Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Yes!! Dritten BOOTET  :w00t:

 

Nå blir det 3,7Volt og memtest for å få kjølepastaen til å feste seg

ArticOC: Ser at du har brukt de øverste (gule) slottene. Er det noen grunn til det?

 

Trodde det var de oransje som gjaldt når en bruker to brikker, eller er jeg helt på "jorde".

Lenke til kommentar
Yes!! Dritten BOOTET  :w00t:

 

Nå blir det 3,7Volt og memtest for å få kjølepastaen til å feste seg

ArticOC: Ser at du har brukt de øverste (gule) slottene. Er det noen grunn til det?

 

Trodde det var de oransje som gjaldt når en bruker to brikker, eller er jeg helt på "jorde".

Det er ingen forskjell mellom hvor høyt du klokker på de forskjellige slottene lengere. Det er blitt fikset i de siste BIOS`ene

 

Grunnen til at jeg bruker de øverste er bare for at kjøleren min passer best i disse. Hvis jeg hadde brukt de orange hadde jeg ikke kunne montere CPU vifta

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Leita frem en gammel 120 mm vifte som jeg monterte på en bit plexi og laget hull for skruer så disse passet i orginale hull i kabinettet.

Denne blåser så rett inn på brikkene og jeg kan knapt kjenne at de blir varmere enn fingrene selv ved 3,9V

 

minne1.jpg

 

En annen ting er jo å fjerne de orginale heatsprederne som er på og sette på slike som dette,de virker meget bra.

 

minne2.jpg

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Føttirakkern hvor varm kjøleribba øverst til høyre på movedkortet blir, ja den dere vet :dontgetit:

 

Fikset akkurat en nødløsning på dette (se bilde)

 

Hmm.. kanskje det var på tide å flytte prosjektet til en tråd vidre på overklokking.no? kan vel begynne å bli litt off topic for å si det sånn :roll:

post-24-1120603400_thumb.jpg

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Gidder ikke å oversette teksten jeg la inn på XS, men her er det jeg har prøvd til nå med kjøleløsninga

First results:

 

Stock heatspreaders = 249MHz CAS 1,5 2 2 6 1T @3,2Volt (tested for 24hours error free, 250MHz gives me errors)

 

Custom cooling = 257MHz CAS 1,5 2 2 6 1T @3,2Volt (3 hours of memtest no.5 and still running error free)

 

The gain at 3,2Volt is very high  :banana: ..passive aircooled that is!

 

UPDATE: Been running the sticks @ 255MHz same settings as above but with only 3,1Volt memtest no.5 stable for over 5 hours

 

UPDATE #2: Now running 260MHz @ same timings as above and 3,1Volt (25 loops @ test 5 and still running)

 

UPDATE 3#: Pumped up the Voltage to 3,6Volt and got 276MHz/DDR552 memtest stable. At 280MHz/DDR560 I get 2 errors at test #6 each run, all other test is error free at this speed. CAS 1,5 2 2 6 1T

 

NOTE! All test`s is run in dual-channel

 

Sticky: Post your Pics of Ram Cooling ( 1 2 3 4 5 ... Last Page )

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Vanvitig bra Articoc.

 

kan ikke du poste litt mer setinger du kjører på rammen. Eller link til hvor man blir litt lurere når det gjelder alle de andre innstilingene en de fire viktigste.

 

Hvillken bios bruker du nå articoc

Takker :)

 

Joda, jeg kommer tilbake med windows screendumps med cpu-z, a64tweaker o.s.v

Kjøleren/systemet er helt nytt og det kan fort gå noen dager før jeg har funnet den absolutt høyeste frekvensen jeg kan kjøre på *forske*

 

På 280MHz får jeg kun feil i test nummer 6 (2 feil pr.loop), skal se om jeg ikke klarer å kvitte meg med disse, har allerede prøvd en del instillinger i BIOS, men som dere alle vet er det "litt" der inne man kan stille på :!:

 

Gleder meg spesielt å se hvordan de syntetiske minnetestene i SiSoftSandra blir

 

Jeg bruker 623-2 BIOS (beta)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Leita frem en gammel 120 mm vifte som jeg monterte på en bit plexi og laget hull for skruer så disse passet i orginale hull i kabinettet.

Denne blåser så rett inn på brikkene og jeg kan knapt kjenne at de blir varmere enn fingrene selv ved 3,9V

Pent og ryddig oppsett du hadde.. :yes:

 

Tror kanskje du hadde fått enda mer effekt hvis du "ductet" fra vifta fram til brikkene.

 

3,9Volt? får du høyest overklokk på det? Mine klokker dårligere når jeg kommer over 3,7volt

Lenke til kommentar

Vel,mulig det hadde blitt kjøligere da,men jeg har denne i tillegg.

stfb01e1.jpgDenne står jo på ene siden av hk og blåser luft inn over brikkene i tillegg har jeg som nevnt den over og en 120 mm på motastt side (bak på kabinettet) som drar ut luft

bruker 3,5 -3,6 V ved klokking, at jeg nevnte 3,9 var fordi jeg testet temp ved denne volten.

Lenke til kommentar

Huff, chipset vifta mi har begynt å bråke no forferdelig siste dagene, høres ut som om vifta er gåen og den ligger på 4700-5000rpm (vi snakker deltavifte støynivå her)

 

Har vært i kontakt med netshop og de sa jeg ble nødt til å sende inn hovedkortet ettersom det ikke er mulig å få tak i ny vifte separat.

 

 

Er det mulig å få plass til en annen chipsetkjøler dersom jeg bruker det andre pci-e sporet på hovedkortet? hvis jeg vil bruke det andre pci-e sporet blir jeg vel nødt til å modde kortet til sli?

 

Har ultra-D btw, tror det går an å modde det :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...