Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

halla

jeg skal oppdatare biosen på mitt dfi lanparty ut sli-d, men kan ingen ting om dette. er det noe jeg bør vite for å få dette til å funke som det skal? er det noen som vet om en side der jeg kan laste ned nyeste bios til mitt hk?

takker for alle svar.

 

 

 

 

THX

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et lite spm.

 

Jeg har Ultra-D kortet og Mist Megatower kjøleren.

Det jeg lurer på er om man skal ta av den gule standard festeordningen til cpu-kjøler når man skal ha på denne. Det har jeg gjort ihvertfall og alt henger som det skal, men temperaturen er ikke helt der jeg ønsker den skal være.

 

Det står ikke i brukermanualen at man skal ta de delene av HK'et, men jeg fant det logisk av en eller annen grunn...

Lenke til kommentar

Mandag..

 

..da er den siste delen til UTT-kjøleren min ferdig :w00t:

 

Skal poste noe av forumet råeste overklokking av RAM til uka, vent å se! Garanterer hastigheter i verdensklasse :yes:

 

Fikk tid til å gjenge opp fester o.l. tidligere i dag, det er kun en del som mangler og denne skal etter planen være ferdig til mandag. Har hatt totalt 3 arbeidstimer på prosjektet.

post-24-1120312691_thumb.jpg

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Et lite spørsmål (gidder ikke lese gjennom alle 58 sidene): En bekjent skal kjøpe DFI LANPARTY UT nF4 Ultra-D. I prisguiden står det at folk har problemer med å få store skjermkort på plass. Han skal ha seg et POV 6800GT, vil dette passe fint? Irriterende å få delene, men så passer de ikke.

Tullprat, jeg har masse erfaring med kortet og kan garantere at chipsetkjøleren ikke kommer i konflikt med skjermkort (uansett type)

 

Sikkert bare en dr*ttunge som er sur fordi han ikke hadde råd til å kjøpe kortet men måtte gå for et Asus og angrer i ettertid :!:

Lenke til kommentar
Et lite spørsmål (gidder ikke lese gjennom alle 58 sidene): En bekjent skal kjøpe DFI LANPARTY UT nF4 Ultra-D. I prisguiden står det at folk har problemer med å få store skjermkort på plass. Han skal ha seg et POV 6800GT, vil dette passe fint? Irriterende å få delene, men så passer de ikke.

Har samme kombinasjon, og det gikk som smurt. kjempego plass til og med 13 cm kobbervifta til Zalman.

Lenke til kommentar
Takker for tilbakemeldingen bjornh og ArcticOC. Syntes det var vel rart at en hovedkortprodusent driter seg ut så pass, og syntes det var enda rarere at det ikke stod noe i Anandtech sin test.

For en tulling :!: holdt på å le meg ihjel da jeg så kommentaren i prisguiden

- Ustabilt og dårlig design. Skrevet av: Gunnar Graver, 20/05-2005

 

Fordeler:

Ledninger som reagerer med UV?....

 

Ulemper:

Når man setter inn et skjermkort i en av de to PCIe-slotene, kommer en kjølevifte i bend og fører til at et chipset ikke får kjølingen det trenger. Resultatet blir en veldig ustabil maskin.

 

For å fikse problemet med viften finnes kun to løsninger enten knekke av en pyntelist og bruke nederste slot(selvsagt etter masse gris med arctic silver), eller bytte hele kortet. Følgelig hvis du bruker første alternativ mister du garanti og får ikke byttet om det fremdeles er ustabilt..;)

 

Konklusjon:

Ta heller et annet kort som har bedre design og er mer stabilt som f.eks. Abit Fatality.

Senere skriver "samme" fyren:

- Designertabbe hindrer bruk av skjermkort. Skrevet av: Stig Hagen, 20/05-2005

 

Fordeler:

Hovedkortet har gode spesifikasjoner og teoretisk skulle dette da være meget bra for bruk til spill.

 

Mulighet for voltmodding slik at overklokking av minne skal kunne nå nye høyder

 

Ulemper:

Størrelsen og plasseringen til chipsetkjøleren. Denne er plassert på en slik måte at det ikke er mulig å benytte grafikkort i den øverste PCIe 16x slotten! Det går ann dersom en tvinger denne på plass, men da vil kontakten mellom kjøleren og brikken denne skal kjøle ned i beste fall bli dårlig. --> USTABILT SYSTEM!

 

Alternativt kan en benytte den nedre PCIe 16x slotten, men da må en først finne frem en tang og flense pyntelisten på den nevnte kjøleren.

 

Konklusjon:

Dersom du er ute etter et pent hovedkort med PCIe 16x og socket 939, for å kose deg med Athlon64 og Radeon X850XT eller GF6800GT kombinert med stabilitet som en eseltralle med nitroglyserin på norske fjellveier, så er dette kortet for deg.

 

Men fra spøk til revolver: Dette kortet bør du styre unna, ihvertfall inntil en alternativ kjøleløsning for chipsettet er på plass.

Akkurat som ikke alle andre nF4 Sli har samme plassering av chipsettet, spesielt for DFI?! høh.. :p snakk om id*ot!

 

For ordens skyld nevner jeg igjen at DFI i ultra versjon er et fullverdig SLi kort, det følger nå også med uorginal SLi-bridge med kortet. Ihvertfall på de som nå leveres fra Netshop.no

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
ArticOC: Misforsto eg tegningen eller festes minnekjølingen til vannblokk og passer den til TT B ?

Det stemmer, den kan brukes i nesten alle kombinasjoner :thumbup:

 

Ser på xtremesystems at mange er skeptisk til vekten på systemet, men selve kjøleren/braketten veier under 300gram. Men prøv å rykk ut to minnemoduler rett fra hovedkortet så ser du fort at det skulle være nok feste

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showth...13&page=7&pp=25

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...