Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

blir nok vx brikker (og 7800gtx :D) på meg i begynnelsen av neste mnd, hvis jeg får disse brikkene til å kjøre sammen så utsetter jeg innkjøp av ram enda en stund....

 

*back to work* :thumbdown:

 

edit: får ikke brikkene til å kjøre stabilt sammen på mer enn 200mhz +/-...noe er fuck'd up siden de klarer henholdsvis 265 og 260mhz 1.5-2-2-2 hver for seg... :nei:

Endret av amarios
Lenke til kommentar

Skumle.. skumle planer.. (Mystiske lyder hørt natterstid fra ArcticOC`s verksted disse dager.. mon tro hva han holder på med :) )

 

Hva med en extremt overklokket rigg som ikke lager en eneste lyd? :w00t:

 

Vi snakker om:

- UTT-minne på +270MHz @3,5Volt

- Venice 3000+ på over 2800MHz @1,525Volt

- HTT speed over 350MHz

- X800XL, denne selvfølgelig også overklokket

 

..ALT passivt kjølt! For godt til å være sant? Nope, gi meg litt tid

post-24-1121323293_thumb.jpg

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
ArcticOC Skrevet 14/07/2005 : 09:39

..ALT passivt kjølt! For godt til å være sant? Nope, gi meg litt tid

Det er jo selvsagt ikke umulig hvis man går bananas med gamle kjøle-elementer, og dette virker jo du til og ha rikelig av.. ;)

 

Men litt nyskjerrig bare, når dette er på plass i et kabinett, må du ikke da før eller siden bite i det sure eple og ved hjelp av støyende motordrift sørge for å transportere varmluften ut av kabinettet?

 

Eller hva er planen ifht dette?, spennede prosjekt btw :thumbup:

Lenke til kommentar
ArcticOC Skrevet 14/07/2005 : 09:39

..ALT passivt kjølt! For godt til å være sant? Nope, gi meg litt tid

Det er jo selvsagt ikke umulig hvis man går bananas med gamle kjøle-elementer, og dette virker jo du til og ha rikelig av.. ;)

 

Men litt nyskjerrig bare, når dette er på plass i et kabinett, må du ikke da før eller siden bite i det sure eple og ved hjelp av støyende motordrift sørge for å transportere varmluften ut av kabinettet?

 

Eller hva er planen ifht dette?, spennede prosjekt btw :thumbup:

Jeg har hele tiden hatt en endelig plan med alle komponentene jeg har laget til nå. Ingenting er tilfeldig laget, og når jeg sier passivt så mener jeg ingen andre vifter enn den som står i MIST 500W PSU`en min (og den lager så og si ikke lyd). En Samsung harddisk av stilleste typen bråker nesten mer enn denne.

 

Det som til nå har blitt testet som ok uten bruk av luftstrøm er:

- RAM-kjøleren (ingen problemer her)

- den første Chipset-kjøleren min (ny forbedret kjøler ferdig til uka)

- Harddisk kjølerne (zalman)

 

Alle disse HAR vært testet ok uten hjelp av vifter

 

Problemer som gjenstår:

- kjøler til MOSFET (minne strøm krets), kommer bilder av denne neste uke. Grunnen til at denne må ha egen kjøler skjønner du hvis du prøver å ta på den orginale ribba ved bruk av 5V jumper :ohmy:

- skjermkortet (tror jeg har en løsning på gang)

 

Ang. plass problemer så bekymrer jeg meg ikke, har nok i massevis og det enda med et ganske trangt midi-ATX tower.

 

Et smart ducting-system er det prosjektet blir avsluttet med.. samt CPU-kjøleren (Asetek Micro uten vifte)

 

En kanal som går fra: PSU <-- RAM-kjøleribbe <-- CPU-kjøler <-- Chipset <-- GPU/skjermkort

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
ArcticOC Skrevet 14/07/2005 : 09:39

..ALT passivt kjølt! For godt til å være sant? Nope, gi meg litt tid

Det er jo selvsagt ikke umulig hvis man går bananas med gamle kjøle-elementer, og dette virker jo du til og ha rikelig av.. ;)

 

spennede prosjekt btw :thumbup:

El-retur er en fin ting ;)

 

Bruker ikke så store beløp på prosjektene mine, men en del tid.. ja!

 

Må vel sende takkebrev til Elkjøp og OBS! elektro etterhvert (funnet mange godbiter de plassene)

 

Andre smådeler jeg bruker finner jeg som oftest på jobben :thumbup: Har et ganske respektabelt verksted å boltre meg i der :thumbup:

 

Av personlige utgifter når prosjektet er ferdig regner jeg med å ha bruk ca.600kr. i deler (arctic freezer 64 til 210kr. og Asetek micro til 260kr. + kjølepasta). Kun for kjølesystemet altså :p

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
aaarrghhh.....får faen meg ikke maskina til å bli stabil med to brikker....like før jeg slenger begge brikkene i søpla eller bruker dem som nøkkelring! skal ha meg noen ocz brikker! er lei av å sitte i timesvis å plages!

TAKK TWINMOS!!!

 

Har endelig funnet billige brikker som takkler 245 i dual channel 2 2 2 5!!

 

Har hatt 2 par ocz winbond vx value...men disse greide aldrig mer enn 225 i dual channel.

 

Er så glad så glad :)

 

3.3V stabilt 245 2 2 2 5 for 1200 kr - ER fornøyd.

 

Gidder ikker å teste de lenger ettersom min cpu stopper opp på 10x245.

Lurer på hvor langt de kan gå.....???

 

:)

Lenke til kommentar

Nå har nettopp mitt DFI Lanparty NF4 Ultra-D ankommet. Med uorginal SLI bridge i pakken! Takk netshop! :love:

 

OCZ PC3200 Voltage Extreme brikker ligger på lur.

 

En Venice med DPMW stepping ligger klar(kan kanskje klare 2.8Ghz)

 

meeeen , jeg har ikke PCI-express skjermkort , dette sendes idag! :(

(ASUS 6800 "vanilla" 256MB)

 

Huff , skal bli kjedelig å vente på dette! :ermm::thumbdown:

 

Stor Zalman CPU kjøler har jeg også! :love: , Og vannkjøling får jeg neste uke! :D

 

EDIT: bra det er meldt dårlig vær i trøndelag fremover! :!:

Endret av dkvam
Lenke til kommentar

Driver og prøver å overklokke mitt nye system som består av følgende:

 

HK: DFI -SLI-DR

CPU: AMD64 4200+

GPU: 7800GFX

RAM: 4x512MB OCZ 3200+ Platinum Ed. Rev.2

 

 

Bruker jeg bare 2 minnebrikker klarer jeg lett og komme over 2700MHz, men hiver jeg i to minnebrikker til skjer følgende:

 

Systemet er ROCK SOLID på opp til 220MHz FSB uavhengig av timings på ram og volt på systemet. Går jeg til 221MHz FSB klarer ikke maskinen og laste windows før den krasjer. Dette med HT bus x4 , ram på halve hastighet og de slakkeste timeings. Har prøvd med de fleste spenningsinstillinger og ram timeings men samme resultat på 221+ MHZ.

 

Har prøvd forskjellige bioser, men det er kanskje en annen som er laget for 4 ram brikker?

 

Noen som har noen tips?

 

Er det noe jeg glemmer i Bios?

Endret av Daywalker
Lenke til kommentar
Driver og prøver å overklokke mitt nye system som består av følgende:

 

HK: DFI -SLI-DR

CPU: AMD64 4200+

GPU: 7800GFX

RAM: 4x512MB OCZ 3200+ Platinum Ed. Rev.2

 

 

Bruker jeg bare 2 minnebrikker klarer jeg lett og komme over 2700MHz, men hiver jeg i to minnebrikker til skjer følgende:

 

Systemet er ROCK SOLID på opp til 220MHz FSB uavhengig av timings på ram og volt på systemet. Går jeg til 221MHz FSB klarer ikke maskinen og laste windows før den krasjer. Dette med HT bus x4 , ram på halve hastighet og de slakkeste timeings. Har prøvd med de fleste spenningsinstillinger og ram timeings men samme resultat på 221+ MHZ.

 

Har prøvd forskjellige bioser, men det er kanskje en annen som er laget for 4 ram brikker?

 

Noen som har noen tips?

 

Er det noe jeg glemmer i Bios?

mest sannsynlig klarer ikke minnekontrolleren høyere hastighet med 4brikker.. du skulle hå kjøpt 1024 brikker med micron ic-er på.. eks crusial ballistix... da ville du nok klart mye mer..

 

Eneste jeg kan tipse deg om å gjøre nå er å sette minne på en divider og klokke "asynkront"

 

Fett system forresten.. *misunnelig*

Lenke til kommentar
Mest sannsynlig klarer ikke minnekontrolleren høyere hastighet med 4brikker.. du skulle hå kjøpt 1024 brikker med micron ic-er på.. eks crusial ballistix... da ville du nok klart mye mer..

 

Eneste jeg kan tipse deg om å gjøre nå er å sette minne på en divider og klokke "asynkront"

 

Fett system forresten.. *misunnelig*

Vel...asynkront hjelper vel lite ettersom det er FSB som stopper her. Alt over 220MHz FSB er ustabilt selv om minnet står på 1/2 av FSB dvs minnet kjører 110MHz ved 220MHz FSB. Slik jeg ser det så er det maskinen som ikke klarer mer enn 220MHz FSB. Kanskje med en annen Bios. Litt kjipt og ikke kunne bruke den siste giabyten med ram. :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...