Re-Offender Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Nice: http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=26466 Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Fin OC det derre, spesielt med tanke på minne timings og speed! Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) Fin OC det derre, spesielt med tanke på minne timings og speed! Takker Sitter her å lurer på hvor høyt jeg har kunne gå i singlemode med den brikken som klokker best. Vet at det er stor forskjell på de to, ca.4MHz! UTT på 290MHz med ultra-lave timings Kanskje man skulle vurdere vannkjøling? Sitter på maskinen nå forresten, virker responsiv som juling, helt "crisp" som lillebroren min sier! Endret 6. juli 2005 av ArcticOC Lenke til kommentar
smy Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 hm http://forum.hardware.no/index.php?act=Att...post&id=4463266 pent speed men prøv å tweak timing mer ennå del du kan fix på der ja ser her http://www.home.no/smy/dataromme/superpi%2...0%202.99ghz.jpg Lenke til kommentar
LinkHimself Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 ArticOC: Kor langt trur du eg kan overklokke? Eg har DFI NF4 Ultra-D, AMD 3200+ "venice" og 2 stk TwinMos Speed Premium BH-5 PC3500. Eg skal ikkje overklokke no sidan dataen er heilt ny og er bra nok slik som den er, men det er greit å vite kor langt den klokker når den dagen kjem. Eg bruker stock kjøling og har ikkje tenkt til å kjøpe nytt. Lenke til kommentar
LinkHimself Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) -------Sletta-------- Ein regel for meg, ikkje post postar halv 3 om natta. Endret 7. juli 2005 av LinkHimself Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 ArticOC: Kor langt trur du eg kan klokke? Eg har DFI NF4 Ultra-D, AMD 3200+ "venice" og TwinMos Speed Premium BH-5 PC3500. Eg har ikkje tenkt å overklokke no sidan dataen min er god nok slik som den er, men det hadde vore kjekt å høyrt kor langt du trur eg kan komme. For den dagen dataen min ikkje er god nok, kjem nok den og. Eg bruker stock kjøling og har egentlig ikkje tenkt å kjøpe noko nye kjølarar. OC av en CPU er litt bingo, stepping og batch kan gi en pekepinne på hvor langt den kan klokke, men det er heller ingen garanti. Eneste garantien du har er default innstillinger, men hvis du skriver stepping og batch nr så kanskje me kan finne ut noe mer! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Bingo og bingo, det er vel mer statistisk beregnende tipping ala tipping på fotball, hester eller oddsen. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Har da sett flere med god stepping som klokker rævva, men en har jo større sannsynlighet når du vet steppingen. Hadde en 3000+ 0448 SPAW som skal klokkes ganske bra, flere har nådd 3GHz på god luft eller vannkjøling. Selv klarte eg ikkje mer en 2.6GHz med vannkjøling. Så ikkje alle innfrir, men så hadde eg jo skyhøye forventinger og da! Lenke til kommentar
smy Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 bingo er rett ord ja klare 30mhz mer primestabil og 50 mer på max klokk bare med bytt fra 485w enermax til 520w ocz snakk om små manginer egenlig så lotto er rett ord Lenke til kommentar
LinkHimself Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 ArticOC: Kor langt trur du eg kan klokke? Eg har DFI NF4 Ultra-D, AMD 3200+ "venice" og TwinMos Speed Premium BH-5 PC3500. Eg har ikkje tenkt å overklokke no sidan dataen min er god nok slik som den er, men det hadde vore kjekt å høyrt kor langt du trur eg kan komme. For den dagen dataen min ikkje er god nok, kjem nok den og. Eg bruker stock kjøling og har egentlig ikkje tenkt å kjøpe noko nye kjølarar. OC av en CPU er litt bingo, stepping og batch kan gi en pekepinne på hvor langt den kan klokke, men det er heller ingen garanti. Eneste garantien du har er default innstillinger, men hvis du skriver stepping og batch nr så kanskje me kan finne ut noe mer! Kor finn eg stepping og batch nr.? Lenke til kommentar
LinkHimself Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Hø? Finst det ikkje noko program som kan fortelje meg det? Lenke til kommentar
amarios Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) aarghh!!....Har fått en til speedpremium brikke nå, og kjørte burn i 17 timer i går/natt. Den kjører 260mhz 1.5-2-2-2@3,6v og 245mhz [email protected], memtest stabilt. Men uansett hva jeg gjør så får jeg feil med begge brikkene samtidig! Hver for seg klarer de hastigheten/timings jeg bruker, men sammen blir det bare error etter error osv. i memtest #5, og superpi 1m klarer ikke engang å kjøre! Noen her med noen idè om hva som kan være galt? Blir så jævli frustrert! Endret 7. juli 2005 av amarios Lenke til kommentar
skyline Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Hø? Finst det ikkje noko program som kan fortelje meg det? Nope, dette er kun informasjon som blir "trykkt" på HS`en(Heat Sprederen) Så du må nok demontere kjøleren får å finne det ut. Lenke til kommentar
LinkHimself Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Ok. Trur du eg kan bruke den samme thermal paden som eg bruker no dersom eg tek av kjølaren? Lenke til kommentar
amarios Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 det spørs, men uansett er det bedre å bruke artic silver 5 eller noe sånt. Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Ok. Trur du eg kan bruke den samme thermal paden som eg bruker no dersom eg tek av kjølaren? Tenker du på original Boxed-kjøler? Pad'en på min har tålt mange monteringer, ihvertfall (brukes bare til testing)... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 aarghh!!....Har fått en til speedpremium brikke nå, og kjørte burn i 17 timer i går/natt. Den kjører 260mhz 1.5-2-2-2@3,6v og 245mhz [email protected], memtest stabilt. Men uansett hva jeg gjør så får jeg feil med begge brikkene samtidig! Hver for seg klarer de hastigheten/timings jeg bruker, men sammen blir det bare error etter error osv. i memtest #5, og superpi 1m klarer ikke engang å kjøre! Noen her med noen idè om hva som kan være galt? Blir så jævli frustrert! Det er helt vanlig, mine speed premium klarer 310/290mhz på 2-2-2-6 og 3,5V, men bare ~270 sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå