Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fin OC det derre, spesielt med tanke på minne timings og speed!

Takker :w00t:

 

Sitter her å lurer på hvor høyt jeg har kunne gå i singlemode med den brikken som klokker best. Vet at det er stor forskjell på de to, ca.4MHz!

 

UTT på 290MHz med ultra-lave timings :love: Kanskje man skulle vurdere vannkjøling? :yes:

 

Sitter på maskinen nå forresten, virker responsiv som juling, helt "crisp" som lillebroren min sier!

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

ArticOC: Kor langt trur du eg kan overklokke?

Eg har DFI NF4 Ultra-D, AMD 3200+ "venice" og 2 stk TwinMos Speed Premium BH-5 PC3500.

 

Eg skal ikkje overklokke no sidan dataen er heilt ny og er bra nok slik som den er, men det er greit å vite kor langt den klokker når den dagen kjem. Eg bruker stock kjøling og har ikkje tenkt til å kjøpe nytt.

Lenke til kommentar
ArticOC: Kor langt trur du eg kan klokke? Eg har DFI NF4 Ultra-D, AMD 3200+ "venice" og TwinMos Speed Premium BH-5 PC3500.

 

Eg har ikkje tenkt å overklokke no sidan dataen min er god nok slik som den er, men det hadde vore kjekt å høyrt kor langt du trur eg kan komme. For den dagen dataen min ikkje er god nok, kjem nok den og. Eg bruker stock kjøling og har egentlig ikkje tenkt å kjøpe noko nye kjølarar.

OC av en CPU er litt bingo, stepping og batch kan gi en pekepinne på hvor langt den kan klokke, men det er heller ingen garanti. Eneste garantien du har er default innstillinger, men hvis du skriver stepping og batch nr så kanskje me kan finne ut noe mer! :thumbup:

Lenke til kommentar

Har da sett flere med god stepping som klokker rævva, men en har jo større sannsynlighet når du vet steppingen.

Hadde en 3000+ 0448 SPAW som skal klokkes ganske bra, flere har nådd 3GHz på god luft eller vannkjøling. Selv klarte eg ikkje mer en 2.6GHz med vannkjøling. Så ikkje alle innfrir, men så hadde eg jo skyhøye forventinger og da! :thumbup:

Lenke til kommentar
ArticOC: Kor langt trur du eg kan klokke? Eg har DFI NF4 Ultra-D, AMD 3200+ "venice" og TwinMos Speed Premium BH-5 PC3500.

 

Eg har ikkje tenkt å overklokke no sidan dataen min er god nok slik som den er, men det hadde vore kjekt å høyrt kor langt du trur eg kan komme. For den dagen dataen min ikkje er god nok, kjem nok den og. Eg bruker stock kjøling og har egentlig ikkje tenkt å kjøpe noko nye kjølarar.

OC av en CPU er litt bingo, stepping og batch kan gi en pekepinne på hvor langt den kan klokke, men det er heller ingen garanti. Eneste garantien du har er default innstillinger, men hvis du skriver stepping og batch nr så kanskje me kan finne ut noe mer! :thumbup:

Kor finn eg stepping og batch nr.?

Lenke til kommentar

aarghh!!....Har fått en til speedpremium brikke nå, og kjørte burn i 17 timer i går/natt. Den kjører 260mhz 1.5-2-2-2@3,6v og 245mhz [email protected], memtest stabilt.

Men uansett hva jeg gjør så får jeg feil med begge brikkene samtidig! :ohmy:

Hver for seg klarer de hastigheten/timings jeg bruker, men sammen blir det bare error etter error osv. i memtest #5, og superpi 1m klarer ikke engang å kjøre!

 

Noen her med noen idè om hva som kan være galt? Blir så jævli frustrert! :nei:

Endret av amarios
Lenke til kommentar
aarghh!!....Har fått en til speedpremium brikke nå, og kjørte burn i 17 timer i går/natt. Den kjører 260mhz 1.5-2-2-2@3,6v og 245mhz [email protected], memtest stabilt.

Men uansett hva jeg gjør så får jeg feil med begge brikkene samtidig! :ohmy:

Hver for seg klarer de hastigheten/timings jeg bruker, men sammen blir det bare error etter error osv. i memtest #5, og superpi 1m klarer ikke engang å kjøre!

 

Noen her med noen idè om hva som kan være galt? Blir så jævli frustrert! :nei:

Det er helt vanlig, mine speed premium klarer 310/290mhz på 2-2-2-6 og 3,5V, men bare ~270 sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...