFI freezer?? Den vannkjøleblokka for DFI nf4 chipset som ble omtalt tidligere i tråden? Venter på vannkjøling , og vil bli svært irriterende med vannkjøling til 2500,- og en chipset vifte på 5000rpm som ødelegger alt! Håper å nå 3Ghz barrieren med vann , er litt skeptisk , meeen vi får se! Pell av heatspreaderen på cpu`en din og du er i mål på 3000MHz Tror det er et tysk firma som selger den vannblokka du tenker på, google litt så finner du nok svar. Tror jeg kommer til å få temperaturer rundt 37C ved prime95 med ny-kjøleren. Den er basert på denne kjøleren til 219kr. Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Har nå for første gang oppdatert BIOS på mitt DFI LANParty nF4 SLI DR. Dette gjorde jeg pga trøbbel med å kjøre flere minnebrikker samtidig. Oppdaterte til denne BIOS'en 15/06/2005 Final SLI-DR/Ultra-D/SLI-D NF4LD615 som jeg fant her Når jeg da Bootet opp så gikk jeg inn i BIOS og "Enable USB keyboard" men verken usb mus eller keyboard vil nå virke. Det virket på den forrige BIOS'en. Noen som har et godt tips?? muligens en annen BIOS Lenke til kommentar
amarios Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 prøv heller den nyeste offisielle: 623-3 (evt. 623-2 hvis du kjører med bh5 ram) 615 ble trukket tilbake grunnet noen bugs, tror det hadde noe med de problemene du har med den. Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Pell av heatspreaderen på cpu`en din og du er i mål på 3000MHz Tror det er et tysk firma som selger den vannblokka du tenker på, google litt så finner du nok svar. Tror jeg kommer til å få temperaturer rundt 37C ved prime95 med ny-kjøleren. Den er basert på denne kjøleren til 219kr. Huff , jeg som er så klåfingret og utålmodig... prelle av en heatspreader.... Meeen , hvis det er det som må til.... Flytta klokken opp til 2874Mhz nå , fremdeles er Pc'n dønn stabil. Skal prime en halvtime til på dette , skal så prøve å øke enda noen mhz og la det stå på hele natten... 37C i idle , eller i load? Du mekker totalt passivt kjølt system , var det slik? Bruker dere å ha funksjonen CPU throttling avslått eller påslått i BIOS? Kan den virke inn på overklokkingen??? Endret 17. juli 2005 av dkvam Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Pell av heatspreaderen på cpu`en din og du er i mål på 3000MHz Tror det er et tysk firma som selger den vannblokka du tenker på, google litt så finner du nok svar. Tror jeg kommer til å få temperaturer rundt 37C ved prime95 med ny-kjøleren. Den er basert på denne kjøleren til 219kr. Huff , jeg som er så klåfingret og utålmodig... prelle av en heatspreader.... Meeen , hvis det er det som må til.... Flytta klokken opp til 2874Mhz nå , fremdeles er Pc'n dønn stabil. Skal prime en halvtime til på dette , skal så prøve å øke enda noen mhz og la det stå på hele natten... 37C i idle , eller i load? Du mekker totalt passivt kjølt system , var det slik? Jeg klarte over 120MHz extra etter å ha fjernet heatspreaderen! Ta deg iallefall god tid når du peller den av Fikk jevnt over 10grader mindre på load etter modden og 6-7grader lavere idle, så det hjelper helt sinnsykt på temperaturene Chipset: 37grader load i passivt kjølt system Jeg ligger på 44grader ved load på den forrige passive kjøleren min. Føkk Zalman sier jeg bare *heh* Endret 17. juli 2005 av ArcticOC Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) klarte over 120MHz extra etter å ha fjernet heatspreaderen! Ta deg iallefall god tid når du peller den av Fikk jevnt over 10grader mindre på load etter modden og 6-7grader lavere idle, så det hjelper helt sinnsykt på temperaturene Chipset: 37grader load i passivt kjølt system Jeg ligger på 44grader ved load på den forrige passive kjøleren min. Føkk Zalman sier jeg bare *heh 10grader hadde vært kjekt ja , begynner å møte veggen her nå! Fikk en reboot isted ved 2888Mhz Har økt Vcore med 0.3V nå , men max load økte også med 5C da! (63C) 37C på chipset er svært bra! både til vanns og til lands! hehe nah , ikke snakk stygt om Zalman nei , han har tatt meg hele veien over 2800Mhz :!: (7700-Cu) Endret 17. juli 2005 av dkvam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå