Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

BTW..noen av dere som vet hvor mye volt som er forsvarlig å gi en x2 4200+?? Har vannkjøling (Mist Dualrad fra mixroplex)

 

Nå kjører jeg på 1,63V og tempen under prime95 (x2) ligger på 50.

 

Hva er forresten PWM AREA temp som vises i Bios? Den er skyhøy i forhold til chipsett temp når jeg primer.

PWM tror jeg er MOS-FETene.

 

Tror ikke jeg ville ha økt vCore mer, snarere senket den ett par hakk. 130nm AMD64 har 1,65v oppgitt som absolutt høyeste vCore, noe som er 0,6v lavere enn Barton. 90nm har kanskje enda lavere rating. Men det kommer vel litt an på hvor lenge den skal vare, og hvorvidt 100-200 ekstra MHz har betydning for deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BTW..noen av dere som vet hvor mye volt som er forsvarlig å gi en x2 4200+?? Har vannkjøling (Mist Dualrad fra mixroplex)

 

Nå kjører jeg på 1,63V og tempen under prime95 (x2) ligger på 50.

 

Hva er forresten PWM AREA temp som vises i Bios? Den er skyhøy i forhold til chipsett temp når jeg primer.

Alt over 1,6Volt regnes som mye, men det behøver ikke være så alt for kritisk så lenge du ikke har alt for høye temperaturer. Under 60grader LOAD er godkjent.

 

Huskeregel #1 ved overklokking:

Høy klokkefrekvens dreper ikke brikker, men høy spenning gjør!

 

Noe annet som kan være aktuelt ved bruk av dobbelkjerner er å fjerne heatspreaderen. x2 CPU`ene har stort areal på kjærnen og er derfor ikke ikke like sårbar mot knusing som enkelkjerne CPU`er. Du får fort over 100MHz extra med denne modden :w00t: (vet av egen erfaring)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Når eg ska ha mer enn 3.2 Volt på rambrikkene mine, slår pcen seg av etter 5 sekunder, "når den har kommet til DRAM detected"

Har følølgt manualen sin forklaring på å gjøre det.

Kva er feil?

3.2 Volt = OK

3.3 Volt = PCen slår seg av....

 

RAM: OCZ 1024MB EL DDR Dual Channel Gold VX

Lenke til kommentar

øøøø, trenger litt hjelp her har nettopp skrudd sammen min nye pc.

Den består av følgende

DFI LANPARTY nF4 SLI-DR

AMD 4000+

OCZ PC3200 El Dual ch Platinum Rev 2

Gainward 7800 GTX GS.

 

Når jeg starter opp skjer det ingenting på skjermen. Alle 4 diagnose lysene lyser.

Når jeg monterte sammen skjermkorta byttet jeg jumpere til SLI og satte begge korta oppi samt monteret SLI brua. begge korta har selvsagt egen strøm leding direkte til PSU'en.

 

Gode tips mottas med glede

Lenke til kommentar

Obix, tusentusen takk :love:

 

Det hjalp kan du sei. Prøvde først en gang uten hell. Så tok jeg ut minne brikken som stod i slot 4 (orange) og satte den i slot 2 å

tryll tryll så såg eg BIOS

 

Brw, e ikkje enkelt å vær første gangs pc bygger med et så passa avansert oppsett :blush:

Lenke til kommentar
Obix, tusentusen takk :love:

 

Det hjalp kan du sei. Prøvde først en gang uten hell. Så tok jeg ut minne brikken som stod i slot 4 (orange) og satte den i slot 2 å

tryll tryll så såg eg BIOS

 

Brw, e ikkje enkelt å vær første gangs pc bygger med et så passa avansert oppsett :blush:

Har du bare en minne brikke? Isåfall skal denne stå i den orange slotten nærmest prosessoren, har du 2 brikker, skal disse stå i hver sin orange slot.

Lenke til kommentar
Jeg har kjørt 4.2v på en bh5 brikke. Det gikk fint uten så mye kjøling :p

:wow: Den spenninga der er ikke mye trygg!

Høy spenning er din venn! :p

 

Selv kjører jeg bare 3,8v da. OCZ 3700EB

Høy spenning er din venn .. og fiende. Jeg vet om brikker som har dødd langt under 4,2V så jeg mener han utfordrer flaksen ganske mye der. Selv 3,8V er noe jeg føler meg ukomfortabel med og bruker å stoppe før jeg kommer så langt.

Lenke til kommentar
Obix, tusentusen takk  :love:

 

Det hjalp kan du sei. Prøvde først en gang uten hell. Så tok jeg ut minne brikken som stod i slot 4 (orange) og satte den i slot 2 å

tryll tryll så såg eg BIOS

 

Brw, e ikkje enkelt å vær første gangs pc bygger med et så passa avansert oppsett :blush:

Har du bare en minne brikke? Isåfall skal denne stå i den orange slotten nærmest prosessoren, har du 2 brikker, skal disse stå i hver sin orange slot.

 

Har faktisk 4 brikker, men jeg tok ut alle da pc'en ikke ville starte. Så satte jeg i kun en brikke.Den satte jeg i orange nærmest CPU. Ville fremdeles ikkje starte så jeg flyttet den til slot 2 ( orange ) lengs vekke fra CPU.

 

Trenger vel en BIOS oppdatering vil jeg tru :thumbup:

 

Anngående 4pins molex pluggen og FDD pluggen så skal jeg fikse det så snart jeg kommer meg hjem :whistle:

Lenke til kommentar
Kan jo teste http://www.techpowerup.com/articles/114/images/N4D702-1.zip (oskar wu beta) som er for TCCD brikker. Det er en beta bios, men jeg har brukt den siden 2 juli, og ikke opplevd noen feil.

 

Og hvis ikke dette fungerer, så avbestiller jeg mine nye 512 brikker for 2x1gb..

Oyeah...Nå ble jeg lettet. La inn Bios N4D703-1 i stedet for N4D703-3 som jeg hadde og nå ser alt ut til å gå bedre. Nå primer jeg på 2600MHz (237 FSB) og 4x512MB Ram. :thumbup:

 

Var ikke klar over at siste tallet i bios revisjonen var hvilken minne type en brukte. :blush:

 

Men en annen ting som jeg legger merke til når jeg holder på. NVMonitor rapporterer CPU tempen under primen på 52 grader, mens det i bios etter reboot står 38 grader. Noe må vel være feil? Tempen synker vel ikke 14 grader på en reboot?

 

Kommer tilbake med mer data på hva denne x2 klarer etterhvert.

Noen som vet hvilken BIOS som er best for mine PC4000 VX brikker fra OCZ?

Lenke til kommentar

Sitter og primer på 2803Mhz for øyeblikket(HTT:313) er imponert over både CPU og hovedkort! :love: (Venice 3000 1.8Ghz)

 

Bootet Windows på 2880 , men var ikke helt stabilt , får vente til vannkjølinga kommer! :thumbup:

 

Kan jeg forvente bedre klokking med annen BIOS , eller er det bare Ram som påvirkes av dette?

EDIT:lasta inn ny BIOS

Kjører for øyeblikket @235 [email protected]

(Sikkert mere å gå på!)

 

Sitter på et par OCZ 1024 EL Gold VX PC3200 2x512MB 2-3-3-8

Hvilken BIOS for disse? Er temmelig noob på sånne ram greier! :ermm:

Endret av dkvam
Lenke til kommentar
Sitter på et par OCZ 1024 EL Gold VX PC3200 2x512MB 2-3-3-8

Hvilken BIOS for disse? Er temmelig noob på sånne ram greier! :ermm:

Siden du har OCZ 1024 EL Gold VX PC3200 som er sammensatt av Winbond UTT-chiper, er de biosene med -2 bak for den ram typen.

 

Biosene finner du her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...